SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ocena sylwetki

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 680

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 44
Dzień dobry, swoją przygodę zacząłem w maju, 25lat, 167cm, moja waga wtedy wynosiła 52kg. Moim celem od zawsze było przytyć, troszkę tłuszczu czy brzuszka nie zaszkodzi, nie chce wyglądać jak młody bóg, jestem już za stary na to. Nie miałem nigdy do czynienia z siłownia. Zacząłem od razu od masy w połowie maja i tak przez 2 miesiące, później miesiąc odpoczynku od masy, bo już nie mogłem patrzec na jedzenie (treningi oczywiście cały czas sumiennie i odpowiednia ilość białka bez nadwyżki kalorycznej). 3 tyg przerwy od treningów bo stawy barkowe potrzebowały odpoczynku. Aktualnie moja waga to 62kg i planuje złapać jeszcze kilka kilogramów, powiedzmy do 66/67kg i skupić się bardziej na łapach. Dobrze robię, czy teraz czas na wycinkę/siłę?
Dodaje zdj z połowy maja i zdj sprzed kilku dni.





Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 14389 Napisanych postów 124528 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1419482
poprawe widać, nie ma co tu oceniać, jak chcesz oeny daj w naturalnej pozie całą sylwetkę, przód bok i tył.

Panie 25 to Ty młody jesteś
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2239 Napisanych postów 6236 Wiek 46 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 130007
25 ....... stary .....
jako ze w dziecięcym dzienniku spamuje , będzie bez inwektyw
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 14936 Napisanych postów 12184 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 246084
Zmianę widać ale aby dokładnie wszystko ocenić należy dać zdjęcie syletki w luźnej postawie , ręce wzdłuż tułowia ( przód , tył i bok)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5098 Napisanych postów 58817 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 724192
Jak na taki okres treningów to nieźle Ci nawet poszło jak zwiększyłeś masę mięśniową o 10kg, ale teraz nie ma co przerywać bo jeszcze kilka kilogramów masy mięśniowej by Ci się przydało.
Spokojnie możesz być na nadwyżce kalorycznej jeszcze jakiś czas i budować masę mięśniową.

Młody jesteś więc masz sporo czasu na kształtowanie sylwetki, a nie ma sensu na razie stawiać sobie jakichś priorytetów bo jeszcze za mały masz staż na priorytety. Trzymaj miskę i trenuj, tylko coś nie tak jeśli trenujesz tak krótko i masz jakiś problem z barkami.



Zmieniony przez - rion10 w dniu 2020-09-28 11:22:20
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 44
Też byłem zdziwiony jak łatwo nabieram kilogramów, głównie za sprawą pełnowartościowego jedzenia i rzucenia wszystkich używek i imprez. A jeśli chodzi o barki to chyba ustawiłem sobie za dużą poprzeczkę, ciężka praca fizyczna i równie ciężki trening jak na początek. Nie zawsze robiłem rozgrzewkę i technika też nie była najlepsza. Zaczynałem z takimi ćwiczeniami:
1. Podciąganie nachwytem 4x8
2. Wyciskanie na klatę 4x8-12
3. Martwy ciąg 3x8
4. Dipy 4x12
5. Wyciskanie żołnierskie stojąc 4x8
6. Gryf łamany na biceps 4x12
7. Plank 4x40s
8. Wspiecia na palce 4x15

Wyrzuciłem żołnierskie i dipy bo wtedy głównie czułem barki, zastąpiłem to wyciskaniem francuskim leżąc gryfem łamanym, oprócz tego podciąganie podchwytem zamiast nachwytem. Brakuje tutaj czegoś?
Pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5098 Napisanych postów 58817 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 724192
Brakuje przysiadów

Z barkami trzeba być bardzo ostrożnym zwłaszcza jeśli chodzi o ich zdrowie. Jak masz pracę fizyczną, w której barki tez mocno pracują to warto im nieco odpuścić na treningu siłowym tzn poprzez prawidłową technikę ćwiczeń i unikanie ćwiczeń, które nie dla każdego są odpowiednie. Do takich ćwiczeń przede wszystkim zaliczamy wszelakie wyciskania zza karku czy też podciąganie sztangi wzdłuż tułowia.
No i rzecz oczywista czyli prawidłowa rozgrzewka bez tego będzie się sypać więcej stawów.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 44
Właśnie te nieszczęsne przysiady, próbowałem ich zamiast martwego ciągu, ale nie mam stojaków, chyba najwyższy czas zainwestować. Gdzieś czytałem, że te ćwiczenia są wymienne, czy jednak wykonywać oba? A jeśli chodzi o stawy, warto sobie zawracać głowę czymś takim jak flex?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 99 Wiek 35 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1526
Moim zdaniem przysiady i martwy może nie są całkowicie wymienne,a raczej dobrze się uzupełniają. Nie jestem też zwolennikiem robienia obu ćwiczeń na jednym treningu, bo to dwa najcięższe ćwiczenia. Co do barków, to sam flex dużo nie zdziała, ale jak dołożysz jakieś ćwiczenia jak rotacje różnego typu, to może pomóc. Moje barki po tym się lepiej czują, ale też musiałem zrezygnować z klasycznego wyciskania żołnierskiego na rzecz arnoldków.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5098 Napisanych postów 58817 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 724192
No to jednak są inne ćwiczenia jednio jest dominatą biodrową drugie kolanową. Mimo iż są ćwiczeniami globalnymi i atakują całe ciało to jednak wzajemnie nie są takie same.

To, że nie masz na razie stojaków nie stoi na przeszkodzie żeby wykonywać jakąś formę przysiadów. Możesz wykonywać przysiady przednie do ciężaru, który jesteś w stanie zarzucić na barki. Możesz również wykonywać na przykład goblet swuat, przysiad bułgarski czy nawet jakąś formę wykroków. Ważne żeby poruszyć te mięśnie nóg ćwiczeniem bezpośrednim.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 14389 Napisanych postów 124528 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1419482
saidy z mc nie są wymienne, w mc coś nogi będą pracowały, jest trochę ruchu takiego jak w siadach, co do przysiadów moga byc wykroki, siady z hantlami, goblet.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Przysiady

whey deli