SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ocena sylwetki,planu treningowego fbw, poziomu tkanki tłuszczowej

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 580

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Wiek 81 dni Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 6208
Cześć,
Prosiłbym o ocenę sylwetki, planu treningowego oraz poziomu tkanki tłuszczowej na "oko".
Na siłownię chodzę od 2 tygodniu, lepiej późno niż wcale.
Plan treningowy to FBW. Dostałem go od trenera(na siłowni) za darmo, więc nie mam na co narzekać bo ja jestem zielony w tych sprawach.
Plan jest podzielony na 2 treningi A oraz B, aby nie był monotonny.

Rozgrzewka 10 minut na dowolnej maszynie aerobowej. (Głownie bieżnia)

A.
01. Mostek biodrowy 3x12
02. Plank 1x 45 sek
1. Przysiad z kettlem sumo 3x12
2. Przyciąganie linki wyciągu dolnego do brzucha chwyt neutralny 3x12
3. Wypychanie nogi do tyłu maszyna 3x12
4. Wyciskanie hantli nad głową siedząc-stojąc 3x12
5. Uginanie ramion z hantelkami 3x12
6. Prostowanie przedramion z linką wyciągu górnego chwyt neutralny 3x12
7. Plank 1x 1minuta

B.
01. Mostek biodrowy 3x12
02. Plank 1x 45 sek
1. Przysiad z kettlem sumo 3x12
2. Przyciąganie linki wyciągu górnego do klatki piersiowej chwyt szeroki 3x12
3. Wypychanie nogi do tyłu maszyna 3x12
4. Unoszenie hantli bokiem stojąc 3x15
5. Wyciskanie hantelki zza karku oburącz 3x12
6. Uginanie ramion z linką wyciągu dolnego 3x15
7. Brzuszki na ławce skośnej 3x15

Po treningu to samo co na rozgrzewce, tylko na innej maszynie. 10 minut.

Cel - Sam nie wiem. Myślę że po prostu poprawa sylwetki.


Wiek - 16 lat
Waga - nie będę pisał, proszę o ocenę. to tylko liczby
Wzrost - 180 cm
Treningi - 3-4x w tygodniu FBW + 2x w tygodniu spinning

Proszę również o ocenę "na oko" poziomu tkanki tłuszczowej.

Chcę po prostu wiedzieć czy idę w dobrym kierunku.


Dzięki







Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3259 Napisanych postów 51139 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 690184
Trudno ocenić poziom bf bo wyglądasz niezdrowo po prostu. Brzuch wygląda jak byś sporo schudł ale góra jest zagłodzona.
Masz mało masy mięśniowej, ale tłuszczowej też nie masz to taka sylwetka w stylu skinny fat.

Musisz zacząć sensownie jeść bo to podstawa, ale i trenować żeby poprawić skład sylwetki.

Masz jakieś ograniczenia sprzętowe? Bo nie wiem dlaczego nie masz ćwiczeń w planie w podstawowych wersjach czyli przysiadów ze sztangą czy martwego ciągu.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Wiek 81 dni Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 6208
wiedzialem ze padnie odpowiedz tego typu. Czyli co mam robić, aby poprawić sylwetkę?
Rozumiem ze dieta IIFYM odpada?
I ostatnie - po jakim „czasie” mogę liczyć na efekty ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3259 Napisanych postów 51139 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 690184
Żeby poprawić sylwetkę musisz zacząć sensownie jeść i trenować. Sposób odżywiania zależy w dużej mierze od Ciebie, ale iifym to specyficzny sposób żywienia. Skupiłbym się na jakości spożywanego jedzenia.
Do tego trening oparty na podstawowych ćwiczeniach zda się bardzo dobrze.

Czas to kwestia mocno indywidualna, ale jedno jest pewne nie ma szybkich efektów. Praca nad sylwetką wymaga sporo czasu i dyscypliny.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Wiek 81 dni Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 6208
Ok.
Na czym się bardziej skupić ? Jedzenie czy trening? Pytań się z ciekawości bo wiadomo ze na obu ale co jest ważniejsze.

I czy te treningi maja być typu - „zajazd totalny, krew z nosa” czy wystarczy żeby był nawet lekki?

Czy mogę liczyć na efekty do wakacji?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3259 Napisanych postów 51139 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 690184
Do wakacji jest bardzo dużo czasu i efekty mogą już być.

Obie rzeczy są istotne choć dieta ma bardziej prozdrowotne działanie i na niej się skup, ale trening w kształtowaniu sylwetki jest bardzo istotny.
Trening zawsze ma być ciężki, ale nie taki do porzygu. Ma być wyzwaniem jednocześnie nie katując przesadnie.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Wiek 81 dni Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 6208
Czyli to ma być rekompozycja czy typowo masa?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3259 Napisanych postów 51139 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 690184
Masa u Ciebie, nie ma jak zrobić rekompozycji.Zmiana składu ciała jest sensowana jak masz trochę tkanki tłuszczowej i masę mięśniową, a tej drugiej u Ciebie brak. Trzeba ułożyć dietę z nadwyżką kaloryczną i trening siłowy oparty na podstawowych ćwiczeniach i budować masę mięśniową.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Wiek 81 dni Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 6208
Myślę że idę w BARDZO dobrym kierunku. Trenuję często 3-4 w tygodniu(trening FBW, w tym 1 trening kalisteniki) do tego dochodzi DODATKOWO 2 treningi spinning (ok. 50km), ale "problem" mam trochę z wagą. Bo ostatni raz ważyłem się przed świętami. Nie wiem ile aktualnie ważę, bo nie ukrywam boję wejść na wagę. Czy szybkie tycie jest dobre? Ogółem liczy się TYLKO wygląd, ale chciałbym wiedzieć czy dobrze robię. Dzięki.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 385 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6722
Wodamonster a jak.stan twojego kręgosłupa? Nie masz przypadkiem skoliozy, albo krótszej jednej nogi? Widać duże różnice w lini barków i miednicy plus znaczna różnica w trojkatach talii
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Wiek 81 dni Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 6208
Konik86, serio? Nie o tym jest ten post.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wiarygodność analizy składu ciała a plan treningowy

;