SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ocena planu + porady - problem z efektami

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5708

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 26 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2908
Założyłam taką aktywność ze względu na pracę biurową, chociaż ćwiczę min. 4 razy w tygodniu.

Z tego kalkulatora, który wrzuciłeś wyszło:

WSKAŹNIK BMR
1417 kcal

ABY UTRZYMAĆ WAGĘ
2196 kcal

15% białka: 329 kcal = 82 g
55% węglowodanów: 1208 kcal = 302 g
30% tłuszczu: 659 kcal = 73 g

Jak to przerobić "aby utrzymać wagę" na "zrzucić wagę"? :D Mam od nowa podstawić do wzoru ten WSKAŹNIK BMR 1417 kcal czy uciąć z tych 2196 kcal ? Przyznam szczerze, że trochę się pogubiłam :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5578 Napisanych postów 60473 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747062
Z osobami, którymi współpracuję podchodzę skrupulatnie, a chciałbym Ci tylko tutaj zaznaczyć, że ten punkt wyjścia bmr trzeba dobrze policzyć. Zwróć uwagę, że teraz między Twoim pierwszym wynikiem, a moim drugim jest 600kcal różnicy to jest bardzo dużo. Bo jeśli faktycznie masz ok 2100kcal zapotrzebowanie to jak byś zaczęła od 1500kcal to już jesteś w głębokim deficycie i nie redukujesz tylko się głodzisz,a to nie jest zdrowe.

A jeśli masz policzone swoje zapotrzebowanie na utrzymanie wagi to od niego odejmujesz ok 200-300kcal i obserwujesz co się dzieje.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 26 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2908
Absolutnie chcę uniknąć jakiś drastycznych spadków, chcę zrzucić tłuszcz zdrowo i mieć siłę na trening. Nie wspomnę o tym jak dziwne rzeczy wyszły mi w MyFitnessPal jak to teraz porównam. Ciekawe, że jest taka duża różnica, muszę chyba sprawdzić kilkoma metodami BMR... Albo faktycznie poprosić o policzenie specjalistę, bo od tego bardzo dużo zależy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 26 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2908
Powiem szczerze, że jestem teraz cała głupia... Bardziej niż przedtem :(
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5578 Napisanych postów 60473 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747062
Jak są jakieś pytania to pisz śmiało jak będę mógł to pomogę. Jak nie chcesz korzystać z kalkulatorów to są specjalne wzory do policzenia bmr, w których trzeba podać swoje parametry.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 26 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2908
1. Nie wiem, który wzór jest zbliżony do rzeczywistości. Którym liczyć?
2. Ile procentowo powinnam mieć tłuszczu, białka i węgli?
3. Czy jak powiedzmy muszę zjeść i 1800kcal i zjem te 1800 kcal, ale spalę 300 kcal to żeby nie było za mało muszę uzupełnić o te 300 kcal? Czy wzór jakoś uwzględnia średnią ilość kcal na trening?


Zmieniony przez - redhead19 w dniu 2018-08-29 19:50:26
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3988 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340596
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5578 Napisanych postów 60473 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747062
Bmr policz z dowolnego kalkulatora Miffin St Jeor możesz porównać z 2 różnych stron wynik powinien być zbliżony.

W przypadku redukcji dałbym 25-35% białka, 25-35% tłuszczy i reszta węgle.

Jak wyliczysz przy swoich parametrach, że Twoje zapotrzebowanie wynosi 2100kcal to odejmij te 10-15% i tyle masz jeść.
Nie da się policzyć ile spalisz na treningu dlatego masz ten deficyt wprowadzony i co określony czas sprawdzasz postępy jeśli progresu nie ma. To obcinasz delikatnie i znów obserwujesz.
Uprzedzam jednak, że początkowo waga może stać w miejscu bo mają na to wpływ czynniki jak trening czy spowodowane nim np większe gromadzenie glikogenu mięśniowego, a co za tym idzie wody.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Push Pull Legs do oceny.

Water