SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ocena moich postępów - dwa lata treningów!

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 263

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 331
Witajcie
Zwracam się do Was z prośbą o ocenę moich postępów, treningu, planów i suplementacji.
Przygodę z "profesjonalnym" trenowaniem zacząłem w marcu 2018r. Wcześniej tego nie liczę, bo to była zabawa.
Wykupiłem plany treningowe i dietetyczne w jednej z firm w Internecie (nie z tej strony).
Mam problem w tym, że pomiary ciała stoją w miejscu, waga ma wahania. W marcu 2018 startowałem z wagą 81kg przy wzroście 188cm. Moja sylwetka to typowy ektomorfik. Początkowo przy zakupie planów i diety wybrałem zły cel, bo zwiększenie masy. Dopiero później zmieniono mi to na redukcje tkanki tłuszczowej. Teraz mam zwiększenie masy mięśniowej. W połowie 2019 r. udało mi się zjechać do poziomu 72kg, by później aż do teraz dobić do "aż" 75kg. Pomijam moje błędy treningowe w postaci źle dobieranego obciążenia, warunków.
Obecnie jest to 188cm, 75.3kg. a moje wymiary po prawie 2 latach treningów są takie:
1. obwód klatki piersiowej: 94.5 cm
2. obwód talii: 83 cm
3. obwód bioder: 93.5 cm
4. obwód ramienia: 30 cm
5. obwód przedramienia: 26cm
6. obwód nadgarstka: 17cm
7. obwód uda: 54 cm
8. obwód łydki: 36cm
Trenuję w warunkach głównie domowych. Dysponuję sprzętem w postaci:
- hantle 2x i obciążenie 4x5kg, 4x2,5kg, 4x1,25kg
- gryf prosty 180cm – 8kg
- stojaki regulowane na sztangę z asekuracją
- drążek stacjonarny
- ławka prosta, ławka łamana, regulowane
Stosuję plan dietetyczny układany przez trenerów, oraz biorę odżywki:
1. Białko wołowe tylko w dni treningowe
2. Kreatyna codziennie 1 porcja
3. Bcaa codziennie
4. Odżywka carbo tylko w dni treningowe
5. Glutamina codziennie
6. Magnez, potas + omega3 i d3
Mam jeszcze jabłczan cytruliny, beta alaninę, odżywkę przedtreningową ale obecnie ich nie stosuję.
Wcześniej używałem białka z jajek ale zmieniono mi na wołowe. Mam nietolerancję laktozy i wolałem nie brać zwykłego białka.
Obecnie w przykładowych ćwiczeniach moje obciążenie wygląda tak:
1. przysiad ze sztangą na plecach: 33kg
2. wiosło pendleya: 38kg
3. wyciskanie sztangi na ławce płaskiej: 40,5 kg
4. klasyczny martwy ciąg: 40,5kg
5. podciąganie na drążku: 40x
6. wyciskanie sztangi nad głowę: 20,5kg
W obecnych planach mam ćwiczyć 4x (do niedawna 3x) . Mam serie łączone i normalny trening w stałych seriach i malejących.
Moje pytanie brzmi – jak ocenianie moje postępy? Mam na myśli wagę, pomiary i szczególnie obciążenia w treningach. Ćwiczenia, zestaw ćwiczeń mam zmieniany co 3-4 tygodnie. Jeśli będzie potrzeba napiszę aktualny zestaw ćwiczeń, zdjęcia sylwetki.
Jestem trochę sfrustrowany tym, że waga stoi w miejscu, pomiary również, szczególnie ramion prawie od dwóch lat.
Albo robię coś źle, albo za małe obciążenia albo nie wiem co.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4742 Napisanych postów 11705 Wiek 50 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 558288
Przepraszam, ale to aktualne obciążenie to jest to do czego doszedłeś po prawie 2 latach? Jesli tak to grubo coś nie gra...
To żaden postęp.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4742 Napisanych postów 11705 Wiek 50 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 558288
Wyrzuć te plany co masz - to jakies nieporozumienie. Zajrzyj do działu dla początkujących. Tam jest pierwszy rok treningów rozpisany - zacznij według rozpiski.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 331
W maju 2019 r. miałem dość poważny uraz nogi i na 3 miesiące byłem wyłączony z treningów, do których wróciłem w sierpniu. Później zaczynałem jakby od nowa i robiłem powolną progresję ciężaru.
Nie uważasz, że zaczynanie od treningu dla początkujących to przesada? Znam większość ćwiczeń, dietę też kumam i jem za dwóch, a waga i mięśnie nie rosną. Dieta jest, plan treningowy jest i suple też a tu wielkie nic.
We wszystkich ćwiczeniach dobieram taki ciężar by wykonać to prawidłowo. Ale te główne ćwiczenia to jak napisałem... ile powinienem po roku/dwóch wyciskać na ławce?



Zmieniony przez - safari w dniu 2020-02-13 18:11:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 428 Napisanych postów 1243 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 156818
postępy niestety - żadne - mogą być wymierne dla ciebie, ale jeśli się już tym chwalisz i każesz siebie ocenaić to taka jest własnie prawda. Musisz ponownie zagłebić się w temat diety, treningu i progresji - zacząć od podstaw idei kulturystyki.
Tu nei uzyskasz pomocy. Twój problem tak jak mówiłem jest związany z mylną interpretacja zagadnienia diety i trenignu względem suplementacji. Wybranie białka wołowego też jest sygnałem bycia nadal amatorem - podejrzewam, ze z 3ech: suple, trening, dieta - zagłębiłeś się zajmocniej w tematu supli - a jednak tu wychodzi wszystko - białko wołowe w suplach nei jest bynajmniej z antrykotu czy z polędwicy - ale ze ścięgien itp





Zmieniony przez - kwachor w dniu 2020-02-13 20:02:44
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4742 Napisanych postów 11705 Wiek 50 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 558288
Nie chce byc złośliwa - dlatego oszczędzę sobie porównań / zajrzyj do działu do początkujących. Facet który nie ciągnie nawet masy swojego ciała jest początkujący.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 331
Ogólnie to nadal jeszcze przez miesiąc mam aktywny plan dietetyczny, treningowy i suplementacji. Ten ostatni nie ma dla mnie aż takiego znaczenia, ale mimo niego nie przyniosło to żadnych efektów.
Zakup planów był podyktowany tym, że łatwiej było mi polegać głównie na ułożonej diecie. I do niej nie mam zastrzeżeń, bo wszystko gra.
Piszecie o wyrzuceniu planów do kosza, są one dość intensywne. Jak myślicie, czy progresja ciężaru pomoże? Czy faktycznie muszę wszystko przemodelować.
Czytałem temat "Pierwszy rok treningów i te kilka etapów" autorstwa ronie220. Trochę czuję się zażenowany moimi postępami, ale i tym, że mam się uczyć :P
I druga sprawa, czy uważacie, że pod dokupieniu obciążeń nadal robić to w domu, czy zapisać się na siłownię?
Białko wołowe to ostrożność w nietolerancji laktozy...



Zmieniony przez - safari w dniu 2020-02-13 21:16:36

Zmieniony przez - safari w dniu 2020-02-13 21:17:51
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 26 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 3340
Startowałeś z waga 81/188cm i zacząłeś to redukować ? to chyba byl pierwszy błąd. Zakupienie planów (najpewniej gotowcow) sukcesów nie gwarantuje. Co do wyników silowych to niestety jak wyżej Ci napisali raczej mizeria i tutaj zalezy czy te ciężary które opisales to wszystko co posiadasz ? jesli tak to ciezko bedzie progresować, no chyba że wiecej nie próbowałeś dzwignąć przez te dwa lata. Tak czy siak trzeba zapomnieć o tym co bylo i porządnie wziąć sie za żarcie i ciężki trening
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4742 Napisanych postów 11705 Wiek 50 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 558288
Dobry art przeczytałeś. Trzymaj się go. Silka lepsza bo dostarczy ci zewnętrznej motywacji i trochę sprowadzi na ziemie. Powodzenia!!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 331
boyan4
Startowałeś z waga 81/188cm i zacząłeś to redukować ? to chyba byl pierwszy błąd. Zakupienie planów (najpewniej gotowcow) sukcesów nie gwarantuje. Co do wyników silowych to niestety jak wyżej Ci napisali raczej mizeria i tutaj zalezy czy te ciężary które opisales to wszystko co posiadasz ? jesli tak to ciezko bedzie progresować, no chyba że wiecej nie próbowałeś dzwignąć przez te dwa lata. Tak czy siak trzeba zapomnieć o tym co bylo i porządnie wziąć sie za żarcie i ciężki trening


z początku miałem plan zwiększenia masy, ale później zmieniono na redukcję. faktycznie miałem mały brzuszek... z dietą nie mam już problemu, wiem co i jak, gorzej z treningami. szkoda, że tak późno obudziłem się
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

GÓRA DÓŁ PUSH PULL

FuckBaton