SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ocena diety na mase przy moim planie treningowym

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 258

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 598
Cześć, mam 22lata i ważę 59kg oraz mam 174cm wzrostu. Ułożyłem taką orientacyjną diete i prosilbym o ocene. Na wstepie zaznaczam ze jestem niejadkiem, nie lubie warzyw, sałatek itp, dlatego od razu spytam czy z tego powodu musze jesc jakies witaminy zeby nie miec jakichs problemow zdrowotnych, czy moja dieta dostarcza mi wszystkich niezbednych skladnikow. W moim przypadku do diety wlaczylem Gainer, gdyż nie jestem w stanie w siebie wcisnąć wielkich ilosci jedzenia, a stanie przy garach 5-6 razy dziennie by mnie wykończyło xd Gainer jaki planuje to Berserk Devil Mass, czy bedzie ok czy warto doplacic do czegos lepszego? Oto moja dieta:

1. 400ml mleka 2%, 200kcal, 8t, 19,2w, 13,2b
75g płatek owsianych 281kcal, 5,1t, 45w, 9,75b
w sumie: 481kcal, 13,1t, 64,2w, 22,95b
2. 2 banany 230kcal, 1t, 52w, 2b
3. 80g makaronu durum 286kcal, 1t, 56w, 12b
100g piersi z kurczaka 98kcal, 1t, 21,5b,
w sumie: 384kcal, 2t, 56w, 33,5b
4. jajecznica z trzech jaj + kanapka chleba razowego 398kcal, 24,8b, 27,6t, 20w
5. kostki z mintaja z biedry+kanapka razowego 180g 210kcal, 2,4t, 32b, 18w

2x gainer miedzy posilkami a w dni treningowe przed i po treningu: 1 porcja ma 428kcal, 82w, 22b, 1,2t

W sumie: 2559kcal, 374w, 159b, 48,5t

Czy tyle wystarczy czy lepiej dobic do 3000kcal jak wskazal jakis tam kalkulator? Zamienic np. kostki z mintaja na cos z wieksza iloscia kalorii? Lub zjesc je z jakims makaronem czy ryzem? I tak samo co jesc jako ostatnie? Jajecznica czy ta ryba lepiej? Moj plan wyglada tak:

1) Przysiad bez obciążenia goblet squat 4 serie po 10 powt
2) Martwy ciąg z hantlami 4 serie po 10 powt
3) Wiosłowanie hantle w oparciu o ławkę 4 serie po 10 powt
4) Pompki klasyczne 4 serie po 10 powt
5) Wyciskanie hantli stojąc 4 serie po 10 powt

Na koniec plank 3 serie maks (tutaj robie 3x 1min), i dead bud 3 serie po 6-8 powt na stronę
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6070 Napisanych postów 74690 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 626696
Białka masz sporo . Wystarczy max 2 g a nawet na masie 1,5 g/ kg
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 
Jeżeli Twoim celem jest masa to dodajesz 300 kcal
Gainera również wylicz
http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135388.html  - Źródła węglowodanów w diecie.
http://www.sfd.pl/temat398329  - Komponowanie posiłków i znaczenie odpoczynku (szerzej niż w innych tematach)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3706 Napisanych postów 62762 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 677491
Nie wiem co wygląda gorzej, dieta czy trening. W jakim celu ograniczasz tak znacznie tłuszcze w diecie skoro jak sam twierdzisz masz problem ze zjedzeniem wystarczającej ilości kalorii? Podbij je do 80 a nawet 100 gramów i nie będziesz w problemu z kaloriami. Wyliczyłeś w ogóle swoje zapotrzebowanie kaloryczne? Czy dostarczasz kalorie na oko?

Trening polecam skonsultować w dziale trening dla początkujących. Niestety nie wygląda on dobrze. Raczej jak rozgrzewka przed treningiem właściwym.

https://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html 

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 598
domer
Nie wiem co wygląda gorzej, dieta czy trening. W jakim celu ograniczasz tak znacznie tłuszcze w diecie skoro jak sam twierdzisz masz problem ze zjedzeniem wystarczającej ilości kalorii? Podbij je do 80 a nawet 100 gramów i nie będziesz w problemu z kaloriami. Wyliczyłeś w ogóle swoje zapotrzebowanie kaloryczne? Czy dostarczasz kalorie na oko?

Trening polecam skonsultować w dziale trening dla początkujących. Niestety nie wygląda on dobrze. Raczej jak rozgrzewka przed treningiem właściwym.

https://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html


plan mam z tego tematu, wydawał mi sie ok i jednak troche czasu zajmuje jego wykonanie: https://www.sfd.pl/FBW,_suplementy,_ciężar-t1191590.html

3000kalori wskazal mi kalkulator z jednej strony, zaraz oblicze ile to mniej wiecej wynosi ze wzoru ktory podal kolega wyzej. I dlaczego dieta az taki dramat? Same posilki chyba sa w miare ok, zle je dobralem wzgledem celu?

EDIT: ok wyliczylem z podanego wzoru i wyszlo 2942kcal mniej wiecej. W wolnej chwili zmienie diete, prosilbym jednak o wypowiedzenie sie co na chwile obecna jest nie tak z podanymi posilkami






Zmieniony przez - degel123 w dniu 2019-08-31 21:43:46
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10501 Napisanych postów 117700 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1384584
Dieta bardzo uboga, nie ma co tyle gainera ładować, to 1/3 twego zapotrzebowania, bardzo duzo.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3706 Napisanych postów 62762 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 677491
Czerpanie tak dużej ilości kalorii z przetworzonych cukrów, szczególnie przy dodatnim bilansie kalorycznym nie sprzyja zdrowiu, ani sylwetce.

Otrzymałeś linki do zalecanych źródeł składników odżywczych. Ułóż jeszcze raz rozpiskę diety na trzy przykładowe dni i wrzuć je tutaj zgodnie z regulaminem działu. Teraz jest nieczytelnie.

https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html

Istotne jest to, jak wygląda urozmaicenie diety:

https://potreningu.pl/articles/914/dlaczego-dieta-powinna-byc-urozmaicona 

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 598
Okej zanim zajmę się poprawa diety chciałbym spytać o ten olej kokosowy:
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Olej_Kokosowy_Nierafinowany-opis35242.html

Czy śmiało mogę na nim smażyć pierś z kurczaka i jajecznicę, a użyta ilość oleju wliczyć do diety? Czy tego się nie wlicza a jak już to nie tyle ile wlałem a jakieś inne ilości? Oprócz tego oleju chciałbym już zamówić gainer devil mass i ograniczyć jego użycie do jedynego raza dziennie, mam nadzieję że taka ilość będzie ok
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6140 Napisanych postów 7815 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 230869
Jak coś smazysz czy to na oleju takim czy innym to ni elej takich ilosci zeby pływało , wlej 5-10ml i na tym smiało usmażysz kurczaka czy rybe , wliczasz całą ilość w tabele . Jeśli jednak lubisz smażyć w wersji pływającej to już sam musisz oszacować ile tego oleju produkt wchłonął a ile zostało na patelni
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3706 Napisanych postów 62762 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 677491
Olej kokosowy jak najbardziej przyda się w celu smażenia mięs, ryb, naleśników, jajecznicy czy omletów. Nierafinowany będzie miał smak i zapach. Jest on również trochę lepszy pod względem jakości.

Zdecydowanie należy wliczać w bilans kaloryczny stosowane tłuszcze do smażenia. Nie wyparują one w trakcie smażenia jak woda. Wystarczy kilka gramów i dobra patelnia. Polecam poczytać na ten temat:

https://potreningu.pl/articles/3165/siedem-zasad-zdrowego-smazenia

https://potreningu.pl/articles/1822/piec-powodow-dla-ktorych-warto-wlaczyc-do-diety-olej-kokosowy

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11248 Napisanych postów 11102 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 315824
jak chcesz dokłądnej opinii to wrzuć w tej formie, żeby poprawić czytelność
https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 


Zmieniony przez - DJ_DoDo w dniu 2019-09-02 11:46:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 598
mam jeszcze pytanko odnośnie masła orzechowego https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_2X_DZIKI_ORZECH-opis40202.html#opis

Chciałbym z jego pomocą zwiększyć ilość tłuszczu w diecie, smarując nim jakieś wafle ryżowe lub coś innego (jakieś propozycje jak moznaby je wykorzystac?). Czy jest to dobry wybór, czy polecacie coś lepszego?


Zmieniony przez - degel123 w dniu 2019-09-02 12:25:43
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Historia pewnej redukcji - co dalej?

aerofull