SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Objętość treningu

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 433

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Wiek 2 lata Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 764
Witam jestem na masie i dowiedziałem sie,że powinno sie zwiekszać objętość z treningu na trening. Przykładowo :
Wyciskanie na klatke robie 3 serie 7 powtórzen 80 kg a więc 3x7x80=1680 - to jest moja objętość a jeśli za tydzien zrobie 3 serie po 10 powtórzen 60kg to 3x10x60 =1800

To wtedy jest progres? zawsze myslalem, że ciężar musi być większy a tu wychodzi, ze za tydzien zrobie mniejszym i mam większa objętość. Dobrze rozumiem? Czy moge tak ćwiczyć, rożnym ciężarem ale żeby objętość była wieksza
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5540 Napisanych postów 60385 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 745083

Sposób progresji tak na prawdę zależy od naszych aktualnych możliwości i zaawansowania, a także od tego na jakim etapie cyklu jesteśmy.

Inaczej będziemy progresować na początku makrocyklu, a inaczej w jego końcówce.

W Twoim przypadku jeśli masz możliwość dokładania obciążenia z treningu na trening to objętość treningowa rozumiana jako Ilość serii x ilość powtórzeń x ciężar też będzie wzrastać.

Trening nr 1: 4 x 10 x 80kg = 3200kg
Trening nr 2: 4 x 10 x 82,5kg = 3300kg

Widać, że wzrasta poprzez dołożenie obciążenia.

Ale jeśli nie jesteś w stanie dokładać z treningu na trening to jak na jednym wykonasz w ostatniej serii 7 powtórzeń, a na następnym treningu wykonasz 9 powtórzeń to też bardzo fajna forma progresji zwłaszcza jeśli jesteś na końcu mikrocyklu lub jesteś zaawansowany i walczysz o każdą progresje na treningach.

Dlatego zawsze każde powtórzenie więcej na treningu czy też dołożony krążek to jest progres bo mimo wszystko jak przeliczysz to z treningu na trening dźwigasz więcej więc mięśnie też dostają mocniejszy bodziec.

Polecamy również: Progresja treningowa - klucz do rozwoju muskulatury




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-10-13 13:18:39

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16518 Napisanych postów 128209 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1440669
nie do konca tak jest że bedziesz brał mniejsze cieżary a wiecej powtórzeń robił, możesz 1000 razy podnieć 1 kg hantele na biceps i on nie urośnie. Wszystko trzeba zrównoważyć, poza tym nie trzeba progresdować z treningu na trening, jakby tak fajnie było to byś to robił w nieskonczoność.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 354 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 7355
Ja robiłem tak ze jak sila stanęła na 3x8 a dokładałem wcześniej po 2.5 co serię np to zaszedlem na 3x6 I dokładałem dalej. Doszelem do 3x3 i teraz jestem na roztrenowaniu a po chce wskoczyć na 5x5
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 5062 Napisanych postów 69459 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 713082
Niestety źle rozumiesz pojęcie progresu ciężaru na treningu, czyli zwiększania jego objętości. Gdyby było tak, jak zasugerowałeś (a w zasadzie zapytałeś) to rzeczywiście można założyć, że zrobisz xxxx powtórzeń minimalnym możliwym ciężarem i wyjdzie większą objętość treningu niż przy małej ilości powtórzeń i dużym obciążeniu.

Więcej informacji na ten temat poczytać możesz w artykule przedstawionym poniżej:

https://www.sfd.pl/art/Trening/Duża_objętość_czy_ciężar_Którą_metodę_progresji_treningowej_wybrać_-a5466.html

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 354 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 7355
Myslalem żeby wejść na 5x5 i stały ciężar ale dokładać po 2.5 np do jednej serii co tydzień. Wtedy było by wolniejsze ale długie progresowanie co wy na to ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5540 Napisanych postów 60385 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 745083
Może tak być oczywiście

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening do sprawdzenia

nutloveb