SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Niska podaż białka, a budowa mięśni

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 662

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 222 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3634
Witam,
czy można budować masę na diecie, w której jest max 1,2g białka na kg masy ciała a resztę stanowią węgle i tłuszcze? Tak jak ja mam 3200 kcal na budowę masy to białka wychodziłoby mi 80g, tłuszczy 126-142g a węgli 400-440g. Proporcje BTW to B 10%, T 35% i W 55%. Tutaj głównie jem praktycznie ciągle białko roślinne a zwierzęcego wychodzi mniej bo jem go tylko w jednym posiłku. Czy dałoby radę zbudować masę na takiej diecie przy treningach i nadwyżce kalorycznej z takiej diety? Czy jest ona bezpieczna dla zdrowia i czy taka ilość tłuszczy połączona z taką ilością węglowodanów może zaszkodzić?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3266 Napisanych postów 4492 Wiek 31 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 66173
Nie tylko białkiem da się stymulować apetyt lub jego brak.
Wiadomo, białko tutaj będzie najbardziej skuteczne.

Objętość posiłków, ilość błonnika, ilość płynów. Naprawdę możliwości jest wiele.

Co ciekawe badania pokazują że często głód nie jest wcale głodem, a zwykłym pragnieniem. Ot napijemy się i po chwili znika.

Kolarz Ultra Na Osi - MyBike Team

Mój dziennik: https://www.sfd.pl/Kolarski_Damian__Road_to_Tatra_Road_Race_2020-t1191921.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5053 Napisanych postów 69398 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 712667
Oczywiście, że budować masę mięśniową można. Niestety efekty na pewno nie będą takie dobre, jak byłby przy wyższej podaży białka. Szczególnie tej zalecanej w kształtowaniu sylwetki. Jeżeli jednak nie ma takiej możliwości, to w zasadzie nie ma nad czym się zastanawiać i po prostu robić swoje.

Jeżeli z jakiegoś powodu chcesz, aby udział białka w Twojej diecie był w większości pochodzenia roślinnego, to zawsze możesz wprowadzić do swojej diety odżywkę białkową wegańską:

https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Vegan_Pea_Protein-opis40740.html
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23739 Napisanych postów 16665 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 259898
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5053 Napisanych postów 69398 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 712667
Mniej więcej tak samo można stwierdzić, że trening siłowy raz w tygodniu będzie dobrym rozwiązaniem w celu kształtowania sylwetki. Dobrym może niekoniecznie, ale efekty bez wątpienia będą. Będą one lepsze, niż gdyby nie robić nic. Tak samo jak praca na 1/2 etatu. Być może da się przeżyć i efekty tego jakieś będą, ale nie takie jakie byłyby na cały etat lub więcej w miarę możliwości. Pytanie jest takie, "czy jest to jedna opcja w przypadku danej osoby?". Jeżeli tak, to nie ma nad czym się zastanawiać. Myślę jednak, że problemu ze zwiększeniem tego białka być nie powinno.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 49 Wiek 27 dni Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4645
Jeszcze tylko dodam od siebie że też ćwiczyłem długo przy nawet niższej podaży białka, i do dzisiaj w sumie tak niekiedy jest,i przy regularnym treningu efekty będą zarówno w obwodach jak i siłowe,zdecydowanie lepiej się po prostu ćwiczy przy 2.2g białka na kg ciała,zwyczajnie czuje się że mięśnie są lepiej wypoczęte,ale jeśli dobrze śpisz to będzie jak najbardziej dobrze. Najważniejsza jest regularność. Pozdrawiam.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5053 Napisanych postów 69398 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 712667
Nawet nie tylko kwestia wpływu podaży białka na hipertrofię mięśni, czy regenerację. Również (jak dla mnie) istotne znaczenie ma znaczenie białka w kwestii wpływu na ośrodek sytości/głodu. Ciężko wyobrazić mi sobie spożywanie posiłku bazującego na samej kaszy, soczewicy, fasoli, czy ciecierzycy z warzywami. Oczywiście każdy ma inny gust smakowy i zapewne przygotować można posiłek tak, aby był o wysokiej smakowitości. Jako urozmaicenie diety jak najbardziej, ale jedzenie tak stale nie jest dla mnie.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 231 Wiek 288 dni Na forum 346 dni Przeczytanych tematów 7952
Na nadwyżce niby łatwiej budować, bo są inne makro do czerpania energii zamiast białka, ale wg mnie dalej trochę mało 1,2g/kg. Dobij chociaż do 1,5-1,6g/kg, 2g/kg pewnie dałoby troszkę lepszy rezultat, ale to nie będzie skalować się liniowo z podażą (zyski będą maleć).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 39 Napisanych postów 349 Wiek 32 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5460
Można, ale po co? Za minimum uznaje się 1,6g, więc lepiej zwiększ - jest wiele sposobów na to. Warto byłoby zwiększyć białko kosztem tłuszczy - lepiej na tym wyjdziesz. Zmień jeden posiłek jakiś chociaż. Jak nie masz czasu, to dokup sobiem jakieś WPC, ewentualnie skyry naturalne - 18g białka mają, otwierasz, jesz, wyrzucasz, szybko, prosto, bez zbędnej zabawy w kuchni. Albo serek wiejski Piątnicy 28g białka w jednym.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2198 Napisanych postów 12060 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 459458
tutaj moim zdaniem idealnym rozwiązaniem będzie zaopatrzyć się w koncentrat białka serwatkowego wcale nie wychodzi drożej niż inne, dobre źródła białka jak chocny chude mięso, a jest zdecydowanie dużo "przyjemniejszym" produktem, jeśli chodzi o sposób przygotowania, szczególnie jeśli chcemy szybko dostarczyć dodatkową ilość białka do organizmu, a nie mamy w danym momencie zbyt dużo czasu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3266 Napisanych postów 4492 Wiek 31 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 66173
Są pewne "kanony" ilości białka w diecie w zależności od sportu, a co za tym idzie długofalowo celu jaki się chce osiągnąć. W sportach sylwetkowych granica 2 gram białka na kilogram masy ciała wydaję się adekwatna aby zachować stabilny rozwój. Osobiście poleciłbym artykuł Damiana Parola na ten temat. Łatwo go znaleźć

Kolarz Ultra Na Osi - MyBike Team

Mój dziennik: https://www.sfd.pl/Kolarski_Damian__Road_to_Tatra_Road_Race_2020-t1191921.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24739 Napisanych postów 22710 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 365641
domer
Nawet nie tylko kwestia wpływu podaży białka na hipertrofię mięśni, czy regenerację. Również (jak dla mnie) istotne znaczenie ma znaczenie białka w kwestii wpływu na ośrodek sytości/głodu.

dokładnie jestem tego samego zdania, osobiście mogę jeść naprawdę niskie kcal, ale muszę mieć dużo białka, bo jak jest go za mało w posiłku to wrzucam jak w studnię, zero odczuwania że coś było zjedzone
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wpływ szybkoprzyswajalnych węglowodanów na zdrowie

nutloveb