SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Nie możność podniesienia nóg a streching

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2037

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez Tomasz1405 z działu Trening dla początkujących.
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 34 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 129
Witam,
nie wiem czy to odpowiedni dział, ale w sumie jestem początkujący...
Mój problem, który mam nadzieję rozwiążecie wygląda następująco.
Urodziłem sie jako wcześniak, oprócz porażenia mózgowego, stwierdzono również nie do końca rozwinięte ścięgna Achillesa.
Jeszcze będąc dzieckiem przeszedłem operacje, które pozwoliły mi stanąć na pełne stopy (wcześniej poruszałem się na palcach).
Jak już nieco podrosłem, przyuważyłem, że strasznie szybko się męcze, nie mogę za dużo chodzić. Bolało mnie cały czas ale to nie był ból tylko raczej brak energii... po dłuższych oględzinach, m.in. fizjoterapeuty okazało się, że moja łydka pozostawia wiele do życzenia :)
Trzeba było ją więc jakoś zdobyć (bo mięśnia było bardzo niewiele, więc zacząłem chodzić na siłownie, tam główny nacisk skłaniałem właśnie na nogi)
Mocno mi to pomogło bo zbudowałem po 1.5 roku łydkę, a zarazem zdobyłem możliwość pokonywania długich dystansów pieszo... niestety wtedy też zauważyłem, że nie mogę poruszać palcami u jednej stopy. Kontrola u lekarza stwierdziła, że to kwestia neurologiczna - no trud no - ruszanie palcami nie jest jakieś niezbędne przecież :)

Obiecuję, że już kończę i zadam pytanie właściwe, ale cała historia będzie pomocna do odpowiedzi na pytanie IMO..

Zapuściłem się nieco w ćwiczeniach itp. (przyznaje się - życie przysłało ważniejsze rzeczy do zrobienia a i trochę mnie lenistwo dopadło). Przytyłem ok. 20 kg, jednak przy wzroście 174 ważę 69-71kg więc nie wydaje mi się to nadwagą. Po prostu zrobiłem się starszy i nabrałem 'masy'.