SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Nie cwiczysz nog? Przeczytaj to zaczniesz

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 82845

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 3691 Wiek 35 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 84035
Kilka powodów, dla których powinieneś ćwiczyć nogi(warto przeczytac):

Mocne, umiesnione nogi powinny byc wazne dla wszystkich trenujacych kulturystyke na kazdym poziomie zaawansowania. Tak samo jak bardzo sa wazne dla kulturystow startujacych w zawodach tak powinny byc wazne dla Ciebie.

Aspekt estetyczny
Bardzo istotnym powodem jest estetyczny i proporcjonalny wyglad sylwetki. Wiekszosc ludzi, ktorzy nie trenuja nog ma maly staz na silowni i nie widac u nich jeszcze tej dysproporcji jaka bedzie np. u czlowieka trenujacego 2 lata nie cwiczacego nog - masywna gora sylwetki jakby polozona na dwoch slupkach od ogrodzenia.

Solidna sylwetka
Trening nog jest waznym krokiem/posunieciem w strone solidnej konstrukcj sylwetki.
Nogi i kregoslup stanowia dla czlowieka pewnego rodzaju rusztowanie. (A kiedy rusztowanie jest liche moze sie zawalic). Mocne biodra i uda przydaja sie tez w martwych ciagach. Mocne nogi pozwalaja na lepsze/efektywniejsze cwiczenie innych grup. Przysiady ze sztangą są ćwiczeniem angażującym wiele podstawowych mięśni, powodują rozwój masy mięśniowej i siły.

Efekt anaboliczny
Nie trzeba byc geniuszem zeby zauwazyc, ze na nogach jest duzo miesni. Trening nog dostarcza ogolnego efektu anabolicznego organizmowi(powoduje duzy wrzut potrzebnych hormonow do regeneracji miesni).

Masa miesniowa
Jezeli nie cwiczysz nog rezygnujesz z ‘kilku" kilogramow dodatkowej masy miesniowej i to nie tylko na nogach. Chcesz byc wiekszy to cwicz nogi, ta grupa miesniowa pod zadnym wzgledem nie jest gorsza od innych i nie rozumiem dlaczego czesto jest zaniedbywana. Dla mnie pekate uda i lydki sa czyms wrecz "pieknym".

Zadna z powyzszych informacji nie jest nadzwyczajnym odkryciem. Napisalem ten post glownie do mlodszych userow forum, ktorzy nie wiedza, dlaczego nie powinno sie omijac treningu nog.

Autor: Tomasz T. (tomot)
Zastrzegam sobie prawa autorskie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 5057 Napisanych postów 69423 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 712872
Nogi, razem z plecami są największą partią mięśniową naszego organizmu. Dlatego też ciągle występująca moda na nietrenowanie nóg jest bardzo dziwna. Część osób początkujących zaczynając treningi chciałby, aby poprawić elementy sylwetki, które widać i którymi można pokazać się wśród znajomych w szkole, czy na plaży. Nogi niekoniecznie widać w spodenkach, więc często są pomijane. Z czasem jednak zaczynami żałować tego, że wcześniej ich nie trenowaliśmy.

Dysproporcje sylwetki to nie tylko karykaturalny jej wygląd, ale przede wszystkim bardzo prawdopodobne problemy zdrowotne, wynikające z osłabienia mięśnia dwugłowego, czworogłowego, czy pośladkowego. Przekładać się to może na problemy z funkcjonowaniem aparatu ruchu, szczególnie z kręgosłupem.

Nogi składają się z następujących mięśni:

- Mięsień krawiecki,
- Mięsień przywodziciel długi,
- Mięsień prosty uda,
- Mięsień pośladkowy wielki,
- Mięsień półbłoniasty,
- Mięsień dwugłowy uda,
- Mięsień brzuchaty łydki,
- Mięsień płaszczkowaty.

Zdecydowanie warto wprowadzić w swój plan trening mięśni nóg. Przede wszystkim:

- przysiady,
- wykroki,
- wznosy bioder.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 3409 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 18766
w ankiecie na 100 pytanych kobiet 90 odpowiedzialo ze nie podobaja im sie umiesnione uda i łydki moga byc tylko lekko podzrzezbione zarysowane
1

zyc szybko umierac mlodo i h**...ON

"Popatrzcie tylko na wypowiedzi Samowara to jest jakis spamer!
Zawsze daje tylko te ""a wypowiedzi zadnej!"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 130 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1381
Samowar, a źródło ankiety ??
100 kobiet nie jest próbą reprezentatywną.
To tak odnośnie ankiety.

IMHO mocne nogi, to mocny facet.

Internal Brain Error !
Smash Your Head against the wall to Reboot.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10972 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
jak mnie dawno tu nie bylo...
a co jesli ja cwicze, ale jezdze tez na rowerze codziennie (nie moge tego wykluczyc)? Mam niby rzeźbe nóg i ud, ale nie mase, jak ją zwiększyć? Czy potrzebna mi masa nóg (mam szczupłe nogi, szczególnie od kolan w dół) czy tylko siła wystarczy (wiem , żę wygląd to wiadomo patyczaki...).
Aha, szczupłe nogi są u mnie , u ojca i dziadka, więc może lipa i to genetyka?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 3691 Wiek 35 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 84035
Revoltman
To, ze ojciec ma chude nogi moze ci troche przeszkadzac(genetyka), ale nie koniecznie nie ma takiej reguly: z ojca na syna. Nie przejmuj sie. Mam kuzyna, ktory cwiczy juz troche(kilka lat) a zanim zaczal to chudy byl strasznie. Nog nie cwiczyl od poczatku. A nogi mial dlugie i chude. No i od jakiegos czasu zrozumial o co biega w kulturystyce i cwiczy nogi. Musze ci powiedziec, ze sie mu ladnie wszystko wyrownalo.

Jezdzac na rowerze bedzie ci gorzej zlapac mase, ale jezeli bedziesz cwiczyl(cwiczysz) nogi na silowni to sila bedzie i "rusztowanie mocne tez".
A jak chcesz wiecej masy to musisz niestety ograniczyc rower.

pozdr tom
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10972 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Z tym rowerem to samo mi brat c. powiedział który ćwiczy. Niestety nie będę mógł go wyeliminować,przynajmnij na 1,5 roku,więc narazie, pozostaje mi rzeźba,bo zamiast na masę poszło mi w siłę, a jak rozumiem, z rowerem
masy nie będzie żeby nie wiem co.:/
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 229 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4787
Jeszcze można dodać ze to wielka frajda podnosić duże ciężary w przysiadzie (można sie chwalić ). Nie wiem jak u innych, ale u mnie dosyc latwo było rozbudowac nogi do pewnego poziomu. Chodzi mi o zmniejszenie dysproporcji gdyż ja na przykład nie zawsze cwiczylem (przez pierwsze 1,5roku praktycznie wcale) nogi i mozna powiedziec ze takowa posiadałem, ale odkąd zacząłem to co tydzień dokladalem 10kg na przysiadach i tak doszedlem od 70kg do 120kg co juz można było nazwać świetnym wynikiem jak na mnie. Nie mówie zeby wszyscy tak robili bo mozna sie kontuzji nabawic, ale mi sie udało. :)
pozdrawiam

Zmieniony przez - BBTeam w dniu 2005-04-02 21:09:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10972 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Ja jestem ogólnie szczupły, ale zawsze ruchliwy i wysportowany, siłka 2 razy w tyg, w domu, jużna poważnie ze dwa lata. Zmiany są, ale nóżki..aż troche sie wstydze w krótkich sp. chodzić. Głupio, że na klacie rysy widać, w barkach jestem szewroki i to ni którzy zauważyli, a nóżki tęgie...z resztą, wiele osób tak ma zauważyłem. Przysiady z hantlami wystarczą i na siłce ze sztangą? Chyba tak..tyle , ze ja nie podniose 120 kg
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 3691 Wiek 35 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 84035
Przysiady(na czworki)
Uginania(na dwuglowe)
Wspiecia(na lydki)
Najprostszy schemat
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1315 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 14829
Dla mnie jest d****izmem jeżeli ktoś nie ćwiczy nóg :) Ale to już jego sprawa za pare lat mu to wyjdzie. Dobry pościk Tomot łap soga :)

wuder

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 2580 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 31633
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dziwny trening od instruktora-prosze specow o opinie

Następny temat

Przerwa.

nutloveb