SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Nawodnienie (art)

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 4745

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 5239 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75867
Mleko jest produktem, które budzi wśród was wiele kontrowersji. Przez jednych uznawane jest jako żródło zdrowia, natomiast przez drugich wręcz przeciwnie.
Chciałbym przedstawić badanie, w ktorym to własnie mleko odegrało główną rolę, a dotyczy ono nawodnienia.
Otóż wywnioskowano iż mleko odrgywa ważna rolę w ponownym nawodnieniu organizmu. Niedostateczne nawodnienie jest czynnikiem ograniczajacym wydajność, a przez to zmniejszającym nasze osiągi, dlatego tak ważne jest zachowanie odpowiedniego jego poziomu.
Podczas krótkich wysiłków straty płynów mogą byc łatwiej uzupełnione niż podczas wysiłków długotrwałych, jednak niezależnie od tego po wysiłu należy uzupełnic nawet 150% płynów utraconych.Co wiecej płyny tracimy nie tylko podczas samego wysilku ale takze po nim, nawet w przypadku gdy poziom naszego nawodnienia jest znacznie nizszy od optymalnego.
Elektrolity i węglowoadny zawarte w płynach w okolicach wysiłku wpływają na tempo ponownego nawodnienia poprzez szybkie opuszczenie żoladka i absporpcję płynów. Cukry także dostarczaja energi,a sód jest ważnym elektrolitem, wpływającym na retencje.

Przeprowadzone badanie porównało mleko, wodę oraz izotonik w przywracaniu poziomu ponownego nawodnienia u sportowców. Wyniki badania pokazały, że mleko w znaczym stopniu poprawiło nawodnienie orgaznimu po wysiłu w porównaniu z pozostałymi płynami. Wywnioskowano równiez, że naturlane elektrolity zawarte w mleku pomagają zatrzymać płyny i utrzymac nawodnienie 4 godziny od momentu zakończenie picia, jednak różnice w opróżnieniu żoładka ze względu na obecność bialka oraz tłuszczu nie moga byc pominięte.

Shirreffs SM, Watson P & Maughan RJ (2007). Milk as an effective post-exercise rehydration drink. Brit J Nutr 98: 173-180

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 644 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 15588
leci zasłużony sog
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 248 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 33227
czyli od dzis pije mleko w rozsadnych ilosciach :) sog
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 66 Napisanych postów 5820 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 42644
Super.

Bedzie mozna po ciezkim treningu wypic do szklanki, mleka 1.5% to i tluszcu bedzie niewiele (ew 0.5,jak ktos dba o to rygorystycznie)

fajny art poparty badaniami.

GÓRA---->I am What I am

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 3961 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 51036
ale mleko po treningu jest nie teges nie tylko ze względu na tłuszcz lecz laktozę
czyż nie?
więc nie wiem czy to taki dobry pomysł góra-forte



art ciekawy

Zmieniony przez - Volcanodon w dniu 2009-04-09 22:56:24
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 5239 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75867
Volcanodon w przeciągu następnych kilku dni postaram się wrzucić jeszcze kilka artów o mleku.
Myślę że możesz zmienić zdanie

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 3961 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 51036
mleko ma indeks glikemiczny ok 30
laktoza nie przeszkodzi w wchłanianiu się innych wartości odżywczych?
po treningu przecież szczególnie zależy nam na czasie!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 47 Napisanych postów 1236 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 15518
Przeceż nie wszyscy mają nie tolerancje laktozy, kto ją ma zapewne szybko będzie o tym wiedział, całej reszcie nie przeszkadza

ktoś inny może nas uczyć i wskazywać nam drogę ale pracę musimy wykonać sami

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 1869 Wiek 35 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 6274
Mateo, cały problem szybkiego nawodnienia(pisałem o tym kiedys) polega na tym zeby znależć środek, który swoim składem przypomina skłąd płynów ustrojowych. Takie kryteria bardzo często spełniaja produkty o 12% zawartości ww. Przy czym sprawa się komplikuje, bo płyny uznawane za izotoniki bardzo często natychmiast są wydalane przez nasz organizm. mleko zawiera jeszcze białko no i tłuszcz, co doje mu przewagę, bo jest trawione i rozpoznawane jako "jedzenie" a nie jako woda. W zwiazku z czym efekt nawadniania jest dłuższy. Przy wodzie mineralnej nawadniania praktycznie nie ma. nie spełnia ona właściwie zadnych kryteriów. Zdarzały się przypadki, że sportowcy którym podano wodę zamiast izotoników mdleli po duzym wysiłku( maratończycy) w zwiazku z rozcieńczeniem mikro i makro składników, które tez przez wodę były najpierw wypłukiwane a pózniej zastąpione "nowymi". Temat byłby Ciekawy gdybyś wyjaśnił, czy piwo + łyżka oliwy + 10g białka zadziałoby inaczej niż mleko. Osobiście myslę ze piwo zadziałałoby lepiej:)
Pzdr.

Zmieniony przez - nofatuk w dniu 2009-04-10 10:10:45

Praktyk nie teoretyk, f***'ty nie bzdety

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 3961 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 51036
iza121, ja mówię o mleku konkretnie PO TRENINGU

w innych porach to się zgadzam, że nie ma co przesadnie go ograniczać jeżeli toleruje się laktozę
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 66 Napisanych postów 5820 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 42644
Poglady sie zmieniaja, mleko pozatym iz ma laktoze zawiera kazeine, ktora wchlania sie wolniej.
DLa mnie popic posilek POTRENINGOWY 200ml zimnego mleka,po ciezkim treningu MMA, baja

Lubie mleko i dobrze toleruje laktoze, sporo kontrowersji jest zawsze na jego temat, mysle ze szklanka dziennie jak najbarzdiej jest ok,barzdiej zawsze bylem sklonny polecac je w innych porach dnia.DLatego ciesza mnie takie arty,ktore sa poparte badaniami,bo mozna zmienic nieco pogaldy.

czekam na dalsze arty,i wyjasnienia

Pozdrawiam

Zmieniony przez - góra-forte w dniu 2009-04-10 13:01:57

GÓRA---->I am What I am

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta, redukcja do oceny.

Następny temat

proporcje w diecie na rzezbe

BF