SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Nauka

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 17412

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 107 Napisanych postów 110 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1033
kuba wrzuć filmik.ze swojego sparingu z goscmi z muay thsu w przeciwnym razie to co piszesz to jedynie miczym nie podparta teoria... typu jak ty tak to ja bym tak, a jak ty tak to ja tak. "Chcieć to za malo mało, trzeba działać." Dzięki, jestem w najlepszych rękach w POLSCE jeśli chodzi o Jeet Kune Do, więc progres jest cały czas.

Mam nadzieję że nie dostanę bana.



Zmieniony przez - jkdfighter w dniu 2017-04-15 22:33:20

Zmieniony przez - jkdfighter w dniu 2017-04-15 22:35:41
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51559 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
Sparingów z muay thai nie mam i raczej ciężko będzie nagrać bo już tego nie trenuję od dobrego pół roku, ale z taekwondo lub kickboksu postaram się nagrać
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 107 Napisanych postów 110 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1033
Ok. Niektórych sparingów nie mogli opublikować bo się reprezentanci czy instruktorzy tamtych systemów nie zgodzili, ale nastawienie w jkd na walke jest zupełnie inne niż tradycyjnych sztukach walki czy też w mma czy boksie. Nastawienie jest takie że bijesz się jakbyś był na ulicy więc wymiany nie są wskazane i wolno robić wszystko, nie tylko kopać, albo tylko obalać. Tak jak Bruce powiedział, ten kto kontroluje dystans kontroluje walke, dlatego esencją walki jest praca stóp a jkd to.szermierka ale bez szpady.

Przy okazji boks nazywają szermierka na pięści bo wywodzi się z szermierki, ojciec boksu James Figg był szermierzem i na podstawie szermierki stworzył boks, tkd umownie nazwya się szermierka na nogi bo machaja nogami. Semantyka.