SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Najoszczędniejszy spsób na podtrzymanie efektów?

temat działu:

Po 35 roku życia

Ilość wyświetleń tematu: 767

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 43 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1267
Siemka,
Mam ponad 37 lat, 184 cm wzrostu, ważę ok. 77 kg. Poziom tkanki tłuszczowej jest na poziomie około 16%.

Przez zdecydowaną większość swojego życia byłem osobą aktywną sportowo. Od kilku lat regularnie gram w koszykówkę, od trzech lat regularnie ćwiczę siłowo (ale bez wielkich ciężarów), od czasu do czasu biegam, zagram w nogę, itp.

Ze statystyk na Endomondo wynika, że przez ostatnie 3 lata spędziłem na wysiłku sportowym średnio 5,5 godziny tygodniowo (45 minut dziennie).

Jestem zadowolony ze swojego wyglądu - wyglądam w miarę szczupło, ale jednocześnie "sportowo", z zarysowanymi, ale niedużymi mięśniami, bez obtłuszczeń, itd. Jest to coś co mi generalnie wystarcza i pasuje.

Teraz przejdę do mojego CELU:
Chciałbym ograniczyć do minimum trening siłowy - tak, żeby tylko utrzymywać wygląd i siłę.

Chciałbym, żeby plan tygodniowy wyglądał mniej więcej tak:
2 dni w tygodniu - gra w kosza po około 2h - duży wysiłek
3 dni w tygodniu - trening koszykówki po około 30 minut - lekki wysiłek typu trening rzutowy, trening dryblingu
1-2 dni w tygodniu - bieganie 30-60 minut - umiarkowany wysiłek na tętnie do około 150bpm

Zastanawiam się jak w to wszystko wkomponować trening siłowy biorąc pod uwagę mój priorytet - jak najmniejszy wysiłek (w tym czasowy), żeby podtrzymywać obecny stan rzeczy,
Mam jakieś swoje koncepcje, np.: myślę o tym, żeby trening siłowy robić przez około 30-40 minut w dniu kiedy miałbym trening koszykówki (nie mecz), zaraz po nim. Czyli w sumie 3x w tygodniu.
Preferuję ćwiczenia w domu, hantle, drążek, itp., ale w razie czego siłownie mam pod samym domem.


Będę wdzięczny za podsuwanie jakiś pomysłów, rozwiązań, własnych doświadczeń, programów treningowych, itp. Może coś ciekawego się urodzi.

Z góry dzięki za zainteresowanie.

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 43 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1267
Okej - to może pytanie pomocnicze:
Może ktoś polecić jakiś ciekawy program FBW, który można ogarnąć w 30-40 minut, trzy razy w tygodniu?

Jako wskazówkę dodam, że mi osobiście odpowiada i sprawdzał się np. trening HST, ale o ile przy 15-kach jest to do ogarnięcia w tak krótkim czasie, to w przypadku 10ek i 5ek, gdzie jest więcej serii, ten czas wydłuża się do ponad godziny + rozciąganie.

Zmieniony przez - michael236 w dniu 2015-02-03 17:13:20

Zmieniony przez - michael236 w dniu 2015-02-03 17:13:47

Zmieniony przez - michael236 w dniu 2015-02-03 17:46:58
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

DT kabo - get big but not like a pig (spis treści str 1)

Następny temat

Luty-Konkurs Sportowa Sylwetka-kerad37