SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Najlepszy trening na masę

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 36404

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47766 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Chciałem wam przedstawić rodzaj treningu, który nie został chyba jeszcze zaprezentowany na SFD , a który przez wielu czołowych kulturystów jest uważany za najlepszy sposób an masę.
Chodzi mi o "TRENING POTRÓJNIE ODPUSZCZANY"
Oto co twierdzi o nim Lee Priest: "Serie odpuszczane zmniejszają ryzyko urazów i stymulują maksymalne przyrosty"

Sam trening polega na dobraniu obciążenia , pozwalającego na zrobienie tylko pięciu powtórzeń- nie sześciu!
Następnie odejmuje się obciążenia i wykonuje następne 5 powtórzeń.
I ponownie redukuje się ciężar i ponownie robi się 5 powtórzeń.
Należy pamiętać aby:
1)Ostatnie powtórzenie w każdej serii powinno powodować załamanie mięśnia.
Nie powinieneś być w stanie zrobić ani jednego więcej pełnego powtórzenia z tym ciężarem.Jeżeli możesz zrobić szóste powtórzenie musisz dodać ciężaru.

2)W tym ćwiczeniu odpoczywaj tylko tyle ile czasu zajmuje ci zdjęcie krążków.

3)Jeżeli chcesz zmaksymalizowac wyniki,wszystkie ćwiczenia powinny być wykonywane poprawnie technicznie, a wszystkie powtórzenia robione wolno i dokładnie.

4) Program ten należy stosować przez 4-10 tygodni, po czym można przejść na mniej intensywny trening
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 91090
Chodzi o stosowanie serii ze zmniejsanym ciężarem inaczej "serii schodzących"-"drop series".
Świetna metoda,ale nie dla początkujących.

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Moderator Działów:"Trening" & "Dla zupełnie zielonych" & "Z archiwum kulturystyki"
1

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47766 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Tak myślałem, że mogą te ćwiczenia mieć inną nazwę, ale czy były one poruszane na forum?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 91090
Poszukaj,ale należy zawsze dodawać do kogo jest adresowany dany plan-program-metoda

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Moderator Działów:"Trening" & "Dla zupełnie zielonych" & "Z archiwum kulturystyki"

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47766 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Ok. Dzięki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47766 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
D-M-X
Mam pytanko do ciebie.Trenuje teraz na masę i pozwole sobie zacząć ten trening który poleciłeś.Mama jedna k pytanko robiac klatkę mój rekord to 70 kg Jak to powinienem robić,przypomne ż emam 4 serie po 6 powtórzeń,siódmego powtórzenia nie jestem już w stanie zrobić,poniewazrobie na maksimum cieżarach,nie wiem jak powinienem dostosowac sie włąśnie do twojego planum moze rozpisałbyś byś mi to oto mój planik
Poniedziałek
Klatka
wyciskanie na ławce skośnej4x6
wyciskanie na ławce skośnej4x6
wyciskanie hantli4x6
rozpiętki4x6
Przypomnę ż eten szósty raz jest ostanik który mogę zrobić,na siódmy nie mam już siły.
Triceps
wyciskanie w wąskim uchwycie4x6
francuskie wyciskanie4x6
prostowanie ręki z hantlą do tyłu4x6
Sroda
Barki
wyciskanie sztangi siedzącz za pleców 4x6
wyciskanie sztangi siedząć z przodu 4x6
wyciskanie sztangielek4x6
unoszenie sztangi według tułowia4x6
Biceps
uginanie na modlitewniku ze sztangielkami4x6
uginanie na stojąco4x6
uginanie sztangielkami siedząc4x6
Piątek
Plecy
wiosłowanie do klatki piersiowej4x6
przyciąganie drązka do klatki piersiowej4x6
przyciaganie drazka do szyi4x6
przyciąganie sztangi w opadzie tułowia do kltaki4x6
Nogi
uginanie nóg na maszynie4x6
przysiady z esztanga 4x6
prosztowanie nóg na maszynie 4x6
Prosze o rozpisanie z góry dziękuje.

Lipanthyl
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47766 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam. Jak już przeczytałes w seriach odpuszczanych chodzi o precyzyjne dobranie obciążenia, tak aby zrobić 5 powtórzeń do załamania mięśni. Sam stosowałem już ten program i wiem jak nieraz ciężko dobrać obciążenie tak aby wszystko pasowało. Jeżeli możesz zrobić 6 a nie 5 powtórzeń, oprócz manipulowania ciężarem sztangi możesz spróbować robić powtórzenie wolniej i próbować bardziej napiąć mięśnie tak aby wcześniej się wyczerpać- u mnie poskutkowało.

Nie jestem jakimś ekspertem , jak np. Michaił, żeby móc ci ustalić lepszy trening- powiem Ci jednak jakie mi się nasuwają spostrzeżenia:
Wg mnie w cyklu na masę wystarczy jak robisz 2 ćwiczenia na określona grupę mięśni np:
na klatkę- przenoszenie sztangielki w leżeniu w poprzek na ławce poziomej ; wyciskanie sztangi w leżeniu na skośnej
Po kilku tygodniach (ja robię zmianę po 3 tygodniach) zmieniasz ćwiczenia np. na rozpiętki i wyciskanie sztangielek
Główną zaletą takich zmian: przeciwdziałanie stagnacji w przyrostach masy.

Uważam także , że w cyklu na masę zbędne jest robienie 4 serii- wystarczą 3
- 4 seria jest zazwyczaj nieproduktywna jeżeli dobrze przyłożyłeś się do 3 poprzednich, a poza tym koliduje to z treningiem odpuszczanym, który uznaje 3 serie.

Podsumowując, dobrze by było gdybyś w swoim planie treningowym dokonał tych zmian, o których napisałem, a więc zredukowanie ilości ćwiczeń do dwóch na każdą grupę mięśniową i zmniejszenie liczby serii do 3, kosztem większej koncentracji, a także intensywności. To tyle - mam nadzieję, że ci choć trochę pomogłem. POzdrawiam.

PS. jesteś starszy ode mnie o 1 miesiąc i mamy takie same zainteresowania (wędkarstwo i kulturystyka)


Darkman X
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47766 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
tzn chodziło mi abyś mi to rozpisał np na moim planie.Powiedzmy robie biceps 3 serie po 5 powtórzęn.Jaki pownienem sobie wziąśc cieża maks czy średni czy mam dokłądać czy ujmować..Oto mi chodzi

Lipanthyl
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 75 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1058
moglibyście podać do tego typu treningu jakiś plan na masę???????
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 147 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1221
Tylko czy ten trening daje mase, czy glownie siłę?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 0
Jak cwiczyc na mase ???

^^

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Poszerzyć plecy, rozbudować barki

Następny temat

Jak najlepiej trenować barki?

Fruzelina