SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Najlepsze ćwiczenia z małymi obciążeniami...

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1498

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 91 Napisanych postów 17167 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 56923
Wszyscy twierdzą, że w zasadzie bez naprawdę ciężkich ćwiczeń, takich jak przysiady, martwe ciągi, wiosłowania itp. nie da się osiągnąć porządnej masy, gdyż te ćwiczenia są najskuteczniejsze w stymulowaniu naturalnego wydzialania hormonów anabolicznych itd.
A przykładowo - co ma zrobić osoba, która ma do wykorzystania powiedzmy... 100 kilową sztangę, dwie 40-45 kilowe hantle i powiedzmy drążek do podciągania oraz ławeczkę. Czyli odpadają ciężkie ciągi i ciężkie siady, wyciskanie na płaskiej też nie będzie wyjątkowym wyzwaniem... i jak ktoś taki by miał zbudować solidną masę mieśniową? Jakie ćwiczenia były by tutaj najskuteczniejsze?

Pytam z ciekawości, bo zawsze mnie troszkę interesowało co zrobić, gdy nie można sięgnąć po te najcięższe ćwiczenia... co by było najskuteczniejsze z tych wykonywanych na mniejszych ciężarach?

Wesoły wegan :)

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3854 Napisanych postów 45073 Wiek 86 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 338327
pompki na poreczach,podicganie na drazku,zuraw- glownie uzywal bym tych 3 zlotych cwiczen

No chyba ze poreczujesz ponad 100 i podciagasz sie ze 100 spokojnie-wtedy rodzi sie problem.




Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2010-09-21 18:42:55

Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2010-09-21 18:43:16
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 91 Napisanych postów 17167 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 56923
Em... a tylko pompkami i podciąganiem miałby stać taki trening?

Wesoły wegan :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3854 Napisanych postów 45073 Wiek 86 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 338327
Nie-cw. postawilbym jako glowne w kolejno plecach/klatce/nogach(dwogolowe).W dalszej kolejnosci jakies asysty-niestety ale z wieskza ilosica powtorzen.

Z partiami typu bic/tric/barki az takich problemow by nie bylo-wiec.

W daslzej perspektywie dokupilbym obciazenie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 91 Napisanych postów 17167 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 56923
Chyba się nie zrozumieliśmy... to jest pytanie czysto hipotetyczne - chodzi mi o najskuteczniejsze ćwiczenia, które można wykonywać na mniejszych ciężarach, a nie gadanie o dokupywaniu obciążenia.

Wesoły wegan :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 299 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
...b. wiele zalezy od wielkści używanych obciążeń[względem owych 100kg.] a takze długości takiego "stałego" obcięzenia[trawania takiego cyklu].
ja nie rezygnowalbym z najcięższych ćwiczen nawet pomimo duzo mniejszych cięzarow bo zastąpić ich sie praktycznie nie da- chyba, ze jakąś inną formą- np. przysiad tylni z pewnym powodzeniem moze bytć zastąpiony przednim.
myslę,ze idealnej metody tutaj nie znajdziemmy, jednkaże pewne pomoce są...
-zmiana tempa ruchu
-wieksza ilość powt. tez nie musi oznaczać niewystarczajacych bodźcow, byle by przez pewien okres czasu i też w rozsądnych ganicach
-techniki takie jak powt. częsciowe, zatrzymanie ruchu na pewien okres w szczytowym napięciu mięsni
-skrocenie przerw pomiesdzy seriami

to tak co przychodzi mi do glowy- tak na świeżo

Zmieniony przez - apokalipsa w dniu 2010-09-22 20:33:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 91 Napisanych postów 17167 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 56923
Ale mi chodziło raczej o same ćwiczenia - wiesz, porównajmy np. rwanie czy zarzut z martwym ciągiem. Wszystkie te ćwiczenia wymagają naprawdę dużego wysiłku i wszystkie są skuteczne w budowaniu masy mięśniowej, a przecież w rwaniu czy zarzucie obciążenia są znacznie mniejsze niż w martwym - tyle, że trzeba wygenerować znacznie więcej mocy by nadać pęd sztandze ze wzgledu na większy zakres ruchu.
I o coś takiego właśnie mi chodziło - zmaksymalizować potencjał treningowy, gdy ma się do dyspozycji mniejsze obciążenia mniej więcej w taki sposób.

Wesoły wegan :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 299 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
ale rwanie czy podrzut nie są ćwiczeniami aż tak masowymi jakby sie wydawało- ilośc powt. tzw. masowa wpłynie raczej na wytrzymalośc silową ze względu na ogólna wlażona pracę, mała zaś na dynamikę, max. duże obciążenia wplyna zas na silę- w każdym z tych przypadków dochodzi jeszcze kwestia koordynacji ruchów ktora jest większa i istotniej wplywająca np. na progres obciążen niż w ćwiczeniach mniej zlozonych.

spawa wg. mnie rozbija sie pomiedzy zbytnim "rozproszeniem" obciążeń na cały łańcuch funkcjonalny a ich sumulowaniem na okreslonych obszarach.

dlatego wg. mnie zachodzi tutakj dośc znaczna róznica -w pierwszym jest ona na korzyśc ogólnego rozwoju a w drugim na wybranych obszarach.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Lipomastia a trening i dieta.

Następny temat

Trening poprawiający siłe, prosze zajrzeć!!!!!!

Dzem