SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Nagły spadek siły podczas robienia serii

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 500

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 360 dni Przeczytanych tematów 98
Witam, mam dość dziwny problem i chciałbym się dowiedzieć czym to jest spowodowane, otóż jestem na redukcji i mam dietę obecnie jestem pierwszy tydzień na redukcji, ważę ponad 140kg i trenuje na siłowni od kilku lat, obecnie bardzo mi spadła siła sama w sobie ale mniejsza o to, pierwszym moim ćwiczeniem jest wyciskanie na płaskiej 3 serię po 12 powtórzeń i przerwa między seriami to 15 sekund, ponieważ jestem endomorfem muszę mieć krótsze przerwy ale problem do którego dojdę, nie jest spowodowany tak krótką przerwą, ponieważ dla testu zrobiłem przerwę 30 sekund i problem nadal występuje, otóż robię 1 serię x12 tak powiedzmy z zapasem 3 powtórzeń, robię przerwę 15 sekund kładę się na ławkę robię mostek i ściągam łopatki wiadomo stopy mocno przylegają do ziemi tak jak powinno być i lecę do 7 powtórzeń bez żadnego trudu i czuję się silny na jeszcze conajmniej te 5 powtórzeń, spuszczam sztangę wyciskam i z każdym cm czuje jak by ta sztanga robiła się coraz cięższa aż dochodzę do połowy i dosłownie spada mi na klatę bo tracę w tym momencie tak dużo siły że nawet nie mogę jej powoli opuścić na klatę, czym to może być spowodowane? Czy to normalne że robiąc 1 serię 12 powtórzeń ciężarem 45kg z zapasem na kilka dodatkowych przy 2 serii po 7 powtórzeniu nie daje rady zrobić 8? Na skosie jest to samo. Przy rozpiętkach czy innych ćwiczeniach nie ma tego problemu, jedynie co to odczuwam lekki ból prawego barku w tym momencie gdy spada mi nagle siła.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 360 dni Przeczytanych tematów 98
Chciałbym dodać że suplementuje bcaa (ostatnie opakowanie) bo nie widzę sensu tego już kupować, L-karnitynę i białko serwatkowe które chyba mi szkodzi, bo po kilku minutach od przyjęcia zalecanej mi dawki dostaje wysypki czerwonej w okolicach nosa na kilka godzin i bardzo mi się kręci w głowie przez kilka minut.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15196 Napisanych postów 125430 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1424992
15 sekund to żadna przerwa zrób normalną 60-120 sekund i wtedy pwoiedz jak jest, kjolejna sprawa, na redukcji nie będzie progresu siłwoego, dostarczasz mniej kalorii to organizm nie ma skąd energi czerpać by rekordy siłowe porpawiać
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9718 Napisanych postów 46760 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 367783
Dokładnie, robiąc przerwę 15 sek to nie robisz trzech serii tylko robisz jedną serię dwukrotnie przerywaną tzw. rest pause set
1

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 360 dni Przeczytanych tematów 98
Dzięki wielkie, czyli minute przerwy mogę śmiało robić jako endomorfik na redukcji?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15196 Napisanych postów 125430 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1424992
AQ nawet i więcej, nie patrz na typ bnudowy itp, organizm musi odpocząć, uspokoić oddech przed kolejną serią.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9139 Napisanych postów 153067 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1202570
jezeli jestes osoba poczatkujaca to jest to dosc normalne, ze miesnie w polowie serii czuja juz zmeczenie.
rozumem, ze celem jest odchudzanie i plan treningowy podlapales jakis stary, ktory ma za zadanie skrocic przerwy miedzy seriami i wykonywac wiecej powtorzen w serii bo tak kiedys trenowano w celu redukcji tkanki tluszczowej, co okazalo sie obecnymi czasy podejsciem blednym trenuja tak jakbys t=standardowo wykonywal plan podczas budowy masy miesniowej, odpoczywaj nawet po 2 minuty jak jest taka potrzeba w glownych bojach
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 360 dni Przeczytanych tematów 98
Okej dzięki, czy warto zmniejszyć ilość powtórzeń zwiększając ciężar? Lepiej robić 12 mniejszym czy 6 powtórzeń większym? Oczywiście mowa o klacie na resztę mam już wypracowana ilość powtórzeń która u mnie się sprawdza.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 360 dni Przeczytanych tematów 98
Na klatę mój trening 1x w tyg wygląda tak nie licząc problemu przez przerwy,
1. 3x12 płaska gryf
2. 3x12 skos gryf
3. Przenoszenie hantla za głowę na płaskiej 3x12
4. Rozpiętki 3x10 płaska co tydzień na zamianę płaska/ skos
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 360 dni Przeczytanych tematów 98
Dodam że mam spora lipomastie i nawet kiedy wazylem 78kg 5 lat temu to miałem duże te cyce ale to na 100% nie gino
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5271 Napisanych postów 59343 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 728534
kapibara2020
Okej dzięki, czy warto zmniejszyć ilość powtórzeń zwiększając ciężar? Lepiej robić 12 mniejszym czy 6 powtórzeń większym? Oczywiście mowa o klacie na resztę mam już wypracowana ilość powtórzeń która u mnie się sprawdza.


Nie ma lepszej czy gorszej wersji jeśli chodzi o trening siłowy. Masz inny zakres powtórzeń i inny z automatu ciężar, ale w ramach periodyzacji trzeba te zakresy zmieniać i jeśli teraz lecisz na przykład teraz na 12 powtórzeń w serii to jak ten progres ciężarowy spowalnia lub staje to schodzisz do 10 powtórzeń i starasz się znów dokładać obciążenie. To taka podstawowa forma periodyzacji ale najczęściej bardzo skuteczna i w większości się sprawdza u początkujących siłaczy więc warto spróbować jeśli będzie możliwość.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Drążek - chwyt

Fitmeal