SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Nadmierna lordoza

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 14287

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 234 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 3266
Witam, w jaki sposób mógłbym skorygować nadmierną lordozę?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10960 Napisanych postów 50309 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=50873&whichpage=1&crc=1595235#post3 
http://www.rehabilitacja.pl/print.php?sid=67 

Poczytaj sobie to powinienes znalezc pomocne materialy. Pozdro i powodzonka

Jesli moja odpowiedz Ci pomogla kliknij na "czytelnik działu" w prawym, dolnym rogu mojej wypowiedzi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 234 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 3266
Thx
W tym drugim linku w sumie jest wszystko napisane, tylko nie jestem w stanie sobie ułożyć odpowiednich ćwiczeń

"
PLECY WKLĘSŁO - WYPUKŁE (wklęsło - okrągłe)

charakterystyka :
· zwiększone przodopochylenie miednicy
· prawidłowa ruchomość kręgosłupa.

objawy:
· duża lordoza lędźwiowa i kifoza piersiowa;
· głowa w stosunku do tułowia usytuowana w przedzie;
· barki wysunięte w przodu;
· odstające łopatki;
· klatka piersiowa spłaszczona;
· wystający brzuch.

//////////////No, tak, wszystko się zgadza /////////////////

przyczyny:
· przykurczowi ulegają: mięśnie zwiększające przodopochylenie miednicy (zginacze biodra) i prostowniki grzbietu w odcinku lędźwiowym oraz mm piersiowe;
· osłabienie wykazują mięśnie:
- brzucha,
- prostowniki biodra,
- prostowniki grzbietu w odcinku piersiowym.

zadania:
1. Skracanie:
- mięśni brzucha i mięśni pośladkowych;
- mięśni grzbietu w odcinku piersiowym;
- mięśnie ustalające łopatki (np. mięsień równoległoboczny).
2. Wydłużanie:
- mięśnie grzbietu w odcinku lędźwiowym;
- mięśnie karku i szyi.
3. Wydłużanie, względnie rozciąganie:
- mięśni zginaczy uda (głownie biodrowe - lędźwiowego);
- mięśni przywodzących barki (głównie piersiowe większe).
/////////Jakie powinienem ćwiczenia robić na to?/////////////
"

mój trening (ACT) to

1. Podnoszenie kolan w zwisie (brzuch)
2. Prostowanie nóg na maszynie w siadzie (czworogłowe ud)
3. Uginanie w staniu nogi (dwugłowe ud)
4. Wyciskanie poziome w siadzie na maszynie (klata)
5. Unoszenie sztangielek bokiem w siadzie (naramienne)
6. Unoszenie ramion w przód na maszynie (naramienne-przednie i boczne aktony)
7. Podciąganie drążka wyciągu do klatki w siadzie (najszersze grzbietu)
8. Unoszenie tułowia w leżeniu na brzuchu z rękoma przed sobą (proste grzbietu)
9. Zginanie rąk w łokciu w siadzie płaskim na podłodze, jak przy podnoszeniu sztangielków (biceps)
10. Wyciskanie poziome w siadzie na maszynie, opierając wierzch dłoni na uchwytach (triceps)
11. Ruchy nadgarstkami w dórę i w dół, trzymając hantle przed sobą (przedramiona)
12. Wspięcia na palce, opierając się o ścianę (łydki)

Czy nic w tym planie nie szkodzi moim plecom?
(w ćwiczeniu 8 kładę sobie poduszkę pod brzuchem)
Jakie powinienem robić ćwiczenia, żeby skorygować moją wadę postawy?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10960 Napisanych postów 50309 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
W tym momencie sie powinien wypowiedziec ktos kto miale tego typu problem i sobie z nim poradzil lub ewentualnie specjalista od rehabilitacji. Ja nigdy nie mialem zadnych problemow zdrowotnych, wiec nie moge ci za bardzo pomoc.Jedynie co mi wiadomo na ten temat to przeczytalem w tych artykulach. Uderz do dzialu porady medyczne tam na pewno ktos ci to ulozy.Pozdro

Jesli moja odpowiedz ci pomogła kliknij na "czytelnik działu" w prawym, dolnym rogu mojej wypowiedzi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 234 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 3266
Ale ja tam nie mogę bez abonamentu czy czegoś takiego pisać
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10960 Napisanych postów 50309 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
To tu sie rodzi problem, bo ja nie wiem co ci poradzic. sprobuj w miare regularnie odswiezac ten temat moze ktos kto sie zna sie zlituje i odpisze. Pozdro

Jesli moja odpowiedz ci pomogła kliknij na "czytelnik działu" w prawym, dolnym rogu mojej wypowiedzi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10960 Napisanych postów 50309 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam wszystkich.
Ja mam podobny problem (plecy wklęsło - okrągłe), i walczę z nim zawziecie, a na taką walkę nie jestem juz młody (27 lat), ale według rehabilitanta moja postawa się poprawia. Dodam tylko tyle że narazie zarzuciłem trening na siłowni i ćwicze codziennie na sali gimnastycznej aby wyprostować plecy jak najwięcej. Dodam że pracuję w szpitalu i z dostępem do rehabilitantów i sali ginastycznej nie mam najmniejszego problemu, ale dla chcacego nic trudnego. Jeżeli kogoś interesują ćwiczenia i sposób ich wykonywania to zapraszam na GG: 1368701 lub e-mail.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10960 Napisanych postów 50309 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
sorki, nie podałem meila: kowalo@wp.pl
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

yo ziomki............prosze o szybka odpowiedz.

Następny temat

Martwy Ciąg ( za słaby uchwyt)

nutloveb