SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Naciągnięty mięsień piersiowy mniejszy

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 207

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 227 Napisanych postów 6004 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 46515
Cześć,
w listopadzie naciągnąłem mięsień piersiowy podczas wysikania na ławce poziomej. Jak stwierdził ortopeda część brzuściów się porwała ale to nic poważnego i za jego pozwoleniem po 6 tygodniach wróciłem do treningów.
Mam jednak pewien problem - wciąż wyczuwam tam pewne zgrubienie a przy wyciskaniu chwytem szerszym niż biakrytycznym odczuwam lekki dskomfort w miejscu naciągniecia. Czy znacie jakieś sprawdzone ćwiczenia, które pozwolą mi zmobilizować mięsień i pozbyć się dyskomfortu?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 27 Wiek 12 lat Na forum 13 dni Przeczytanych tematów 213
Trudno powiedzieć nie przeciążaj tego mięśnia.Rób okłady z lodu max 10min i masuj to miejsce codziennie.Też tak miałem ale przeszło to póltorej tygodnia.Powodzenia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5301 Napisanych postów 59525 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 730671
Raczej Ci chodzi o chwyt biakromiczny, a nie biaktytyczny, ale już mniejsze z tym o nazewnictwo.

Wiesz tam możesz odczuwać dyskomfort w końcu brzusiec mięśnia został uszkodzony, trzeba by było się jeszcze dowiedzieć czy możesz np ten mięsień rolować wałkiem lub piłką, niestety jest on usytuowany pod mięśniem piersiowym większym przez co dotarcie do niego jest utrudnione, ale warto poruszyć ten temat z fizjo lub lekarzem. Niestety te naciągnięcia potrafią się ciągnąć za nami długo, ale warto się coś więcej dowiedzieć.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
W Z O R EK Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2468 Napisanych postów 17926 Wiek 55 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 301992
Z ciekawości spytam , czy po treningu na klatkę / wyciskanie leżąc / robiłeś stretching na koniec treningu ?

Zauważyłem że sporo tego typu kontuzji , powstaje właśnie przez brak rozciągania po ciężkich treningach....
Ja odkąd pamiętam zawsze stosuję stretching , zwłaszcza po ciężkiej klatce ..i jak na razie nigdy nie doznałem żadnych naderwań/naciągnięć itp.

Gdybyś miał dostęp do Solcoserylu w postaci wlewów , to polecam na tego typu urazy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 227 Napisanych postów 6004 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 46515
Racja, możliwe, że pomyliłem nazwę chwytu przy wyciskaniu.
WZOREK, staram się rozciągać po treningu wyciskania i robię jako akcesoria rozpiętki w poliquinowskiej wersji, co również rozciąga te mięśnie. Klatka zerwała się dokładnie w momencie wykonywania dociskania z desek - możliwe że też przeskok ciężaru nieco załatwił mięsień.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
W Z O R EK Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2468 Napisanych postów 17926 Wiek 55 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 301992
ziumol
Racja, możliwe, że pomyliłem nazwę chwytu przy wyciskaniu.
WZOREK, staram się rozciągać po treningu wyciskania i robię jako akcesoria rozpiętki w poliquinowskiej wersji, co również rozciąga te mięśnie. Klatka zerwała się dokładnie w momencie wykonywania dociskania z desek - możliwe że też przeskok ciężaru nieco załatwił mięsień.


Dociskanie to ćwiczenie które moim zdaniem najlepiej wykonywać , kiedy mamy już mocno rozgrzany organizm a zwłaszcza grupy mięśniowe które biorą w tym największy udział. Zazwyczaj na koniec treningu na klatkę...
Jeśli jednak zdecydujesz się robić dociskanie na osobnym treningu , to trzeba bardzo dobrze zrobić rozgrzewkę podczas której spokojnie stopniować obciążenie.

Bardzo ważna rzecz przy dociskaniu , to utrzymywanie stałego napięcia mięśniowego . Niektórzy wykonują dociski z martwego punktu , odrazu mocno startując od samego początku. Jednak najlepiej zacząć od spięcia mięśni i spokojnego ruchu od dołu , bez gwałtownych szarpnięć ..../ myślę że wiesz o czym piszę /

A na złagodzenie i poprawę gojenia , możesz użyć Solcoseryl w postaci wlewu / działanie ogólne / lub Solcoseryl w żelu do użytku miejscowego.


Zmieniony przez - W Z O R EK w dniu 2021-02-22 10:29:12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 227 Napisanych postów 6004 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 46515
Docisk był na końcu, po głównych seriach na klatkę. Jednak wciąż przeskok wynosił 27kg. Nie mam doświadczenia w tym ćwiczeniu, póki co uzgodniłem z trenerem że go nie będę robił. Robię pin pressy wąskim chwytem zamiast tego
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
W Z O R EK Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2468 Napisanych postów 17926 Wiek 55 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 301992
ziumol
Docisk był na końcu, po głównych seriach na klatkę. Jednak wciąż przeskok wynosił 27kg. Nie mam doświadczenia w tym ćwiczeniu, póki co uzgodniłem z trenerem że go nie będę robił. Robię pin pressy wąskim chwytem zamiast tego


Spytam z ciekawości , w jakim celu zacząłeś robić dociskanie ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 227 Napisanych postów 6004 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 46515
Zacząłem trenować trójbój. Trener uznał że mi to się przyda. Mam długie ręce więc myślę że chodzi o wzmocnienie górnej fazy wyciskania gdzie mam sticking point
...
Napisał(a)
Usunięty przez W Z O R EK za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 15 dni Przeczytanych tematów 8
...
Napisał(a)
Usunięty przez W Z O R EK za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 15 dni Przeczytanych tematów 8
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Można ćwiczyć bez ciężaru po kontuzji odcinka lędźwiowego?

Frutilove