SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Moje ciało się " sypie " co robić ?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 25326

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 208 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3055
Siemka Wszystkim.

Trenuje już dość sporo czasu bo około 3 lat z przerwami. Niestety przerwami bo zawsze miałem pod górę z względów zdrowia np. dwie operacje itp ale nie o tym mowa. Ogólnie nigdy w życiu nie miałem problemu z bólem mięśni w żadnym z ćwiczeń . Po prostu czułęm się super aż do czasu...Przez cały okres ćwiczen zmieniłem sylwetkę na duży plus oraz siłowo również poszedłem do przodu ale od jakiegoś czasu czuje ból dosłownie wszędzie w całym ciele podczas treningu .Nie ma miejsca gdzie coś by mnie nie bolało. Pierwsze co mi zarzucicie to napiszecie " brak techniki " i rozumiem , że to podstawowa rzecz w bólach , urazach itp ale odkąd pamiętam zawsze starałem się bardzo zwracać uwagę na technikę bez szarpań , rwań , oszukanych powt. Fakt , że nie ćwiczę pod okiem trenera ale nigdy bólu ani żadnej kontuzji nie miałem i zawsze naprawdę staram się bardzo technicznie wykonywać ćwiczenia i zawsze byłem przeciwnikiem zbyt dużego ciężaru kosztem techniki. Przez okres 3 lat nic mnie nie bolało dopiero teraz : /

1.) Trenuje nogi - czuje ból z tyłu w ścięgnach nad kolanami

2.) Wykonuje martwy ciąg - czuje ból lędźwi

3.) Wykonuje rozpięki - bolą mnie barki pomimo tego , ze nie opuszczam hantli do końca

4.) Trenuje plecy podciąganie - czuje ból w barkach oraz plecach

5.) Wykonuje pompki na poręczach - ból w barkach przednie aktony


Móglbym dalej wymieniać ale to nie ma sensu. Po prostu czuję się jakbym się sypał i nie wiem co mam zrobić jak z tym walczyć ... Aktualnie najbardziej skupiam się na odcinku lędźwiowym i w przyszłym tyg idę do lekarza po skierowanie na jakieś prześwietlenie i ogólnie pomoc . Co się mogło ze mną stać ? skąd te bóle ? Nie przesadzam z ciężarami a wręcz przeciwnie ostatnio jadę na 70% moich ciężarów ...Te bóle bardzo mnie ogarniczają bo nie progresuje siłowo z racji tego , że boje się o to , że coś bardziej zacznie boleć itp...co mam zrobić ? nie chciałbym rezygnować z treningów...tym bardziej , że od 1 kwietnia chcę robić redukcje : /


Kilka informacji o diecie , suplementacji , śnie , pracy - może się przyda.

1.) Dieta - dietę trzymam w każdym dniu tygodnia w 99% i jedynie raz w weekend robię sobie małe odstępstwa. Dbam o zdrowe odżywianie.

2.) Suplementacja też działa wspomagająco na mój organizm . Kompleks witamin + minerałow , ZMA na noc , wit. C . Ostatnio nawet kupiłem produkty swansona na próbę GABA , MACA itp .

3.) Sen . Może to jest mały winowajca ale niestety nie da się inaczej życia pogodzić bo zarabiać na wszsystko muszę i samo z nieba nie spadnie więc zaczynam dzień już o 4.30 rano i śpie po max 7 godzin. Nie mogę pozwolić sobie na sen po 10-12 h z racji obowiązków poza pracą .


Wiem , że nie jesteście lekarzami ale z pewnościa wiele osób tutaj wie więcej niż standardowy lekarz ogólny więc może jakieś porady ?

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1632 Napisanych postów 13921 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 264693
Przyczyny dolegliwości bólowych w czasie wykonywania ćwiczeń mogą być wielorakie.

Głównymi powodami odczuwania bólu lub dyskomfortu może być nieprawidłowa technika ćwiczeń, w tym nie pełen zakres ruchu, który mocno obciąża stawy.

Do odczuwania dolegliwości bólowych przyczyniać może się również zbyt wysoka intensywność lub objętość treningowa. Pamiętajmy, że tak samo ważna, jak trening, powinna być odpowiednia regeneracja. Przy zbyt dużej objętości treningowej ciało nie regeneruje się dostatecznie, a to szybka droga do przetrenowania. Dbaj więc o sen oraz odpoczynek.

Po trzecie pewne dolegliwości mogą wynikać z braku dostatecznej dbałości o stretching oraz mobilność. Przykład? Brak dbałości o rozciąganie mięśni klatki piersiowej wpływa na zmniejszenie zakresu ruchu w tym obszarze, jak również może powodować bolesność w stawie barkowym.
Dbaj więc nie tylko o wzmacnianie mięśni, ale także o ich prawidłowe rozciąganie i pełen zakres ruchu. Włącz do swojej rutyny treningowej pracę z foam rollerem oraz rozciąganie.
Warto udać się również do dobrego fizjoterapeuty, który oceni, czy nie mamy wad postawy, braków w mobilności konkretnych obszarów ciała, jak również oceni technikę naszych ćwiczeń.

Po czwarte istotny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie mogą mieć niedobory żywieniowe, jak również nietolerancje pokarmowe. Można wspomnieć tu chociażby o niedoborach żelaza/ferrytyny, jak również witaminy D3. Jeśli nie masz pewności, czy Twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana, skonsultuj się ze specjalistą.

Warto również nadmienić, że niektóre jednostki chorobowe mogą wpływać na pogorszenie naszego samopoczucia, spadek siły mięśni, jak również bóle stawów.
Bóle stawów mogą pojawić się między innymi w takich chorobach jak Hashimoto, Reumatoidalne Zapalenie Stawów, jak również w Celiaki czy niedoczynności tarczycy.

Jeśli jesteśmy zaniepokojeni stanem swojego zdrowia warto wykonać profilaktyczne badania.
Na początek niewątpliwe proponuję wykonać następujące badania:
-morfologia
-OB, CRP
-żelazo oraz ferrytyna
-TSH, FT3, TF4, antyTPO
-25(OH)d3 – poziom witaminy D3
-elektrolity


Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Dziwny_ból_nogi,_drętwienie,_skurcze_łydki-t425261.html
http://www.sfd.pl/Ból_ściegien_pod_kolanami!!-t299468.html
http://www.sfd.pl/Pęknięte_żebro-t180992.html





Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-08 14:46:31
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 147 Wiek 28 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 6118
A jakie przerwy od treningów robisz?? Moze porostu za długo trenujesz jednym ciagiem. Co do bolu w barkach to na 99 % dostaly rotatory po d... i dlatego bola barki, sam tak mialem... a podczas wyciskania plasko tez odczuwasz bol barkow? Wystarczy porzadna przerwa od treningow jakies 2 tygodnie i moze do tego jakies masci przeciwbolowe, masaz , odciazyc barki tejpami, kapiele regeneracyjne w soli. A co do mc tez mialem bol w ledzwiach ale u mnie lezala technika. Nagralem filmik wstawilem na forum chłopaki podpowiedzieli co i jak i od tamtej pory z ledzwiami mam spokoj. A przed treningiem obojetnie jakiej partii podstawa to rozgrzewka. nie tylko partii ktore bedziesz trenowal tylko calego ciala. A bol podczas przysiadow w ktorym momencie ruchu jest?? Robisz z podkładkami pod piety czy na ziemi? Wg mnie zrobiłbym z 2 tygodnie przerwy a moze nawet 3 do ustapienia bolu i wtedy pomału wracał . pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 753 Wiek 28 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 6208
Dziękuje bardzo za odpowiedź. W sensie jednym ciągiem ? chodzi Ci za długo jednym treningiem ? Trenowałem sporo czasu FBW ale niestety trening ten o wiele gorzej wpływał na moją sylwetkę i powróciłem do Split 4x w tyg czyli pon , wtorek , czwartek , piatek . No w barkach boli mnie na przodzie aktonów. Z boku i z tyłu mnie nie boli. Boli mnie ta część barków co się rozciąga przy wykonywaniu rozpiętek hantlami . Podczas wyciskania płasko też odczuwam ból tych miejsc ale mniej niż przy np. rozpiętkach. Co do Mc to na 1000% nie robię kociego grzbietu bo nagrywałem już filmik co prawda nie wstawiałem na tym forum ale technicznie bynajmniej z filmiku mówili mi , że jest ok ale nagram jeszcze raz w sobotę i wrzucę tutaj . Kiedyś robiłem Mc po 15 ruchów na redukcji i zero bólu a aktualnie boli mnie dolny odcinek pleców nawet bez robienia Mc. Jak np. myje głowę nad wanną to boli lub się schylam. Dodam , że raz jak miałem przerwę od treningu 2 tyg ( choroba oskrzela ) to po powrocie ból powrócił a zaczynałem od małego ciężaru + jak wspomniałem na pewno nie było kociego grzbietu + używam pasków , żeby jeszcze lepiej sztangę trzymać. Podczas siadów nie boli mnie odcinek dolny pleców jak przy Mc i w sumie prawie w ogóle podczas siadów nie boli. Bolą mnie zaś te ścięgna pod kolanami na tyle ud jak robię np. martwy ciąg na prostych nogach.

Generalnie przyznam otwarcie , że zawsze olewałem rozciąganie się w dni nie treningowe a to też ważna sprawa co nie ? masz może filmik jakiś jak wygląda prawidłowa dobra rozgrzewka ?

Kurczę robienie przerwy na 2-3 tyg nie jest mi na ręke , gdyż to wszystko wpłynie na moją formę na lato a czas leci bardzo szybko a redukcja tuż tuż : (

Dziwie się czasem jak kolesie robią po 300kg mc i ich nic nie boli jak ja robię np. 5 x 5 mc 130kg i boli ..tzn aktualnie nie robię tak już z racji bólu .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 208 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3055
Kurdę dodałem post nie z tego konta co trzeba bo konto powyżej jest moim starym kontem powiązanym z sklepem sfd gdzie dokonuje zakupów i mam punkty itp , także sorki niechcący napisałęm z niego a tak będę pisać z tego gdzie prowadzę dzienniczek na potreningu.pl . Dodam , że jeszcze boli mnie podczazs skrętów tułowia tam na bokach i np. ściąganiu łopatek do tyłu tak jakbym wiosło robił. Czyli całe plecy załatwione....


Zmieniony przez - Tomek19900 w dniu 2016-03-01 19:42:27
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 147 Wiek 28 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 6118
Chodzi mi ile tygodni trenujesz bez zadnych przerw (miesiac,dwa, trzy?) Co do barkow to tak jak pisalem na 99% rotatory, musisz je wzmacniac, w niecie jest wiele filmikow z cwiczeniami wlasnie na nie. W mc nie chodzi tylko o koci grzebiet ale o to ze ruch najpierw jest z nog pozniej dopiero prostujesz tulow. Moze najpier probujesz ciagnac plecami zamiast nogami i to jest blad. Paski tez nie sa za dobry rozwiazaniem choc nie neguje ich uzywania bo sam uzywam. Ale lepiej jest robic mc bez paskow bo wtedy wyrabiasz sobie wieksza sile chwytu. Jezeli wyjezdza ci gryf to sprobuj lapac przechwytem. Ja paskow uzywam w ostatecznosci. Co do mc na prostych moze poprostu jest zbyt duzy ciezar, najlepiej nagraj filmiki i wstaw to postaramy sie ocenic. A co do Twojego podejscia na temat przerwy to jest bezsensowne poniewaz cwiczac z bolami, z treningu na trening nadal poglebiasz swoja kontuzje i takim sposobem za miesiac czy dwa bedziesz zmuszony zrobic przerwe nie na 2 tygodnie ale 2 miesiace lub nawet wiecej ! Takie jest moje zdanie, ale co zrobisz to juz Twoj wybor. Moze jeszcze niech ktos inny sie wypowie;] Pozdro
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10687 Napisanych postów 45176 Wiek 25 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57795
Gdybanie. Dobry fizjoterapeuta sportowy, by ci się przydał i tyle, nie ma co dramatyzować i "się sypać", bo może parę sesji terapii manualnej cię nastawi.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 208 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3055
Przerw od treningu nigdy w życiu nie robię no chyba , że wypadnie jakiś pojedyńczy dzień raz na długi czas. Jestem tak nauczony i przyzwyczajony , że nawet jak po 12h w pracy padam na twarz to i tak muszę iść na trening. Przerwę jedynie miałem jak wspomniałem podczas zapalenia oskrzeli ogólnie jakiejś choroby.

No w każdym razie będę musiał w weekend przy wolnym czasie usiąść ponagrywać filmiki i dać tutaj do oceny. Oczywiście filmik z Mc nagram na śmiesznym obciążeniu z powodu bólu w plecach. Fakt , że nie będzie to odwzorowywać dużego obciążenia ale zawsze coś. Jeśli chodzi o te rotatory barków to myślałem , że sam trening barków wystarczy ale jak widać się myliłem. Co do rozciągania jeśli praktycznie w ogóle się nie rozciągam to też jest to błąd co nie ? powinno się z 3x w tyg w dni nie treningowe rozciągać ? Zawsze miałem to w planach ale zawsze ten cholerny brak czasu i zabieganie , że człowiek pewne sprawy pomija.

Wiesz może i jest to bezsensowne podejście bo tak jak mówisz kontuzja może się pogłębiać i później może jeszcze skończyć się długą przerwą ale prawdopodobnie będę musiał zrobić sobie przerwę od treningów tylko w tedy zastanawia mnie co z dietą. Bo jak teraz wcinam 4 tys kcal to jak zrobię przerwę od treningów to i kalorie trzeba odjąć , żeby się nie roztyć bo wiadomo będzie mniejsze zapotrzebowanie kaloryczne .

Co do lekarza to mówisz , że najlepszym rozwiązaniem byłoby udanie się do fizjoterapeuty sportowego ? Teraz trochę ciężko z kasą stoję bo remont itp no ale jeśli będzie trzeba to cóż zdrowie jest najważniejsze. Boje się najbardziej o te plecy bo z tym nie ma żartów . Barki wiadomo bolą mnie tylko podczas ćwiczenia tak samo ścięgna z tyłu ud a plecy jednak dają o sobie znać nawet bez treningu , także coś tam musiało się stać tylko ciekawi mnie co. Mam straszny dyskomfort podczas treningów i tak jak wspomniałem nawet boję się już progresować z obciążeniem bo jest taki wewnętrzny niepokój i też ten ból nie sprawia , że trening jest przyjemny.


Zmieniony przez - Tomek19900 w dniu 2016-03-01 20:16:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10687 Napisanych postów 45176 Wiek 25 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57795
Powiem tak - wczoraj byłam u takiego speca...zapłakałam się w czasie sesji z bólu, bo okazało się, że jestem koszmarnie pościągana, co również objawiało się bólem pleców, kolan czy barków. Poprawa była bardzo wyczuwalna dosłownie po godzinie tortur. Nie ściemniam. Oczywiście to nie jest na stałe i wymaga regularnej pracy, również na własną rękę, w domu - ale warto spróbować, zamiast odstawiać trening, co w wypadku problemów z równowagą mięśniową raczej nie pomoże, tylko zamaskuje problem.

Generalnie - warto jednak te sprawy konsultować ze specjalistami, zamiast działać w ciemno.


Zmieniony przez - jurysdykcja w dniu 2016-03-01 20:22:23
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 885 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 30860
Mam dokładnie ten sam problem co autor.
Zaczęło się od nagłego bólu pod żebrem i w lędźwiach, potem przeszło na kaptury, barki, teraz na triceps, biceps i miesień dwugłowy.
Kolana bolą, dziwne odczucia w stopach, dłoniach.
Jak na razie mam za sobą RTG kręgosłupa i badania ogólne tylu krew, tsh, wszystko jest ok a bóle są dalej.
Po kilku sesjach z fizjo odcinek lędźwiowy doskwiera dużo mniej(ma przejść z czasem) a teraz będę kontynuował to.
U mnie to kwestia pospinanych(przykurczonych?) mięśni i są tego następstwa.
Trening siłowy robie na małych ciężarach i ograniczonych ćwiczeniach bo jednak spięcia są duże.


Zmieniony przez - tomik2 w dniu 2016-03-01 21:29:56

Zamiast koksu weź węgle!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 862 Napisanych postów 3136 Wiek 43 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 59400
Może się nie znam, ale jeśli ktoś ciśnie bez właściwej regeneracji, to prędzej czy później musi się zacząć sypać. Tkanki regenerują się w dużej mierze we śnie, wtedy również wydziela się potrzebny do tego hormon wzrostu... Nie zastąpią tego żadne suplementy ani żadna dieta. Jeśli ktoś ma męczący tryb życia, to musi dla równowagi zluzować z treningami. Każdego konia idzie zaorać na śmierć, jeśli nie da mu się odpocząć... Spięcia itp. też mogą być w dużym stopniu następstwem braku dostatecznej regeneracji i odżywienia mięśni.

Dochodzi też prawdopodobnie podwyższony kortyzol - powoduje niszczenie tkanek... Człowiek dosłownie "się sypie", procesy rozpadu przeważają nad procesami odnowy.


Zmieniony przez - M-ka w dniu 2016-03-01 22:48:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 885 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 30860
W moim wypadku regeneracja w postaci diety, odpoczynku, odpowiedniej ilości snu jest bez zarzutu.
Co do kortyzolu to nie badałem.

Zamiast koksu weź węgle!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ból pleców

Następny temat

4 krótkie pytnia