SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Moja masa a bieganie.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2760

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 82 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2188
Witam.

Mam 16 lat. Trenuje kulturystyke i chciałbym się zapytać czy przy robieniu masy bieganie raz w tygodniu 4km przeszkadza?

Ćwicze tak.

Pon. Klatka Bic Brzuch
Wt. Tu chce biegać 4km.
Śr. Plecy Tric Brzuch
Czw. Wolne
Piąt. Nogi, Przedramie

10 powtórzeń 4 serie. Brzuch przedramie łydki 25 powtórzeń po 4 serie.

Dieta jest. Waże 58kg. W sumie musze dostarczyć 2723 Kcal.

Zmieniony przez - Paker93 w dniu 2009-03-10 18:48:45
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 129 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 741
Bieganie podwyższa przemianę materii w pierwszy dzień nawet do 400% potem z każdym dniem zwalnia o około 50%.
Może spowalniać szybkość przybierania na masie.
Zabiera dużo składników odżywczych do pracy i do regeneracji.

Ale także zwiększa wydolność organizmu, oczyszcza organizm, może nawet opóźniać procesy starzenia organizmu a przede wszystkim dotlenia mózg. :)

Bieganie z uwagi na swój ogólnorozwojowy charakter wzmacnia mięśnie i ścięgna które pomagają zachować prawidłową postawę ciała. Bardzo ważne w kulturystyce i sportach siłowych żeby nie zgubić tego na rzecz dużego mięcha i uczucia wielkości (spinki non stop).

Bieganie wspomaga również wydzielanie hormonu wzrostu wiadomo po co ;) który także pośrednio powoduje, że wygląda się młodziej.

Bieganie wzmacnia i uodparnia na przeciążenia układ krwionośny, a w szczególności serce. Wspomaga również produkcję limfocytów, białych ciałek krwi odpowiedzialnych za walkę z infekcjami i chorobami. Redukuje możliwość zachorowania na serce i zawału. Dodatkowo obniża poziom “złego” i podnosi poziom “dobrego” cholesterolu.

Ubytki wystarczy wypełnić większa michą a nie będzie kłopotu ze strasznymi spadkami i wielką redukcją.

Zalecany jest jeden trening aerobowy lub basen raz w tygodniu przy treningach siłowych.

Dużo na tym nie stracisz a zyskać możesz wiele :)

Pozdro Miro!

Tylko nie za szybko ...
Tylko powoli ....

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 82 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2188
Daje soga za fachową odpowiedź. Podobają mi się takie konkrety.

"Spadkami i wielką redukcją", ale mase da sie zbudować tylko należy uzupełnić te 300kcal?

Zmieniony przez - Paker93 w dniu 2009-03-10 21:06:02
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 129 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 741
Hmm chodzi o to że ten katabolizm wywołany bieganiem jeżeli go dobrze "objesz" ;)(polecam zwiększyć węglowodany i będzie spoko) nie będzie wchodził w drogę budowania dobrego mięcha hehe ;D

Miro!

Tylko nie za szybko ...
Tylko powoli ....

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 82 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2188
Oki rozumiem i dziękuje. Też tak właśnie myślałem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 82 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2188
Jeszcze mam jedno pytanie.

Mam glukoze i moge jej mieć więcej.

Jak ją brać? Pić 30g z sokiem lub wodą po treningu czy przed? Nie chce tego z niczym łaczyć.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 129 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 741
Na treningu lub bezpośrednio przed aby zwiększyć poziom energii na treningu, bezpośrednio po aby szybko odbudować zapasy glikogenu.

Polecam z cytryną (pół sztuki) na treningu pić (ewentualnie zjadasz rutinoscorbin przed treningiem popijając tym ale to już nie to samo). Kiedyś pisałem o tym jako napoju izotonicznym na trening. Można kombinować i dodawać rzeczy według potrzeb. hehe Przypomniałeś mi zajawke dobrą :)

Miro!

Tylko nie za szybko ...
Tylko powoli ....

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 129 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 741
Świetny przykład :
Wyciąg z nasienia kozieradki (podwyższa poziom testosteronu) zasypujesz glukozą te 30g dodajesz cytrynę i zjadasz ze 150mg magnezu z b6 np.10mg do tego cynk.

Efekt :
Kozieradka usprawnia metabolizm, osłania górne drogi oddechowe, podnosi testosteron, ZMA (magnez cynk i b6) utrzymuje go na wysokim poziomie, działając też na inne ważne kwestie, cytryna wzmacnia system immunologiczny walcząc z wolnymi rodnikami. Wszystko razem z odpowiednio dobraną dietą zawierającą wystarczające ilości wapnia wzmacnia stawy, kości i zęby i utrzymuje je w dobrej formie.

A tutaj o magnezie :
"Aby procesy życiowe przebiegały prawidłowo, organizm musi wytworzyć dużo energii. Jest to możliwe tylko wtedy, kiedy w organizmie znajduje się odpowiednia ilość magnezu. Tymczasem wiele osób ma za mało tego pierwiastka. Powód? To najczęściej jedzenie żywności wysoko przetworzonej, życie w pośpiechu i stresie. Stężenie magnezu w organizmie zmniejsza się też pod wpływem niektórych chorób, leków i dużego wysiłku fizycznego.
Sojusznik od serca
Stabilizuje funkcje układu nerwowego i usprawnia pracę szarych komórek. Biorąc udział w przemianie węglowodanów, białek oraz tłuszczów, warunkuje dostawę energii do tkanek i komórek organizmu, zwłaszcza do wrażliwych na jej niedobór komórek nerwowych mózgu. Zmniejsza też ich nadpobudliwość, działając na organizm uspokajająco. Poprawia pamięć i myślenie. Magnez jest odpowiedzialny za sprawne działanie układu naczyniowo-sercowego. Okazuje się, że mieszkańcy okolic, w których występuje twarda woda (zawiera dużo magnezu) znacznie rzadziej umierają na zawał serca. Naukowcy przypuszczają, że gdyby wszyscy pili taką wodę, liczba zgonów zmniejszyłaby się nawet o ok. 19 proc. Magnez nie tylko zapobiega chorobom serca, ale wspomaga ich leczenie. Podaje się go dożylnie osobom po zawale (przeciwdziała powstawaniu skrzepów oraz niebezpiecznej arytmii). Jeśli w organizmie brakuje magnezu, ściany naczyń krwionośnych mogą się obkurczać, a to prowadzi do wzrostu ciśnienia krwi. Dlatego osobom z nadciśnieniem tętniczym zaleca się jedzenie produktów bogatych w magnez."

" Gdy jest go za mało
Rozdrażnienie, nerwowość, kołatanie serca, bezsenność, zmęczenie oraz powtarzające się skurcze mięśni lub drganie powieki – w ten sposób organizm może sygnalizować, że brakuje mu magnezu. Kobiety potrzebują dziennie 300 mg, w ciąży 350 mg, mężczyźni 370 mg tego pierwiastka. Według ostatnich badań, długotrwały niedobór magnezu zwiększa ryzyko chorób cywilizacyjnych – miażdżycy i nowotworów. U zdrowych osób, które dobrze się odżywiają, duży niedobór pierwiastka stwierdza się rzadko. Pewne czynniki mogą jednak utrudnić jego przyswajanie: nadużywanie alkoholu, zażywanie środków odwadniających, przewlekłe biegunki. Na duży deficyt narażone są osoby z cukrzycą, zespołem wadliwego wchłaniania, odżywiane dożylnie, bardzo odwodnione.

Komu grozi niedobór?

* uczniom, studentom oraz ludziom intensywnie pracującym umysłowo
* ciężko pracującym fizycznie
* osobom żyjącym w ciągłym stresie
* kobietom ciężarnym oraz w okresie menopauzy
* osobom stosującym restrykcyjne diety odchudzające.

Nasze rady

* Gotowanie powoduje stratę 30–75 proc. tego pierwiastka. Dlatego warzywa i owoce najlepiej jeść na surowo.
* Magnez jest lepiej przyswajany w środowisku kwaśnym i z białkiem zwierzęcym, dlatego kaszę gryczaną dobrze jeść np. z gulaszem.
* Wchłanianie magnezu utrudnia środowisko zasadowe (np. soki owocowe), alkohol, nasycone kwasy tłuszczowe, nadmiar wapnia i fosforu.
* Nadmiar magnezu może wywołać nudności oraz biegunkę, a przy dużym przedawkowaniu także zawroty głowy czy śpiączkę. Zdarza się to rzadko, ponieważ im więcej go w organizmie, tym słabiej jest wchłaniany, a nadmiar minerału usuwają nerki. Jednak przyjmując suplementy, trzeba stosować się do zaleceń podanych na ulotce, a w razie wątpliwości lepiej porozumieć się z lekarzem.
* Chorzy na nerki nie powinni brać magnezu bez skonsultowania się z urologiem. Może on też zmniejszyć skuteczność leczenia tetracyklinami. Dlatego lekarz musi wiedzieć, że przyjmujemy preparaty z magnezem.
"
Miro!

Zmieniony przez - GenialRzuf w dniu 2009-03-11 14:11:46

Tylko nie za szybko ...
Tylko powoli ....

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 129 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 741
B6 jest ważne w metaboliźmie i wykorzystaniu białek przez organizm poza tym że łączy się z magnezem i zwiększa jego zastosowanie przez organizm. W dużych dawkach działa też znieczulająco.

Tylko nie za szybko ...
Tylko powoli ....

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 82 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2188
Za***iście się coś takiego czyta. Oby więcej takich fachowych porad.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 82 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2188
Następne pytanie.

Gdybym dorzucił raz w tygodniu kick boxing zamiast tego biegania czy negatywnie wpłynie to na wyniki na siłowni{masa, siła, rzeźba}? Oczywiście trening kicka w czwartek albo wtork. Siłownia jest tutaj piorytetem a SW uzupełnieniem. Co o tym myślicie? Czy bym się przetrenował?

Zmieniony przez - Paker93 w dniu 2009-03-12 16:24:49
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

3 tyg przerwy

Następny temat

Puma wiesz moze o co tu chodzi? - dziwny brzuch