SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Makroskładniki - jak liczyć?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1210

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 106 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2716
Siema , jak podchodzicie do tego tematu w jadłospisie? Patrzycie aby każdego dnia się zgadzały czy na cały tydzień? Jeżeli nie da się dopiąć tego w każdym tygodniu to jak do tego podchodzicie? Suplami ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Z białkiem SZTOS łatwiej zdobędziesz prawdziwie SZTOS formę!

16 porcji w opakowaniu, w tym 19g białka w 1 porcji!

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Szacuny 2967 Napisanych postów 51557 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 348055
Skoro pytasz o mikro, to raczej nie rozpisujesz sobie planu w prostej apce, a w programie, także powinieneś mieć tam zakładkę średnich wartości odżywczych na tydzień. Wystarczy, że tam będzie się zgadzało. Nie musisz bilansować idealnie każdego dnia, jest to niepraktycznie i nieekonomiczne.


Zmieniony przez - Koniu151 w dniu 2022-12-02 08:18:51

TRENER PERSONALNY/(PSYCHO)DIETETYK ONLINE. POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGOW ONLINE.
KONTAKT: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 106 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2716
Dzięki za odpowiedź, teraz będę widział żeby się zgadzało w tygodniu, a nie w każdym dniu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 21 lat Na forum 61 dni Przeczytanych tematów 12
very interesting
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5633 Napisanych postów 72676 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 733762
Zapewne każdy z nas robi tak, jak jest mu wygodniej. Na chłopski rozum, nie będzie znaczenia czy dostarczysz tę samą ilość kalorii i składników odżywczych codziennie i czy też w skali tygodnia. Ogólnie i tak zjesz tyle samo. Oczywiście bez jakichś skrajności, które by mogły negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie układu trawiennego, czy też regenerację. Np. 2 dniowe głodówki i/lub 2 dni obżarstwa. Jeżeli jednego dnia zjesz za dużo o 50 gramów białka, to innego lub też w inne dni wyrównaj te ilości i tyle.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7432 Napisanych postów 13460 Wiek 31 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2226472
Tutaj każdy ma zapewnie inne podejście to znaczy się myślę że czym bardziej zaawansowana osoba tym bardziej będzie pilnowała tych makroskładników żeby mieścić się w nich nie dość że w całym dniu treningowym to po prostu żeby każdy posiłek miał odpowiednie Makro no i tak to wygląda.
Wiadomo u osób początkujących przyjmujesz mniej więcej sobie kaloryczność i makroskładniki danego dnia i próbujesz się w nie wstrzelić
Ale taka osoba jak przykładowo ja ma wszystko rozpisane na tip top 6 posiłków każdy posiłek ma swoją kaloryczność swoją makroskładniki i każdego dnia te makroskładniki się zgadzają w każdym posiłku.
...
Napisał(a)
Usunięty przez anubis84 za pkt 7 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 21 lat Na forum 61 dni Przeczytanych tematów 12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 17317 Napisanych postów 130647 Wiek 38 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1453420
Ale też by nie było tak że raz zjesz 1800 a kolejnego dnia 3800, bo to już wg mnie za duża rozbieżność

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 29604 Napisanych postów 20584 Wiek 42 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 271620
Osobiście mam jakiś tam podział makro bez rotacji na DT i DNT i staram sie go trzymac jednak są dni że makro całkowicie mi się rozwali bo najdzie mnie ochota nagle na coś bardziej tłustego lub bardziej białkowego i nie specjalnie się tym przejmuje .Staram się nie być więźniem diety i głównie kcal mnie interesuja oraz to aby 80% makro się zgadzalo .Jeśłi kiedyś będę szykował się na scenę to wtedy makro dopiete ale na ten moment normalne lekkie podejście do tematu . Jeśli ktoś jest początkujacy to też głównie na kcal się skupić pasuje a makro na drugi plan
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 945 Napisanych postów 3433 Wiek 47 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 63906
Jeśli sam program jest dobry, uwzględniasz wszystkie zjadane produkty i tydzień w tydzień wychodzą duże rozbieżności pomiędzy nim, a dietą, to znaczy, że dieta do poprawy, bo jest zbyt "jałowa". Np.zawiera za dużo produktów przetworzonych, oczyszczonych, typu biała mąka i biały ryż, a zbyt mało ziaren, warzyw, owoców, strączków itp.
Nieduże braki można nadrabiać suplementami, ale nie nadrobi się w ten sposób dużych niedoborów, byłoby to niezbyt bezpieczne i niezdrowe. Prawdopodobnie również mało efektywne, bo organizm lepiej przyswaja składniki z produktów spożywczych, niż w jakiejś sztucznej formie.
Jeśli chodzi o jakiś konkretny składnik, możesz się zorientować jakie produkty żywnościowe zawierają go pod dostatkiem i starać się je włączać do diety, np.niedobór potasu - dołączasz więcej ziemniaków, pomidory, soczewicę, banany... Małe braki, jeśli nadal pozostaną, uzupełniasz suplementem.
Zawsze najpierw trzeba pokombinować z dietą, a suplementów używać w ostateczności i jak najmniej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 10999 Napisanych postów 157907 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1224267
Tutaj każdy ma zapewnie inne podejście to znaczy się myślę że czym bardziej zaawansowana osoba tym bardziej będzie pilnowała tych makroskładników żeby mieścić się w nich nie dość że w całym dniu treningowym to po prostu żeby każdy posiłek miał odpowiednie Makro no i tak to wygląda.

dokladnie sie tutaj podpisuje pod slowami wintera.
Po prostu sa rozne etapy w budowaniu formy. Na poczatek wystarczy zmiana nawykow zywieniowych i wprowadzenie treningow. Im dalej w las i co wazne im lepiej bedziesz chcial wygladac tym bedziesz musial bardzieuj starac sie z dieta i treningami. No chyba ze jestes super genetycznym freakiem

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: [email protected]

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja - porady

Sztos