SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Mikrocykl a działanie syntetazy glikogenowej- do speców

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

Ilość wyświetleń tematu: 2811

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 207 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1815
Mam takie pytanko.W ostsniejksiążce dr.Marka Kruszewskiego "Podnoszenie ciężarów i kulturystyka" przeczytałem informacje dotyczącą superkomensacji.
Autor twierdzi że ma ona charakter drgań gasnących i jest bardzo mocno uzależniona od działalności enzymu - syntetazy glikogenowej.
Podwyzszona działaność tego enzymu utrzymuje się do trzech dni po obciążeniu mięśni i potem zanika co jest jednoznaczne z zakonczeniem procesu superkompensacji.(Wg autora najważniejsze prawo treningowe to właśnie prawo superkompensacji ,jeżeli go nie przestrzegamy to nie ma mowy o prawidłowym rozwoju.)
Głównie chodzi w nim aby ponowne obciążenie mięśni zastosować w szczytowej fazie superkompensacji.
Moje pytanie brzmi;
Jeżeli dany mięsień obciążąmy raz na 6-7 dni ,jak to bywa w niektórych mikrocyklach ,to dlaczego są efekty w treningu?
Przecież nie trafilismy z treningiem w szczytową fazę superkompensacji.Czy takie przerwy i tak zbudowane mikrocykle nie są błędem.
Bardzo proszę o wyjaśnienie tych mechanizmów.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 2749 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 14835
Jeżeli dany mięsień obciążąmy raz na 6-7 dni ,jak to bywa w niektórych mikrocyklach ,to dlaczego są efekty w treningu?
Bo teoria jest nieprawdziwa?

Ale tak naprawde sie nie znam i chetnie poczytam odpowiedzi specjalistow, dlatego sie tu wpisuje.

Chesz poznac sekret? Nie ma sekretu. Dzieciak byl zszokowany, ta mina sie nie zmienia. Nie wiedzial ze cala informacja
ktorej kiedykolwiek bedzie potrzebowal juz tu jest. Tu i w milionach silowni na calym swiecie. Problem w tym ze prawda
nie jest piekna. Problem w tym ze ten sekret jest nudny i nieciekawy. Sekretem jest wytrwalosc.
The Journey - Animal

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 310 Napisanych postów 5572 Wiek 51 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 16915
ilu speców - tyle teorii.
Mój trening przeczy większości teorii, a jakoś urosłem.

Rekin rośnie przez całe życie...
Bądź jak rekin, k***a!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1907 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 35840
polecam lekturę działu Alternatywna Droga
szczególnie info o HST

pozdr.

http://www.sfd.pl/-t301411.html
http://www.sfd.pl/search.asp <--odpowiedź na wszystkie Twoje pytania
http://www.sfd.pl/temat195089/  <--najlepszy program antyspamowy
<<< AKCJA "STOP SPAMOWI NA SFD.PL" - PRZYŁĄCZ SIĘ!!! >>>

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 207 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1815
Ale czy ktoś potrafi mi to wyjaśnić?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 382 Napisanych postów 37469 Wiek 1 rok Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 126387
papaj102 -superkompensacja musi się zakończyć -to jest pełna regeneracja mięśnia i nagromadzenie energi potrzebnej do podołaniu stawianym obciążeniom- jeślibyś trenował w czasi gdy nadkompensacja nie jest zakończona to siłą rzeczy mięsień nie byłby w stanie podołać nawet poprzednim obciążeniom a co dopiero wyższym
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 6988 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 52689
bo to ze nie wykorzystujesz superkompensacji nie przekresla twoich efektow

ot to jest jedna z drog, mozesz ja wykorzystac w pewien specyficzny sposob

mozesz tez isc zupelnie inna droga dostarczajac inne bodzce organizmowi (ktorych pozbawione sa treningi typu hst wykorzystujace superkompensacje)

w kazdym razie efekty beda poki organizm bedzie musial sie dostosowac do bodzcow - w podanej przez ciebie opcji sztuka polega na tym by ciagle trenowac na nie do konca zregenerowanym organizmie, w kazdej innej polega na tym by tak zniszczyc cialo by nastepstwem bylo dostosowanie organizmu do warunkow - tutaj anabolizm

metoda jak metoda - mysle ze to kiedys wyprobuje, a na razie wole zrobic 16 megaciezkich serii na plecy niz po 4 konczyc i zaczynac kolejna partie

-World belongs to strong and brutal-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 382 Napisanych postów 37469 Wiek 1 rok Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 126387
...no i myślę, że zdolnść do max. superkompensacji a także jej długość zależy przede wszystkim od intensywności treningowej- a tym wiele można wytłumaczyć i odpowiednio się zachować/dostosować program treningowy chociażby/.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 207 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1815
ok dzięki z a pomoc
Dodam że zjawisko superkompensacji (według tej lektury), ma charaktre drgań gasnących.To oznacza że po okresie odnowy do stanu wyjściowego(czyli z przed treningu) dochodzi do nadkompensacji, która trwa niezbyt długo i powoli wygasa.Jeżeli wygaśnie (co ściśle wiąże sie z dzialaniem syntetazy glikogenowej) to powtórzenie treningu nie da już nam takich efektów.Dlatego najlepiej powtarzać trening w momencie szczytu nadkompensacji.(wg autora org, nadkompensacja wygasa w ciągu 3 dn).
Nalepiej ćwiczyć w okresie nadkompensacji gdyż wtedy mięśnie są najlepiej odbudowane i zaczynamy "niszczyć " je z wyższego poziomu,co gwarantuje nam większą superkompensacje.A to da schodkowy wzrost formy.

Cwiczenie w okresach gdy mięsień nie wpełni odbudowany stosowany jest często przez ciężarowców.Jest to tzw.trening stresowy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 6083 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 33055
Tak sie składa że mam też tą książke i jak najbardziej ją polecam wszystkim.

Autor miał namyśli zastosowanie tej metody w treningu siłowym (ciężarowców) która to metoda różni się od założeń kulutystyków którzy po nadkompensacji czekają na dalszą ->pełną regenerację oraz akumulacje całego układu nerwowo-mięsniowego

To dwie różne rzeczy

Autor ma racje widziałeś cięzarowców wykonujących trening raz na 7-10 dni jak kulturysci ??

Oni wykonują treningu od 3-12 w tygodniu ponieważ ważne tam jest wprowadzenie organizm w stan stresu związanego z maksymalnym i ponadmaksymalnym obciążeniem.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 310 Napisanych postów 5572 Wiek 51 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 16915
O

Rekin rośnie przez całe życie...
Bądź jak rekin, k***a!!!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

jakie zalecenia treningowe dla endomorfika?

Następny temat

serie łączone

injelly