SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Metoda obliczania BMR a łapanie tłuszczu

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 980

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 74 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2794
Co sądzicie o obliczaniu zapotrzebowania kcal i makroskładników na kg suchej, odtłuszczonej masy ciała, tak jak to robią przeważnie zawodowcy (np. Evan Centopani)? Czy taka metoda nie jest właściwsza, jeśli chodzi np. o ochronę przed zalewaniem i oponką na brzuchu, czy raczej należy zostawić to profesjonalistom?
Piszę w kontekście diety masowej. Częstym bowiem problemem jest to, że na takiej diecie pojawia się efekt przybierania tkanki tłuszczowej, często bardzo intensywnie, po drugie chyba faktem jest, że większość białek/ww/tłuszczy z zapotrzebowania, organizm początkującego po prostu nie przyswoi. Sam mam taki problem, że pomimo tego iż jestem szczupły, trening jest intensywny i sprawdza się, to po czasie rośnie mi oponka. Stąd moje pytanie czy taka metoda, choć powolniejsza zapewne w efektach przybierania masy (choć lepszej jakościowo), nie sprawdziłaby się lepiej?

The only easy day... was yesterday!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 74 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2794
odświeżam

The only easy day... was yesterday!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 74 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2794
Wiek : 23
Waga : 78
Wzrost : 189
Cel treningowy : sucha masa mięśniowa
Staż treningowy na siłowni : nie licząc różnych epizodów, 1 rok (0,5 na poważnie.
Uprawiane inne sporty : muay thai
Przeciwskazania medyczne : brak
Zażywane suplementy : białko, gainer, witaminy
Ostatnio przerabiany plan: FBW
Ciężary w podstawowych ćwiczeniach (przysiad 81kg, klasyczny martwy ciąg około 110, wyciskanie na ławce leżąc 60 max)
UWAGI: bardzo szybka przemiana materii.

Trening: FBW (pon, śro, piąt) ; SW (wto, czwar, sob)

PRZYKŁADOWA DIETA, wybacz że nie z potreningu.pl, ale nie mam jak oprawić zrzutu, a dietę miałem już w gotowym pliku .doc

I:
Płatki owsiane 100g
Mleko 350ml
odżywka białkowa 20g
Orzechy włoskie 15g

II:
Jajecznica z 4 całych jaj
80g chleba żytniego + warzywa

III:
Kurczak pierś gotowana 150g
Ryż brązowy 100g/ziemniaki 600g
Oliwa 10g
+ warzywa

TRENING -> po treningu gainer (aktualnie 87W, 10B)

IV:
Kurczak pierś gotowana 150g
Ryż brązowy 100g/ziemniaki 600g
Oliwa 10g
+ warzywa

V:
serek wiejski 200g
chleb żytni 80g
+ warzywa

VI:
Twaróg 150g
Orzechy włoskie 15g
Banan 100g

SUMA: 3500kcal, 215B, 110T, 430W
gainer tylko po FBW
w DNT (niedziela): 3000-3100kcal, węgle 350-375g

Jest to aktualna dieta. Tydzień temu w posiłku VI dodałem 50g do twarogu, zmniejszyłem ilość banana z całego do 100g. Zmniejszyłem także spożycie chleba z 240g dziennie na 160g.
Od 2 tygodni także w dni SW (wto, czw, sob) odżywiam się tak jak w DNT, mając nadzieję zgubić trochę brzucha, albo przynajmniej zapobiec.

Pozdrawiam.

The only easy day... was yesterday!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 2619 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 36108
Cel treningowy: sucha masa mięśniowa
I chcesz to osiągnąć dietą na masę? Przecież najpierw musisz spalić cały tłuszcz. No chyba, że jesteś tak zaawansowany, że chcesz spróbować recompu, ale nie wygląda mi na to.
Nie wiem, czy masz też aż taką szybką przemianę materii, bo znam ludzi, co jedzą po 3500kcal ćwicząc 2x w tygodniu i nie mogą nic przytyć a ich bf wynosi nie więcej niż 8-10%.
Obliczałeś w ogóle swoje zapotrzebowanie?
Ja na twoim miejscu wziąłbym się za solidną redukcję i potem zaczął budować suchą masę.

Hard work & dedication

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 74 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2794
Jak zaczynałem z tą dietą kilka miesięcy temu nie miałem tłuszczu i teraz też nie mam.. Mam jakąś tendencję tylko do odkładania się go na brzuchu, a jestem typowym ektomorfikiem. Obliczałem zapotrzebowanie, co więcej jadę dalej na diecie pod 76kg masy ciała.
A skoro 3500kcal to za mało, to dlaczego miałbym wziąć się za redukcję? Zobacz moją wagę.
Wyjaśnię: nie jestem zalany, tylko brzuch rośnie nieproporcjonalnie szybciej do reszty.

The only easy day... was yesterday!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 2619 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 36108
Wklej zdjęcia to coś więcej powiemy.

Hard work & dedication

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 74 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2794
Rano, na czczo. W ciągu dnia oczywiście brzuch jest większy...
Kiepskie światło i jakość, nie ma mi kto zrobić zdjęcia.



The only easy day... was yesterday!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 74 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2794

The only easy day... was yesterday!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 57 Wiek 25 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 638
Niektóre gainery tak działają spróbuj odstawić gainera i zastąpić normalnymi potrawami. Też tak miałem jak brałem gainera masa ładnie rosła lecz ból był z brzuchem ćwiczyłem 2 razy w tyg a zalewał mnie tłuszczyk ;(
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 74 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2794
No i co? Dieta na zerowym bilansie kalorycznym będzie tutaj odpowiednia? Na potreningu.pl pojawił się artykuł "Chudy z brzuszkiem", nic on jednak nie wnosi, nie mogę sobie nic zarzucić.

The only easy day... was yesterday!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jaka dieta?

Następny temat

Trening w domu+basen

Wheya