SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Masa - prośba o ocenę :)

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1160

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

17

Płeć

M

Cel

Masa

Waga

85

Wzrost

185

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Ok. 15%

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

szkoła, siłownia

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

siłownia

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

zbilansowana

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

ostatnio nie robiłem żadnych badan, stan raczej dobry

Stosowana lub planowana suplementacja

WPC, witaminy, mineraly, kreatyna, omega 3
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 123 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3400
Witam! Właśnie zacząłem okres masowy, dziś zabrałem się za ułożenie dokładnej diety, trening jest już dopięty - można go obejrzeć w tym temacie:
http://www.sfd.pl/Trening__prośba_o_ocenę_lub_ewentualne_poprawki_:_-t1127178.html

Prosiłbym o ocenę diety i ewentualne poprawki (najlepiej z wytłumaczeniem dlaczego inaczej będzie lepiej).

Dieta jest dość wysoka w białko, nie oszczędzałem też tłuszczy. Starałem się rozłożyć białko na wszystkie posiłki.
Wiadomo, jest to jedynie przykładowa dieta, szczegóły będą się zmieniać. Zmieniać będzie się mięso, często będę jadał karkówkę,
schabowe, wołowinę.

Myślę, że 3000 kcal to będzie dla mnie optymalny start, mam tendencje do zalewania się, ale też nie boję się tego szczególnie. Pożyjemy, zobaczymy co będzie działo się z wagą i w lustrze, no chyba, że stwierdzicie iż zdecydowanie jest to przesada.

Może macie jakieś dodatkowe rady?
Posiłki starałem się rozłożyć czasowo tak jak będę w stanie je przygotować i żebym był w stanie je zjeść :D Nie ma tu dużej ilości warzyw bo samego jedzenia jest dużo, jeśli będę głodował wrzucę michę czy dwie :p







Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7537 Napisanych postów 79375 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 668759
Warzywa akurat to podstawa. Białka masz za dużo. Podczas budowy masy mięśniowej i potrzebujemy tak dużej ilości białka. Zapotrzebowanie wyliczyłeś na ile?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3192 Napisanych postów 15808 Wiek 32 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 146709
No właśnie ile wynosi zapotrzebowanie? Bo takie strzelanie w kalorykę to trochę po omacku masa będzie.
Wrzuć też zdjęcia do oceny, przy Twoich parametrach to nie wiem, czy jest czas na masę (ale zdjęcia przedstawią jak rozkłada się tkanka tłuszczowa). Co do samej diety bułki pszenne wymień na razowe, pełnoziarniste najlepiej z dobrej piekarni. Szynki sklepowe zawierają sporo konserwantów, koło "białka" to nie leżało, czasem - a nawet zazwyczaj w szynkach mielą wszystko...wymień na rybe/ mięcho/ jaja. Ziemniaki i reszte produktów waż przed obróbką termiczną. Wafle ryżowe są mocno przetworzone (wrzucone od czasu co czasu nie zaszkodzą) o nutelli chyba nie musze mówic, cukier, olej...i tyle. Możesz na bazie kakao, słodzika lub miodu oraz banana i awokado zroić swoją wypasioną nutelle białka 2g na kg masy ciała Ci wystarczy. 170g. Tłuszczy około 100g, reszta węglowodany.
1

W kuchni hamuje Cię Twoja własna wyobraźnia...
http://www.sfd.pl/[BLOG]_Agnieszka_w_kuchni__czyli_coś_z_niczego_;_-t1096225.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 123 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3400
No dobra, to postaram się dokładnie opisać co i jak.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1722 Napisanych postów 27216 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 516400
Jak przedmówcy.

,Co do nutelli - zauważ, że ten przetworzony produkt zabiera Ci aż 260 kcal w tym 22g tłuszczu, w to miejsce można byłoby wprowadzić znacznie bardziej wartościowy składnik odżywczy dla Twojego organizmu. Jako stały element diety nie ma prawa bytu.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 123 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3400
Zapotrzebowanie dla utrzymania wagi wyszło mi 2800-2900kcal. Zostawiam tu margines błędu, jako że jestem endo może to być jednak trochę mniej, jednak po dodaniu plusu kalorycznego zakładam granicę koło 3000kcal.
Co do fatu, czasu na masę i parametrów - faktycznie mam trochę sporo zbędnego tłuszczu i redukcja może byłaby tu nawet na miejscu, jednak z drugiej strony nie mam czego wycinać, brakuje mi jeszcze tego mięcha więc zaplanowałem masę do stycznia, następnie 6 miesięczną redukcję. Nie boję się jakoś szczególnie tego fatu. Jeśli zdjęcia będą potrzebne - zrobię je rano i wrzucę jutro.
Bułki pszenne mogę wymienić jedynie na ciemne, z pestkami dyni - to jedyne co jestem w stanie kupić w moim wiejskim sklepie :D
Wędliny i mięso zawsze staram się kupować najlepszej jakości, nie bój się, nie wrzucę tam szynki konserwowej :)
Teraz kwestia wafli i nutelli - wiem, że jest to coś co nie spodoba się specjalistom i zawodowcom, ale ja zwyczajnie jestem łasuchem :p
Po prostu POTRZEBUJE jakichś słodyczy i to jest miejsce na taki mały cheat. Dwa wafle ryżowe, na nich trochę nutelli. Zapewne nie będzie to nawet te 40g, wpisałem to na oko i z zapasem. Nie będę również spożywał tego codziennie, ale mimo wszystko zostawiam na to miejsce.
Co do ilości białka - tak, to prawda, jestem tego świadomy. Wystarczyłoby nawet 1.8g, ale te parę dodatkowych g białka mnie nie zabije (chyba :D).
Moim głównym źródłem białka będą mięsa (na przykładzie tego dnia kurczak) - tutaj mam wpisanego kurczaka więc zapewne kupię jedną pierś ważącą pół kilo i tyle zjem, nie będę przecież wrzucał do zamrażarki 100g kurczaka. Reszta produktów białkowych (wpc, wędliny, jaja) umieściłem w diecie po to, żeby w każdym posiłku znalazło się te 20g białka dla lepszej syntezy aminokwasów. Wiem, że mógłbym tu równie dobrze wrzucić mięso i nosić ze sobą przez pół dnia w plastikowym pudełku, ale układam raczej dietę pod życie i warunki w jakich się znajduje, a nie odwrotnie, tak, żeby nie sprawiała mi problemów i była dla mnie wygodna :) . Są to rzeczy, z których przygotowaniem zwyczajnie nie ma problemu, można je szybko zrobić, łatwo przenieść i bez problemu spożyć.
Co do tłuszczu celowałem w 1-1.2g, bo tyle ponoć jest zdrową wartością dla hormonów, a jakby odjąć tłuszcze z nutelli (której nie będę jadł codziennie, a w dodatku nie są to tłuszcze najlepszej jakości) to wcale nie będzie ich tak dużo.
Węglowodanów
i tak koniec końców jest sporo, 300 g dla endomorfika którego węgle często zalewają nie jest wcale taką małą ilością.

No, trochę opisałem mój punkt widzenia, moją sytuację i zdanie na pewne tematy, jeśli uważacie, że się mylę lub moja wiedza na jakiś temat jest nie pełna - mówcie, jestem otwarty na konstruktywną krytykę i dyskusję, może dowiem się czegoś nowego, ale prosiłbym w takim wypadku od razu o opisanie dlaczego tak a nie inaczej :)

Jednocześnie dziękuję za zainteresowanie tematem, pomoc, poświęcony czas i wypowiedzi :)

Pozdrawiam



Zmieniony przez - Kaamol w dniu 2016-09-03 16:09:41

Zmieniony przez - Kaamol w dniu 2016-09-03 16:10:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3192 Napisanych postów 15808 Wiek 32 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 146709
Chciałeś wskazówek, uwag i pomocy to ją dostałeś. Ktoś pisze A, a Ty B
Węglowodany nie zalewają, nadmiar kalorii, złe produkty i całkowita kiepska jakoś diety.
O węglach można poczytać mnóstwo artykułów chociażby naszego dietetyka dyplomowanego Tadeusza Sowińskiego.
Poza tym uwierz, że ja też jestem łasuchem (zapraszam na mojego bloga) z tego też faktu można poczarować w kuchni zdrowo, ale i słodko jak stąd do Warszawy. Odwiedz dział kuchnia SFD przepisów też jest od groma. Skupiłeś się na waflach i nutelii (notabene jednym z najgorszych tłuszczów jaki może być), a możesz mieć cos lepszego. W innej postaci. Co codziennie możesz wliczyć w michę bez obawy przed zalaniem.

Apropos zalewania, sądzac po Twoich przekonaniach do Nutelli itd, wierze, że dieta była na tyle nie zbilansowana, że stąd zalewanie zaistniało.
Skoro wiesz, że jeszcze trochę fatu zostało (jak juz pisałam wrzuć zdjęcia) to warto się zastanowić nad kierunkiem i celem
1

W kuchni hamuje Cię Twoja własna wyobraźnia...
http://www.sfd.pl/[BLOG]_Agnieszka_w_kuchni__czyli_coś_z_niczego_;_-t1096225.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 123 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3400
Artykuł przeczytam, na bloga zajrzę, nutelle zamienię na coś zdrowszego i pokombinuje coś z tym białkiem i ww. Wrzucę zmieniony zrzut z dziennika jak to ogarnę. Tutaj zdjęcie, z dzisiaj więc troszkę napchany jedzonkiem, ale ogólnie myślę że nie ma tragedii z tym fatem

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3192 Napisanych postów 15808 Wiek 32 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 146709
Wrzuć zdjęcia w pozycji neutralnej, wydaje mi się, że na brzuchu jest nieco tłuszczu. Tragedii oczywiście nie ma, broń Boże. Ale lepiej jest zacząć masę z niższym bf.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 123 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3400
W takim razie rano wrzucę zdjęcia przodem i bokiem do lustra. Jak najbardziej, jest tam trochę tłuszczu, to już nie jest moja forma z końca redukcji, parę kilo przybyło przez głupoty niestety. Wiem, że poniżej 15% bf, ponoć lepiej buduje się masę, ale czy różnica naprawdę będzie tak duża?


Zmieniony przez - Kaamol w dniu 2016-09-03 19:25:35
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 123 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3400
Wrzucam obiecane zdjęcia




Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem ze zrzuceniem zbędnych kilogramów

Następny temat

Warzywa a węglowodany

injelly