SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Masa > Redukcja

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 693

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez domer z działu Odchudzanie i forma po męsku. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 13 Wiek 26 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 119
Witajcie !

Jeśli temat napisałem w złym dziale - wybaczcie mi to. Nie bardzo wiedziałem gdzie go dokładnie umieścić.

Więc, wracając do tematu, mam kilka pytań co do robienia masy, a następnie redukcji:

Masa:
1) Jeśli ważę, i chcę nadal ważyć 80kg to do ilu kg powinienem masować?
2) Czy żeby przytyć powinienem zacząć jeść nieregularnie (lub w nocy), czy też jeść nadal 4-5 razy dziennie, z tym że "troszkę" inne potrawy ?
3) Czy dobrym wyborem na robienie masy będzie jakieś białko + carbo od Gainera ? Jeśli tak, to prosiłbym o jakąś propozycję, najlepiej linkiem / nazwą.
4) Czy powinienem ograniczyć ilość aerobów? (Zwykle robiłem je po każdym treningu 30-40min + dodatkowe 2x w tyg.)

Rzeźba:
1) Aeroby - Ile razy w tygodniu mogę je robić? Oczywistością jest dla mnie robienie ich 3x w tyg po każdym treningu, ale czy mogę je też robić w każdy dzień między treningowy po kolacji, ale przed pójściem spać ? Od razu dodam, że dodatkowe aeroby nie zmuszają mnie do pochłaniania większej ilości pokarmu.
2) Przerwy między seriami - Ile powinny trwać? Czytałem różne opinie, wahające się od 15, do 60 sekund.
3) Czy na prawdę powinienem odrzucić produkty mleczne (aka płatki z mlekiem, picie samego mleka, etc.) ?


Jeśli coś jeszcze sobie przypomnę, dam znać.

Zmieniony przez - kaazame w dniu 2013-08-09 10:12:11
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 109 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 4308
Widzę Kolego, że przede wszystkim powinieneś poczytać wytłuszczone tematy bądź poszukać podobnych w archiwum, gdyż niektóre Twoje pytania sugeruję dużą niewiedzę, a w sporcie który bazuje na poznaniu własnego organizmu i poszerzaniu zakresu swej wiedzy, stanowi to dużą przeszkodę.

Niemniej postaram się pokrótce odpowiedzieć na Twoje pytania:

Masa:
1. Nie za bardzo rozumiem. Jeśli robisz masę to waga ulegnie zmianie, musi ulec, nie ma innej opcji. Nie mówimy o rekompozycji!

2. Aby przytyć musisz dostarczyć odpowiednią liczbę kalorii wyliczoną na podstawie Twojej wagi, aktywności, wieku i własnych doświadczeń. Przyjmujesz odpowiednie proporcje BTW i działasz. Jako, że jest to dział IF to polegasz na 2 okresach:postu i jedzenia. W czasie postu nie jesz nic. W oknie jedzenia dostarczasz wcześniej wyliczoną dawkę kalorii. Na ile posiłków to podzielisz, zależy od Twojego widzimisię. Ważne by trzymać się rozkładu BTW i zmieścić się w oknie jedzenia.

3. Gainer to mieszanka białka z węglem (przewaga węgla) ze śladową ilością tłuszczu. Ma ona (odżywka) na celu uzupełnienie braków w diecie. Jeśli takowych nie masz, nie zawracaj sobie nią głowy.

4. Aeroby możesz jak najbardziej ograniczyć. Ile ich robić? Możesz sobie założyć, że 3x20min. Taki wzorzec. Sęk tkwi w tym, aby przybierać na czystej masie mięśniowej, jednocześnie kontrolując przemianę materii i poziom BF. Trzeba być więc elastycznym, obserwować organizm i wprowadzać odpowiednie modyfikacje. Za szybko przybierasz na wadze to ujmujesz trochę kalorii bądź dodajesz sesje cardio, bądź to i to. Bazujesz na własnych odczuciach, sprawdzasz co jest lepsze.

Rzeźba:
1. Nie wiem, dlaczego robienie aerobów po treningu jest dla Ciebie oczywistością :) Sugerujesz się jakimś kanonem kulturystycznym? Mniejsza o to... Analogicznie jak przy masie. Robisz aerobów tyle, aby zachowując masę mięśniową tracić tłuszcz. Powoli... - 0,5kg na tydzień może być relatywnie dobrym wyznacznikiem. Oczywiście bilans kaloryczny ujemny, ale ten też dostosowujesz pod siebie.

2. Trening ma być intensywny, zarówno na masie jak i na redukcji. W celu podtrzymania siły mięśni dobrze jest nie zapominać o dużych ciężarach. Dłużej odpoczywasz = masz więcej siły. W kolejnych ćwiczeniach lepszy jest jednak krótki odpoczynek, powtórzeń od 10, 12 w górę. Ale ilu ludzi, tyle metod treningowych. Ma być intensywnie!

3. Zobacz na sobie. Wlicz to w bilans kaloryczny i jedziesz. Jeśli czujesz, że coś jest nie tak (pogarsza się estetyka sylwetki, gorsze samopoczucie, gazy, cokolwiek) zastąp produkty mleczne innymi. Popróbuj.

Don't panic! It was just murder, my dear Watson...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 13 Wiek 26 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 119
Akurat w związku z tym, żę sporo pracuję, to mam braki w diecie, więc zaraz poszukam jakiegoś gainera.

A co do #1 w Masie, chodzi mi o to, że planuję przytyć, po czym to zrzucić, po prostu dzięki temu uzyskać lepszy wynik masy mięsniowej w stosunku do tłuszczowej.

I jeśli ktoś się zna na Gainerach, to byłbym wdzięczny za polecenie jakiegoś, na którym mogę przytyć nieco =)

A, i jeszcze jedno pytanie. Skoro planuję przytyć, po czym schudnąć spowrotem do normalnej wagi, to czy po osiągnięciu wyższej wagi od razu powinienem zabrać się za redukcję, czy pierw poćwiczyć kilka tygodni na wyższej wadze ?




Zmieniony przez - kaazame w dniu 2013-08-09 12:16:33
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 109 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 4308
Mówisz, że masz braki w diecie, a ja mam wrażenie, że zabierasz się za to wszystko od złej strony. Wklej nam tutaj swoją dietę.

Druga sprawa. Masz jakieś dziwne podejście. Trzymasz się kurczowo tych 80kg... po kiego grzyba. Powiedz nam więcej o sobie: jaki masz wzrost, ile ważysz, opisz swój wygląd w ogóle, a najlepiej wrzuć zdjęcie. Nie wyłapałem, czy jesteś szczupak i chcesz przybrać na masie, czy też jesteś otyły i pragniesz zrzucić parę kilo. Pytania ogólne przeplatasz kwestiami stricte indywidualnymi.

Planujesz przytyć, a potem to zrzucić. Przeczytaj sobie to zdanie, chyba coś tu nie gra...

Masz odłożony tłuszcz, bierzesz się za redukcję. Dopiero później pracujesz nad tym, aby uzyskać masę mięśniową jak najmożliwiej beztłuszczową. Jak te kilogramy nie dają Ci spokoju to masujesz dopóty, dopóki nie osiągniesz 80kg

Zmieniony przez - Whatson w dniu 2013-08-09 12:26:59

Don't panic! It was just murder, my dear Watson...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3873 Napisanych postów 63548 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 681540
Temat ten nie ma nic wspólnego z IF. Przenoszę do odżywiania.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta do ocenienia - 17 latek, 60 kg, 174 cm.

Następny temat

Dieta low carb 84 kg- redukcja

Fruzelina