SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Martwy ciag --robic czy nie--

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5839

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 179 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 10748
Hej!
Z ciezarami zmagam sie juz pare lat. Rzadko kiedy robilem martwe ciagi poinewaz balem sie o kregoslup( a to i tak problem mojej rodziny). Ale teraz mam pytanie: Czy lepiej dla kregoslupa przy ogolnym uczeszczaniu na silonie robic martwy zeby wzmocnic prostowniki czy bedzie zdrowyszy jesli pomine martwy???
Pozatym robie wszystko innego tzn: przysiady, wyciskania w staniu itp itd
Pozdrawiam
Tomek

:-7

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 6988 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 52689
sam sobie odpowiedziales praktycznie - skoro robisz wyciskania w staniu (rob w siadzie ) to dlaczego nie moglbys robic martwych ciagow z ODPOWIEDNIM ciezarem . Generalnie przy problemach z kregoslupem (ktore nie sa duze) lekarze zalecaja wzmocnienie miesni plecow. jesli naprawde obawiasz sie o swoj kregoslup (i nie chcesz robic stricte silowych mc) to proponuje:

martwy ciag - 15,12,12,10 - staly ciezar, raczej niski (mysle ze 40-50 na poczatek bedzie ok), powtorzenia dokladne (tak by czuc prace miesni)
a zaraz po MC
unoszenie tulowia na lawce lezac na brzuchu - niekoniecznie z obciazeniem (chociaz mozesz wziac obciazenie - powiedzmy 5 kg na poczatek KONIECZNIE na klatce piersiowej - a raczej pod nią - NIGDY za karkiem) - 4 serie po 15 powtorzen powinny byc ok,

stopniowo zwiekszaj obciazenia ciagle zachowujac technike (ale nie progresja z serii na serie - raczej z treningu na trening) - bedzie dobrze

-World belongs to strong and brutal-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 1439 Wiek 65 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 7349
Witaj Tomach. Napewno trenując kulturystykę nie możesz zaniedbywać prostowników. Przy martwym ćiągu musisz zwracać szczególną uwagę na technikę wykonywanego ćwiczenia. Podstawa to zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa w części lędźwiowej podczas ciągu i prowadzenie sztangi nieomal po nogach.Technicznie wykonywane ciągi nie są groźne dla kręgosłupa. Jeśli jednak nie jesteś w stanie tego ćwiczenia prawidłowo wykonąać lub nie jesteś pewien czy dobrze robisz to nie ryzykuj.Jest wiele innych sposobów takich jak: wznosy tułowia w leżeniu.wiosłowanie itp.
Słabe prostowniki dla kręgosłupa to tak jak brak wantów przy maszcie. Pozdrawiam
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 1439 Wiek 65 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 7349
FU.skoro robisz wyciskania w staniu (rob w siadzie )
Od kiedy wyciskanie w siadzie mniej obciąża kręgosłup od wyciskania stojąc.????????
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 6988 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 52689
zawsze wydawalo mi sie, ze oparcie odciaza prostowniki od trzymania sylwetki w pionie

-World belongs to strong and brutal-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 1439 Wiek 65 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 7349
Nie FU! Nie odciąża a wręcz przeciwnie nie pozwala na żadną amortyzację podczas ćwiczenia w przeciwieństwie do wyciskania w staniu gdzie część obciążenia przejmują nogi i ułatwiają amortyzację.
Nie robię tego złośliwie FU ale czasami się zastanów zanim poradzisz. Pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 6988 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 52689
szanuje Pana zdanie ze wzgledu na Panskie doswiadczenie i nie zamierzam polemizowac (mimo iz mamy przeciwne zdanie) - pozdrawiam.

Zmieniony przez - FU w dniu 2005-07-06 20:24:42

-World belongs to strong and brutal-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 1439 Wiek 65 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 7349
Wyciskanie siedząc w oparciu pod kątem zmniejsza napewno nacisk na kręgi
ale jest to bardziej wyciskanie działające na mięsięń klatki piersiowej niż barków.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 6988 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 52689
mialem na mysli oparcie ok. 80-90 stopni

-World belongs to strong and brutal-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 1668 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 40414
wyciskanie w siedzeniu - obciążenie atakuje tylko kręgosłup
wyciskanie w staniu - obciążenie rozkłada się na stopy, stawy skokowe, kolana, stawy biodrowe oraz kręgosłup

NIE DAWAĆ MI SOGÓW !!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 6988 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 52689
wycisk w siadze wymusza technike, technika minimalizuje ryzyko kontuzji ...

-World belongs to strong and brutal-

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Nadgarstki przy wiosłowaniu??

Następny temat

Trening