SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Mój plan - czy czas na zmiany ?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 721

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 51 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 987
Witam :)

Generalnie ćwicze już 6,5 miesiąca. Można uznać że troche mniej bo wiadomo jakie są początki - połowe ćwiczeń się źle robi, dopiero z czasem przychodzi doświadczenie. W dodatku na początku moja masa była nikła i efekty był mało widoczne. Po tych 6,5 miesiącach wyniki sie poprawiły, masy troche się zdobyło, obwody tu i tam sie zwiekszyły :)

Non-stop ćwiczyłem na takim planie:
Poniedziałek: Klata (3 ćwiczenia po 4 serie) i Triceps (3 ćwiczenia po 3 serie)

Środa: Plecy (3 ćwiczenia po 4 serie) i Barki (3 ćwiczenia po 3 serie)

Piątek: Barki (3 ćwiczenia po 4 serie) i Nogi (3 ćwiczenia po 3 serie)

Teraz mam zamiar ćwiczyć jeszcze w soboty - brzuch i przedramiona ;)

Na początku trening zajmował mi ponad 1,5h z czasem przychodziła sprawność itd. i tak np. ostatnio trening zaliczyłem w 55 minut. Wydaje mi się że to jednak troche za mało...
Na FBW/MASS małe są szanse, nie mam za dużo sprzętu i jakby tak robić jakies serie łączone z 30s przerwą to zanim bym poprzekładał ciężary itd to minie minuta a gdzie czas na złapanie oddechu itd ;)

I mam takie pytania:

1) Czy dobrym rozwiązaniem w moim przypadku było by dodanie do każdej partii mięśni po jednym ćwiczeniu ?? (Wtedy każdą partie mięśni ćwiczyłbym o 3-4 serie więcej)

2) Za ok. 1,5 miesiąca planuje kreatynke. Czy mam już odpowiedni staż ? bo wydaje mi się ża 8 miesięcy wstarczy ?

3) A co do robienia serii... to słyszałem dwie teorie - jedna zeby robić ile się da np. wyciśnięć a druga mówi aby zaprzestać robienie serii z zaspasem takim że gdybyśmy nie kończyli serii to byśmy dali rade zrobić jeszcze 2-3 powtórzenia. Ktora teoria jest lepsza ?

4) I jeszcze jedno małe pytanko troche bardziej zwiazane z odzywianiem: Chodzą mity wśród pokolenia rodziców agenta 007 że białka&gainery i wszystkie takie są "złe" i można dostać jakiejś martwicy wątroby czy czegoś tam lol. jest w tym choc ziarenko prawdy ?

Z góry dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam

Zmieniony przez - latino123 w dniu 2008-03-04 13:01:06
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 199
Nie napisales ilosci powtorzen ?? A swoja droga to mysle ze powiniennes stopniowo dodawac po jeden serii do cwiczenia co jakis czas.

Kulturystyka to nie sposob na spedzanie wolnego czasu tylko wybor spedzania calego zycia...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4511 Napisanych postów 56542 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711996
1) Czy dobrym rozwiązaniem w moim przypadku było by dodanie do każdej partii mięśni po jednym ćwiczeniu ?? (Wtedy każdą partie mięśni ćwiczyłbym o 3-4 serie więcej)
Przydałoby się zmienić w ogóle plan po takim okresie czasu np na FBW mnie koniecznie z seriami łączonymi

2) Za ok. 1,5 miesiąca planuje kreatynke. Czy mam już odpowiedni staż ? bo wydaje mi się ża 8 miesięcy wstarczy ?
Jak dla mnie nie ma sensu dobra dieta i jedziesz bez krety

3) A co do robienia serii... to słyszałem dwie teorie - jedna zeby robić ile się da np. wyciśnięć a druga mówi aby zaprzestać robienie serii z zaspasem takim że gdybyśmy nie kończyli serii to byśmy dali rade zrobić jeszcze 2-3 powtórzenia. Ktora teoria jest lepsza ?
Jeśli ćwiczysz sam tylko druga czyli zostawiasz zapas 1-2 powtórzeń , na trening do załamania mięśniowego przyjdzie czas

4) I jeszcze jedno małe pytanko troche bardziej zwiazane z odzywianiem: Chodzą mity wśród pokolenia rodziców agenta 007 że białka&gainery i wszystkie takie są "złe" i można dostać jakiejś martwicy wątroby czy czegoś tam lol. jest w tym choc ziarenko prawdy ?
Raczej przewrażliwienie rodziców i łączenie suplementów z innymi środkami spoko możesz jeść ale tylko jako uzupełnienie diety

pozdro

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

kAsTeTa/blog/ Droga bez powrotu

Następny temat

Plan do oceny

Fruzelina