SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ktoś doradzi? :)

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 476

Formularz - Proszę o pomoc

Zdjęcie sylwetki (mile widziane)

Wiek

15

Waga

~65kg dokładną wagę podam w poniedziałek

Wzrost

175cm

Staż treningowy

Początkujący

Obwód pasa

82cm

Obwód klatki piersiowej

86cm

Obwód uda

55cm

Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często)

Często chodze (codziennie lub co dwa dni po kilka km), jeżdże na rowerze (2 razy na tydzień), biegam (1 raz na kilka miesięcy)

Ograniczenia żywieniowe (uczulenia, choroby)

-

Stan zdrowia

Bardzo dobry

Preferowane formy aktywności fizycznej

Jazda na rowerze, bieganie, treningi siłowe i uderzanie w worek treningowy

Stosowane wcześniej diety (rozklad białko/ węglowodany/ tłuszcze)

Nie miałem wcześniej diety

Wrażliwość na stymulanty

Tolerancja na stymulanty zerowa, czasami tylko yerba mate wypije

Możliwosci finansowe

Dość duże

Cel/problem/opis

Treść tematu
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Wiek 15 lat Na forum 36 dni Przeczytanych tematów 302
Witajcie, 28 lipca skończe 15 lat.
Ważę ~65kg, (dokładną wagę zmienie w poniedziałek, bo kupuje nową wagę a stara może być popsuta) przy wzroście 175cm. Moim celem jest poprawa kondycji (która nie jest zła), sylwetki oraz nabranie zdrowego trybu życia.
Dieta, bądź raczej nawyki żywieniowe (z tego co czytałem to nawyki żywieniowe są sensowniejsze niż wprowadzanie diety, jeśli się myle to prosze mnie poprawic!) spróbuje zmieniać teraz na dniach przy pomocy tego forum (jak ktoś ma linki do ciekawych tematów to nie pogardzę!).
Jestem początkującym, choć jestem bardzo związany ze sportem, jeżdże czesto na rowerze, czasami biegam i dużo chodzę. 2 lata temu trenowałem piłkę nożną. Czytałem dużo tutaj na forum i teraz nie wiem, czy w moim wieku powinienem robić treningi siłowe czy skupić się na ćwiczeniach ogólnorozwojowych z własną masą ciała (do dyspozycji mam parki street workoutowe, hantle, siłowniei własne ciało) . Aha, no i chciałem również suplementować białko, zma i kwasy omega 3, lecz nie wiem czy jest sens w moim wieku.
Nie wiem również w który kierunek mam pójść ze swoją sylwetką, więc byłoby mi bardzo miło kiedy ktoś by mi doradził :)
Jak macie jakieś pytania lub coś nie dopisałem to proszę pisać! :) + jak macie interesujące tematy dla mnie to linkiem nie pogardzę!
jeśli zdjęcia są złe, coś pominąłem lub za mało wyraźne to zrobię nowę!








Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7543 Napisanych postów 147865 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1176997
witaj, na start wylicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i daj bilans lekko na plus,
co do suplementacji tutaj kwestia tego co zjadasz, kwasy omega 3, zma, witamina d3 i k2 na start moze sie przydac jak najbardziej, balko zaleznie od diety ja bym probowla lekko masowac
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Wiek 15 lat Na forum 36 dni Przeczytanych tematów 302
2846 kcal - tyle wychodzi moje BMR, dodać do tego 200-300 kcal będzie dobrze? Ogólnie to liczyć swoje kalorie czy na "oko" to wszystko robić?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 14 Wiek 21 lat Na forum 39 dni Przeczytanych tematów 93
masówa ;)

ja bym wszedł na 3200 kcal i regulował odnośnie zmian jakie będziesz widział jak waga nie rośnie to zwiększyć kcal.


Zmieniony przez - _Fifson w dniu 2019-07-15 00:23:34
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Szacuny 5530 Napisanych postów 7362 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 229052
mrdecybel
2846 kcal - tyle wychodzi moje BMR, dodać do tego 200-300 kcal będzie dobrze? Ogólnie to liczyć swoje kalorie czy na "oko" to wszystko robić?
Jeśli masz pewność ze wszystko jest dobrze wyliczone to możesz dodać 300 kcal i obserwować swoje ciało i pomiary przez 2-3 tygodnie , Jeśli nic nie ruszy z sylwetką czy z wagą to dodajesz 100 kcal i dalej obserwujesz. Rób pomiary na wadze codziennie i na koniec tygodnia wyciągasz sredni pomiar ( na czczo po wypróżnieniu ) , pomierz sobie obwody ciała i raz na 3-4 tygodnie je kontroluj , najlepszym wyznacznikiem progresu i zmian ma byc lustro i zdjęcia porównawcze. Co do diety to jesli chcesz mieć lepsze efekty to rób to dobrze i dokładnie a nie na oko :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7543 Napisanych postów 147865 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1176997
jw lepiej dokladac kalorii powoli, stopniowo niz przekombinowac i magazynowac fat, tym bardziej, ze nie nalezysz do skrajnych ekto
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Wiek 15 lat Na forum 36 dni Przeczytanych tematów 302
Dzięki wielkie. Znacie może strony/aplikacje/inne źródła gdzie fajnie podają źródła białka, tłuszczy itd. do dopasowania sobie diety? Bo tak po prostu z głowy nie wymyślę tych wszystkich dan pomysłów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Wiek 15 lat Na forum 36 dni Przeczytanych tematów 302
albo jakieś inspiracje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7543 Napisanych postów 147865 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1176997
masz on line chocby potreningu.pl masz tam pomysly na posilki, czy kuchnia sfd
ja korzystam z dieta i trening na androida i wklepuje sobie wszystko
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Wiek 15 lat Na forum 36 dni Przeczytanych tematów 302
A trening? Trenować po domowemu czy mogę siłowy na siłowni w moim wieku?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 16 Wiek 15 lat Na forum 35 dni Przeczytanych tematów 72
ruszaj mordo na siłkę ja mam tyle lat co ty, trenuje od 2 lat na silce i nigdy żadnej kontuzji nie złapałem. No chyba, że stożek rotatora barku, ale to tylko i wyłącznie z mojej głupoty. A kondycję no to interwały wakacje są, masz bardzo dużo czasu na sztuki walki się zapisz, szukaj zajawki i to pielęgnuj bo to najpiękniejsze co może być w takim wieku. Tylko nie przesadzaj z treningami, ja nieraz na orliku grałem po 6-7 h w kosza i tak przetrenowalem układ nerwowy, że wpadłem w jakąś apatię i w ogóle nawet na myśl o treningu rzygać mi się chciało
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Domowa Siłownia

Zestaw 1