SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Krzesło - Skolioza czynnościowa

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3282

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 191 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2371
Witam nabawiłem sie niewielkiej skoliozy czynnosciowej przez siedzenie przy kompie na rozklekotanym krzesle - jako że w tym wypadku "Usunięcie przyczyny eliminuje skrzywienie" to chciałem poradzić sie jak mam siedzieć zeby zlikwidowac skrzywienie jakie sprawić sobie krzesło ? Czy zwyczajne krzesło z oparciem nacałą długość pleców bedzie dobre ?

Wiszenie na drążku wskazane ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 102 Wiek 8 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 29742
Ćwiczenia elongacyjne- zwisy itp- mogą być. Najlepiej do siedzenia kup sobie dużą gumową piłkę lub wygodne krzesło podpierające całe plecy a co najważniejsze odc. lędźwiowy, jednak ważniejszy od samego siedziska jest tu sposób w jaki siedzisz (proste plecy, nie garbić się, siedzenie na guzach kulszowych a nie na kości krzyżowej lub w w pozycji niemal półleżącej jak wiele osób).

Zmieniony przez - harpagan89 w dniu 2010-04-28 18:08:44

Rodzi się moc! Czuję jak rodzi się wola istnienia pod pojęciem człowiek!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 191 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2371
Możesz napisać coś wiecej o tych ćwiczeniach oraz tym sposobie siedzenia ? planuje kupic sobie krzesło z podparciem na całe plecy i siedziec poprawnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 189 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1760
Zalezy jak wielka jest ta skolioza,najlepiej pojdz do lekarza i tam zasiegnij rady ;p
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 191 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2371
Byłem u lekarza - skolioza jest minimalna tak powiedział lekarz dla mnie jest wcale niewidoczna to moze byc max pare stopni zawsze miałem prosty kręgosłup ostatnio krzesło mi sie rozwalilo od kompa i siedze krzywo pojawil sie ból w dolnej czesci pleców - chce skorygować tą lekką skolioze dlatego pytam

Jakie ćwiczenia moge wykonywać - zwisy na drążku mają być zupelnie luzne czy podtrzymywać ciało rękami(niewiem jak inaczej to wytłumaczyć)

Krzesło planuje zmienić bo jest to skolioza czynnosciowa wiec zniknie przyczyna to zniknie skolioza jednak niewiem jakie bedzie najlepsze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 102 Wiek 8 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 29742
Krzesło z podparciem na całe plecy będzie ok- najlepiej coś w stylu "fotel prezesa". Na temat prawidłowego siedzenia znajdziesz wiele informacji w internecie- najważniejsze aby dosuwać się tyłkiem do końca krzesła, plecy mają przylegać cała powierzchnią do oparcia, tułów wyprostowany. Zwisy mogą być zarówno bierne- swobodne jak i aktywne- czyli ze zgięciem w łokciach i napięciem mięśni posturalnych. Jeśli wada jest faktycznie niewielka to takie ćwiczenia powinny pomóc. Poza tym rób sobie co jakiś czas przerwę, wstawaj, gimnastykuj się, rozciągaj, wzmocnij plecy.

Rodzi się moc! Czuję jak rodzi się wola istnienia pod pojęciem człowiek!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 191 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2371
Ok dzieki czyli podsumowując

- Zwisy na drązku powiedzmy rano i wieczorem codziennie zarówno bierne jak i aktywne

- Krzesło z oparcim na całej długosci pleców - może być drewniane( w sensie ze nie na kółkach) i siedzenie prawidłowo

- Jakies ćwiczenia jeszcze ? znalazłem w necie sporo ale niewiem czy nadają sie akurat dla mnie

- Planuje oglnie zmiejszyc czas przesiadywania przed kompem

Dalej niewiem o co chodzi tym siedzeniem na guzach kulszowych ?możesz napisać coś dokladniej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 102 Wiek 8 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 29742
Jakieś jeszcze ćwiczenia... unoszenie tułowia z opadu, ściąganie łopatek, unoszenie tułowia w leżeniu przodem, ćwiczenia ogólnorozwojowe, również oddechowe. A guz kulszowy to po prostu wyniosłość występująca na kości kulszowej- jednej z trzech parzystych kości budujących miednicę, jeżeli zadbasz o taka postawę przy siedzeniu jak napisałem w poście wyżej, to właśnie na nich będziesz siedział

Rodzi się moc! Czuję jak rodzi się wola istnienia pod pojęciem człowiek!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 191 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2371
Ok staram sie tak siedziec jednak lekki ból też odczuwam - myśle nad kupne jakiegos pasa korygujacego postawe pomoze ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 102 Wiek 8 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 29742
Nie kombinuj z pasami- masz zdrowy kręgosłup jedynie z niewielką wadą czynnościową- wszelkie pasy, ściągacze itp w twoim przypadku jedynie będą nienaturalnie odciążać kręgosłup powodując osłabienie mięśni posturalnych, zresztą ja nie jestem żadnym specjalistą- stosuj się do poleceń lekarza a skoro on nie zauważył powodów do paniki to nie martw się na zapas, zmień nawyki a skolioza się wyrówna.

Rodzi się moc! Czuję jak rodzi się wola istnienia pod pojęciem człowiek!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 191 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2371
Wszedzie jest ze skolioza czynnosciowa ustepuje całkowice kiedy wyeliminuje sie przyzyne w moim wypadku jest to krzeslo + sposob siedzenia wiec to zmienie dodam ćwiczenia + drązek i mam nadzieje ze szybciutko sie pozbede tego (zreszta ja ani moja rodzina nie widze tej skoliozy wiec musi byc naprawde mała)

Dzieki za odpowiedzi harpagan
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

BADANIA

Następny temat

Wzrost

NutLove