SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Krok po kroku jak ułożyc sobie diete

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14852

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 218 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1232
Witam chciałbym sobie ułożyc diete na co zwrócic uwage przy układaniu sobie diety ??oczywiscie na mase ma byc.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4446 Napisanych postów 66279 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694753
Układanie diety dla wielu osób, szczególnie tych początkujących wydaje się bardzo skomplikowane, a utrzymanie jej jeszcze trudniejsze. W rzeczywistości wcale nie jest to takie trudne, a bez wątpienia odgrywa istotną rolę dla naszego zdrowia i sylwetki.

Chcąc ułożyć dietę, pierwsze co powinniśmy zrobić, to wyliczenie naszego zapotrzebowania kalorycznego. Zrobić to można tym oto dokładnym wzorem: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych- Następnie w zależności od celu dodajemy lub odejmujemy około 300 kcal od uzyskanego wyniku.

Kolejnym etapem jest podział kcal na zalecane ilości makroskładników. Będą to 2 g/kg masy ciała białka, 1 g tłuszczów i reszta kalorii z węglowodanów. Założyć należy, że 1 g białka to 4 kcal, 1 g tłuszczów 9 kcal i 1 g węglowodanów 4 kcal.

Aby komponować posiłki, korzystać warto z ich zalecanych źródeł. Do źródeł białka zaliczamy: http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html Do źródeł tłuszczów: http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html a do źródeł węglowodanów: http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49725 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Poczytaj posty podwieszone, z których wiele się dowiesz.
W każdym posiłku zadbaj o pełnowartościowe białko.
Unikaj wysoko oczyszczonych węglowodanów, typu białe pieczywo.
Spożywaj dużo warzyw.
Uwzględnij w diecie zdrowe tłuszcze, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
W ostatnim posiłku przed snem nie spożywaj węglowodanów.

http://www.sfd.pl/Potrzebujesz_Diete_Masz_Pytania_ZAJRZYJ-t379384.html - To Ci wiele rozjaśni

pzdr
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 276 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 10998
Po pierwsze to bolicz swoje zapotrzebowanie.

1. mnozymy wage x 24 godziny = podstawe zapotrzebowanie kaloryczne (BMR)
2. BMR x wspolczynnik aktywnosci = dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Wspolczynnik aktywnosci:
? Bardzo aktywny = 1.4 - 1.5 (Codzienne intensywne cwiczenia + praca fizyczna przez wieksza czesc dnia)
? Aktywny = 1.3 1.4 (Codzienne intensywne cwiczenia + praca 'na nogach')
? Srednio Aktywny = 1.1 - 1.2 (Cwiczenia 3 razy/tydzien + praca siedząca)
? Nisko Aktywny = 1 (brak cwiczen + praca siedzaca)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 218 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1232
Nie wiem czy dobrze obliczyłem ale wyszło 1716
Bardzie mi chodzi o dokładnie jakies składnik mają byc w diecie i ile mają białka i weglowodanów dany składnik
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49725 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
ściągnij sobie dziennik posiłków

http://darkthorn.republika.pl

tam wszystko jest policzone i są dane z produktami



Zmieniony przez - studensky w dniu 2008-07-24 20:42:28
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 218 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1232
Mozesz mi troche pomóc z tym dziennikiem??co i gdzie pisac
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 84 Napisanych postów 16634 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 66505
patrzysz na spis produktów i masz cyferke wpisujesz w danym dniu(posiłku) cyfre danego produktu obok wpisujesz ilosc i już
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta

Następny temat

Proszę o pomoc z ćwiczeniem na orbitreku

BF