SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kreatyna 17 lat

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 194

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez TomQ-MAG z działu Trening dla początkujących. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 29 dni Przeczytanych tematów 18
Witam, przeczytałem dużą ilość wypowiedzi na temat kreatyny i każdy zawierał różne informację, dlatego chcę się dowiedzieć o aktualnych danych, czy kreatyna w wieku 17 lat szkodzi? Jak ją stosować(porcję itp.)? Czy trzeba robić cykle czy można stosować ciągiem? Czy 3g dziennie i 6g czystej kreatyny w dniu treningu da jakiś efekt? Chcę używać kreatyny, bo 3 treningu w tygodniu + szkoła + 6-7h snu powodują opadnięcie sił.
Mężczyzna
17 lat
62kg (robię masę do normalnej wagi 67kg, jestem po za dużej redukcji i nie zauważyłem, że przesadziłem)
180cm
1,5roku już ćwiczę z przerwami
Chcę regularnie ćwiczyć i przy tym powiększać masę mięśniową
Stosuję jedynie białko
I posiadam skoliozę, jeżeli jest to ważne
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6536 Napisanych postów 8113 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 232027
Dawkowanie cykliczne - dawki w ilości 10 g w dzień treningowy oraz 5 g w dni wolne od treningu. Suplementacja tego typu zazwyczaj wykorzystywana jest w sportach sylwetkowych. Długość cyklu od 8 do 12 tygodni.

Cykl kreatynowy z fazą ładowania - metoda ta polega na nasyceniu tkanek mięśniowych kreatyną w krótkim okresie czasu. Stosuje się tutaj przeważnie kreatynę w ilości 20-25 g dziennie przez okres 5 dni. Ilość ta podzielona jest na równe dawki w ciągu dnia. Cykl tego typu zazwyczaj wykorzystywany jest przez osoby trenujące pod kątem typowo siłowym. Długość cyklu od 4 do 6 tygodni.

Suplementacja stała - 4-5g dziennie

Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczenia to najpierw skup się na solidnej diecie i treningach , kreatyne wprowadz po kilku miesiącach ( 6-8 ) gdy już wykorzystasz potencjał diety i treningów .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5119 Napisanych postów 43704 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 349493
Sposób dawkowania kreatyny wybierz z tego co napisał Monkey Wszystkie te sposoby są dobre
1

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7876 Napisanych postów 148875 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1181886
polecam zapoznac sie z lektura
https://www.sfd.pl/art/Suplementy/Kreatyna__dawkowanie,_składowanie_i_szkodliwość-a2551.html

Kreatyna ma potwierdzoną naukowo skuteczność. Na razie nikt nie udowodnił, by małe, średnie czy nawet duże dawki (20-25 g kreatyny dziennie) miały wpływ na zdrowie. Nie ma odpowiedzi na pytanie, jaka jest najlepsza forma kreatyny. Z pewnością bardzo dobry jest monohydrat i jabłczan oraz mieszanki różnych form kreatyny w postaci stacków. Stosując kreatynę należy zadbać o właściwie nawodnienie tkanek, odpowiednią dietę, trening i ... sen. Bez właściwej regeneracji nawet najlepsza kreatyna okaże się nieskuteczna.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 4128 Napisanych postów 55310 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 706879
Wszelakie podstawowe informacje już dostałeś pytanie tylko czy ta kreatyna jest Ci potrzebna? To podstawowy i dość dobrze przebadany suplement ale nie jest też cudownym cukierkiem i jeśli faktycznie masz solidnie przepracowane to 1,5 roku treningów to śmiało można sięgnąć po suplementację kreatyną. Jednak jeśli masz więcej przerw niż treningów i co ważniejsze dieta kuleje to nie ma sensu za bardzo się łapać za kreatynę bo ona wiele nie zmieni.
Jak jest sensowny treningi i do tego dieta to spokojnie możesz cykl zrobić.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 29 dni Przeczytanych tematów 18
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi na pewno się do nich dostosuję.
Po cyklu jak długą przerwę należy zastosować?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10675 Napisanych postów 118106 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1386628
Okolice miesiaca to czas potrzebny na jej wypłukanie. W dziale badania naukowe masz na ten temat co nieco
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 192 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4488
dopiero co czytałem że można ją brać cały czas.........to jak to jest ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5119 Napisanych postów 43704 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 349493
Bo są różne metody suplementacji

1. Sposoby dawkowania kreatyny:
1) Suplementacja stała:
5g dziennie o dowolnej porze dnia
Lub tylko około treningowo, czyli 5g przed treningiem oraz 5g po treningu.

2) Suplementacja cykliczna (6-12 tygodni) :
DT: 5g przed + 5g po treningu
DNT: 5g o dowolnej porze dnia

3) Suplementacja z fazą nasycenia (do 6tygodni) :
Pierwsze 5-7 dni 20-30g podzielone na porcje po 5g.
Kolejne dni po 3-5g.

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7876 Napisanych postów 148875 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1181886
jasne ze mozna, wszystko zalezy od poziomu doswiadczenie i tego w jakim celu chcesz tej kreatyny uzywac
u mnie leci kreatyna caly rok okolo 5g w okresie potreningowym, tak jak wspomnial wyzej georgu, jest kilka opcji na to, aby wykorzystac suplementacje kreatyna, mozna robic kasyczne cykle trwajace okolo 10-12 tygodni, czy tez nieco krotsze okresy gdy wykorzystujemy faze ladowania je uwazam, ze osoba trenujaca potrzebuje kreatyny caly rok w celu uzupelnienie fasforanu kreatyny stad powinna ja przyjmowac minimum w kazdt dzien treningowy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 192 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4488
zapytam z innej beczki - kreatyna uwazana za jedną z lepszych CM3 kosztuje około 10 zł (promo jest 8 zł w jednym sklepie) za 30 tabletek. Dość tanio jak na suplement. Ona jest dość tania w produkcji że wychodzi tak ekonomicznie ? taniej niż np BCAA
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak trenować nogi do biegania i uchronić je od kontuzji?

Wheyvita