SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Krata na lato 2019 moduł czerwcowy ,zadania wg Izy

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1117

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 268 Napisanych postów 307 Wiek 45 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2787
KRATA NA LATO 2019 - moduł czerwcowy


Zapraszam Was do uczestnictwa w czerwcowym module zadań Kraty na Lato 2019.

Moduł ten składa się z trzech części: blok antropometryczny, blok zadaniowy oraz blok wizualny.
W bloku antropometrycznym wymagane będą trzy zadania porównawcze, kontrola wagi ciała, kontrola obwodu w pasie oraz kontrola grubości fałdy skórnej.
W bloku zadaniowym będą do wykonania cztery ćwiczenia.
W bloku wizualnym do przygotowania będą trzy pozy poddane ocenie.


BLOK I - ANTROPOMETRYCZNY

1. Pomiar wagi ciała.

Mierzona jest waga uczestnika konkursu na początku i na końcu modułu czerwcowego. Ważne, aby przy dokumentowaniu wagi widoczna była kartka z
napisem "KRATA NA LATO 2019".
Wystarczające są dwa pomiary.

Ocena zadania:
Każdy utracony kilogram masy ciała to 1 pkt.

2. Pomiar obwodu w pasie.

Pas mierzymy na wysokości pępka, bez wciągania brzucha , tuż po swobodnym wydechu.
Każdy utracony 1 cm obwodu w pasie to 1 pkt.

3. Pomiar grubości fałdy skóry.

Fałdę skóry mierzymy dostępnym fałdomierzem i obliczamy zgodnie z kalkulatorem w opisie fałdomierza.
Pomiary należy wykonać w trzech miejscach. u kobiet: triceps, brzuch na wysokości dolnych skosów, udo.
U mężczyzn: klatka piersiowa, brzuch w okolicy pępka, udo.
Każdy utracony 1 mm to 1 pkt.

Punkty przeliczane będą na punkty procentowe.


BLOK II ZADANIOWY

Blok zadaniowy składa się z czterech ćwiczeń.

1. Podciąganie na drążku w pozycji L-sit
2. Rolowanie sztangi
3. Kołyska z ciężarem
4. Przysiady

Wszystkie zadania będą oceniane na podstawie najlepszej próby wykonania ćwiczenia w czasie trwania modułu czerwcowego.
Jeżeli uczestnik nie podejdzie do wykonania zadania, w rubryce wykonane ćwiczenie otrzyma 0 punktów procentowych.
W każdą niedzielę czerwca tj. 9.06., 16.06., 23.06. wstawiane będą tabele z wykonanymi przez uczestników zadaniami, tak, aby wszyscy mogli porównać
wyniki.


1. Podciąganie na drążku w pozycji L-sit

Wykonujemy zwis na drążku nachwytem na wyprostowanych rękach, wykonujemy pozycję "L", tak, aby wyprostowane nogi znalazły się w pozycji
równoległej do podłogi. Jeżeli uczestnik wymaga delikatnego zgięcia nóg, jest to dozwolone. Ważne, żeby był zachowany sens zadania.
Po przyjęciu odpowiedniej pozycji wykonujemy podciąganie. Oceniana będzie ilość podciągnięć wykonana w 1 serii bez odpoczynku.
Zadanie będzie oceniane w punktach procentowych.

Waga uczestnika w tym zadaniu nie jest poddawana kontroli, oceniana jest ilość powtórzeń w 1 serii (bez odpoczynku).












2. Rolowanie sztangi

W klęku na macie uczestnik chwyta oburącz sztangę na szerokości barków, i toczymy sztangę tak, aby ręce znalazły się między głową a tułów prostopadle do
podłogi. Cały czas trzyma prosto ręce i plecy. Wraca do pozycji wyjściowej mocno podkurczając/spinając brzuch.
Ocenie będzie podlegała ilość wykonania ćwiczenia w 1 serii (bez odpoczynku), nie dłużej jednak niż półtorej minuty.
Zadanie będzie oceniane w punktach procentowych.

Waga uczestnika w tym zadaniu nie jest poddawana kontroli, oceniana jest ilość powtórzeń w 1 serii (bez odpoczynku).












3. Kołyska z ciężarem


Uczestnik wykonuje ćwiczenie na podłodze. Tworzy pozycję "kołyski, poprzez oderwanie łopatek od podłoża oraz nóg.
Łopatki powinny być wyraźnie oderwane od podłoża a nogi oderwane i uniesione max 45 stopni (dopuszcza się oderwanie nóg w mniejszym kącie), stopy point (wyprostowane palce).
W wyprostowanych rękach trzyma ciężar w wadze 30% masy swojego ciała (jeżeli będzie problem ze znalezieniem dokładnego ciężaru, dopuszcza się ciężar
1 kg na "-" i większy ciężar kg na "+". Uczestnik trzyma ciężar na wysokości mostka. Ciężarem może być sandbag, sztangielka, talerze, ketel. Ciężarem nie może być gryf z obciążeniem.

Ocenie będzie poddawana najdłuższa próba trzymania ciężaru w pozycji kołyski, z wyraźnie oderwanymi łopatkami, oderwanymi nogami oraz wyprostowanymi rękoma.
Zadanie będzie oceniane w punktach procentowych.








4. Przysiady


Ćwiczenia z wykorzystaniem dużych obciążeń są świetnym sposobem na kształtowanie brzucha. Podczas tego typu ćwiczeń mięśnie brzucha
przyzwyczajają się do większych obciążeń i pracują efektywniej w sytuacjach zwyczajnego obciążenia.

W tym ostatnim zadaniu, uczestnik wykonuje 10 pełnych przysiadów z ciężarem w postaci gryfu z obciążeniem. Do oceny będzie brana najlepsza próba
tzn 10 przysiadów z największym ciężarem. W zadaniu tym przy dokonaniu oceny ogólnej uczestników brana będzie waga uczestnika w dniu wykonania
próby, udokumentowana zdjęciem i datą. Bieżąca data będzie potrzebna do obliczenia współczynnika Wilks`a, na podstawie którego będzie oceniany
uczestnik.

Zadanie będzie oceniane w punktach procentowych.













BLOK III WIZUALNY

W bloku wizualnym uczestnik przygotuje 3 zdjęcia w trzech pozach. Ważne żeby, w tle widoczna była kartka z napisem KRATA NA LATO 2019.
Pozycje będą inne niż w poprzednich dwóch modułach, ponieważ będą przedstawiały/improwizowały uczestnika konkursu w trakcie ćwiczenia.

1. Pozycja pierwsza: zwis na drążku w pozycji L-sit, tak aby widoczne były mięśnie brzucha



2. Deska bokiem na wyprostowanej ręce






3. Biceps bokiem ze sztangielką w prawej dłoni, tak aby widoczne były mięśnie brzucha





Ocenom podlegać będą trzy pozy, każda poza osobno, punktowo (punkty w zależności od ilości uczestników, od najlepszego do najgorszego).
Uczestnik, który otrzyma największą liczbę punktów wygrywa. Punkty będą przeliczane na punkty procentowe.
Zdjęcia z pozami można wrzucać od 20 czerwca.


Uczestnictwo w module czerwcowym rozpocznie się 1 czerwca i trwać będzie do 28 czerwca 2019r.
Od dnia 29.06 do 1.07.2019 odbywać się będzie głosowanie forumowiczów i moderatorów SFD oceniających pozy uczestników.
Wyniki podane zostaną dnia 2.07.2019 roku.

W puli czerwcowego modułu są 3 nagrody dla trzech pierwszych uczestników w klasyfikacji ogólnej. Nagrodami są suplementy Iron Horse o wartości 200 zł.



Wszystkich chętnych zapraszam do udziału w tym konkursie! Jak zawsze będzie dobra konkurencja, wychodzenie naprzód nowym wyzwaniom oraz przede wszystkim dobra zabawa!
Wystarczy założyć Nowy Temat o tytule: "Krata na lato 2019 moduł czerwcowy wg......" i po kolei umieszczać w/w zadania.
Wszystkim chętnym życzę powodzenia i jestem do Waszej pomocy.

Życzę wszystkim pięknej kraty na lato!!!!













Zmieniony przez - masti w dniu 2019-05-26 20:47:01
3
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4994 Napisanych postów 21743 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1074914
"Pomiary należy wykonać w trzech miejscach. u kobiet: triceps, brzuch na wysokości dolnych skosów, udo.
U mężczyzn: klatka piersiowa, brzuch w okolicy pępka, udo.
Każdy utracony 1 mm to 1 pkt. "

Nie wiem dlaczego dopiero teraz zwróciłem na to uwagę - ale czy nie wystarczy tylko jedno miejsce pomiaru (dla kobiet i mężczyzn) w okolicy pępka?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 268 Napisanych postów 307 Wiek 45 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2787
Standardowe i dokładne pomiary fałdomierzem wykonać można w trzech w/w miejscach. Takich pomiarów dokonywaliśmy w module kwietniowym i dlatego też założyłam pomiar w trzech miejscach. Tak jest prawidłowo
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3057 Napisanych postów 9968 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 508386
Wszystko zależy od metody, są pomiary jednopunktowe a są też nawet siedmiopunktowe Każdy jest prawidłowy, kwestia tylko dokładności.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 268 Napisanych postów 307 Wiek 45 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2787
Viki
Wszystko zależy od metody, są pomiary jednopunktowe a są też nawet siedmiopunktowe Każdy jest prawidłowy, kwestia tylko dokładności.


Dokładnie tak. Ja przyjęłam ten trzypunktowe
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1889 Napisanych postów 40507 Wiek 39 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 347432
i znowu zakwasy po sztandze beda bo to samo co kółko
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 268 Napisanych postów 307 Wiek 45 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2787
rutkow
i znowu zakwasy po sztandze beda bo to samo co kółko


zgadza się, ale jakie to wspaniałe ćwiczenia. Sztanga dla mnie jest bardziej wymagająca ze względu na szerszy rozstaw rąk i konieczność utrzymania większej stabilizacji ciała.
Zresztą oceńcie sami.
A jak reszta zadań?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1889 Napisanych postów 40507 Wiek 39 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 347432
jest całkiem ok , bedziemy próbować szkoda ze jestem juz w głebokiej redu bo z przysiadami bym poszalał a teraz coraz mniej siły
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 268 Napisanych postów 307 Wiek 45 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2787
rutkow
jest całkiem ok , bedziemy próbować szkoda ze jestem juz w głebokiej redu bo z przysiadami bym poszalał a teraz coraz mniej siły


Właśnie przysiady są specjalnie dla Was. Wiem, że lubicie takie wyzwania! Przy redukcji faktycznie jest znacznie trudniej. Ale za to będziesz lżejszy przy L-sit no i tu można poszaleć.

Ale tak zupelnie poważnie, to ogromny szacunek dla Ciebie rutkow i dla Was wszystkich, którzy ciężko i wytrwale walczycie w Kracie na lato 2019
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1889 Napisanych postów 40507 Wiek 39 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 347432
Kazdy walczy o krate na brzuchu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1055 Napisanych postów 4602 Wiek 44 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 116621
krata jest PRZEREKLAMOWANA
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kondycja + trochę siły i wyglądu na stare lata

MenS