SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Krótko o tym jak utrzymać dobrą sylwetke, jazda na rowerze, ćw. gumą rozciągającą.=-D

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

Ilość wyświetleń tematu: 6362

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1129 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5742
Witam, o to kilka treningów opartych na gumie rozciagajacej i jazdy, prawidłowej jazdy na rowerze

Małe info Do ćwiczenia nie możesz zmuszać, nie traktuj ich jako obowiązek tylko uzupełnienie...czemu? wejdź w działy sztuki walki tam się dowiesz z postów podwieszonych... Sam sobie musisz wyrabiac motywacje do codziennej gimnastyki.

Jak zachować good sylwetke? Propozycje:
-możesz ćwiczyc wg wskazówek osoby prowadzącej poranną gimnastykę radiową
-możesz rano ćwiczyć aerobik przed telewizorkiem
-chętnie bierz udział w lekcjach wychowania fizycznego (W-F) i sport zwiększający siłe wiązadeł, rozciągają i wzmacniają torebki stawowe.


Wysiłek fizyczny dostosowany do wieky i potrzeb organizmu usuwa wady rozwojowe i wyrabia dobra postawe ciała, wypływa na rozwój serca i poprawia wydolność płuc.

O to ĆWICZENIA za pomocą gumy rozciągającej, ćwiczenia z łatwoscią można robić w domu.

Ćw.1 Ćwiczenia mięśni górnej części pleców- stojac w rozkroku, chwytamy tasme gumową i przenosimy ręce lekko ugięte w stawach łokciowych przed siebie. Dłonie, zacisnięte w pięści, grzbietem zwrócone są do podłogi. Zadanie polega na rozciągnięciu gumy poprzez rozchylanie ramion. Kąt w stawach łokciowych w trakcie ćwiczenia pozostaje taki sam, jak w pozycji wyjściowej: 3-4 serie po 10 powtórzeń

Ćw.2 Ćwiczenie mięśni ramion i pleców- w siadzie chwyatmy gumę za oba końce i zarzucamy ją na stopy. Ćwiczenie polega na możliwie największym cofnięciu ramion tak, jak przy ruchu wiosłowania. BNardzo istotne jest, aby wykonując to ćw., otrzymac prostą sylwetkę poprzez łączenie łopatek i wypuklenie klatki piersiowej. Przy tym ćw. nie wykonujemy ruchu w stawach biodrowych- pracuje tylko obręcz barkowe i rece: 3-4 serie po 12 opwtórzeń.

Ćw.3 Ćwiczenie mięśni ud i pośladków- leżąc na brzuchu, gumą (związaną na kokardkę) oplatamy nogi na wysokosci stawów skokowych. Poprzez napięce mięśni ud i pośladków rozciągamy taśme i wytrzymujemy w tej pozycji około 2 sek. Następnie płynnie powracamy do pozycji wyjściowej, pamiętając o tym, aby nie rozluźnić całkowicie gumy: 3-4 serie po 10-15 powtórzeń.

Ćw.4 Ćwiczenie mięśni piersiowych, trójgłowych ramion i przedniej części mięśnia naramiennego- w pozycji stojącej taśmę należy przełożyć wokól pleców na wysokości łopatek i chwycić oburącz przed sobą. Ćw. polega na prostowaniu ramion w stawach łokciowych z jednoczesnym silnym napięciem mięśni piersiowych: 3-4 serie po 12 powtórzeń.

ćw.5 Ćwiczenie mięśni brzucha- leżąc na plecach, nogi ugięte w stawach kolanowych opieramy na całych stopach o podłogę. Gumę trzymamy za końce tuż przy karku, a jej środkową część zaczepiamy o jakiś stabilny przedmiot. Napinając mięśnie brzucha, unosimy barki i zaokrąglamy plecy, jednocześnie wciskając w podłogę ich odcinek ledźwiowy. W tej pozycji wytrzymujemy ok. 1 sek. i powracamy do pozycji wyjściowej: 3-4 serie po 12-15 powt.

Koniec Teraz prawidłowa i pomagająca jazda na rowerze...

Unieś się na pedałach-przyniesię to ulgę pośladkom. Wykonujac skręty głową, rozluźnij mięśnie szyi i pleców. Od czasu do czasu chwyć rękoma środkową część kierownicy.

Na podjazdach pod górę wykorzystaj nachylenie terenu, aby wzmocnić mięśnie łydek: stopy na pedałach, nogi zgięte w kolanach. Pamiętaj o wyprostowaniu pleców. Pedałując nie kołysz biodrami.

Zjeżdżając z góry, unieś sie w siodełku, napinając mięśnie rąk, nóg i pośladków. Plecy wyprostuj na tyle, na ile jest to możliwe, zwłaszcza w części lędźwiowej.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 414 Napisanych postów 15594 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 91830
no wszystko fajnie itp
tylko nie ten dzial<--- sporty ogolnorozwojowe
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1129 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5742
Spoko, zapomniałem że taki dział wogóle jest
A ma wogole ktos taką gumę??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1129 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5742
Prosze się wypowiadać
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

HST do oceny

Następny temat

Palec ... pytanie

Cytrulinka