SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kontuzjogenność niektórych ćwiczeń

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2126

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
Witam. Czy ćwiczenie takie jak:
1. Wyciskanie wąsko na poręczach z tułowiem równoległym do podłoża (2.30 minuta filmiku)
2. Wyciskanie na barki sprzed (wyciskanie żołnierskie) i zza głowy w pozycji stojącej, w pełnym zakresie ruchu oraz pompki w staniu na rękach (2.50 minuta filmu)
3. Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia (ćwiczenie na barki)

... są kontuzjogennymi ćwiczeniami?


W ćwiczeniu pierwszym lepiej będzie zastosować szeroki rozstaw łokci czy raczej wąski (chodzi głównie o zdrowie barków)?

Czy w ćwiczeniu drugim (wyciskanie sprzed głowy) lepiej jest prowadzić łokcie trochę węziej (łokcie idą nieco do środka) i stosować otwarty chwyt (czyli kciuk jest po tej samej stronie co reszta palców)? Czy ten rodzaj wyciskania ma może przypominać pompki w staniu na rękach (tak jak na powyżej załączonym filmiku)

W przypadku wyciskania zza głowy prowadzić sztangę tylko do czubka głowy czy w całym zakresie? Pytanie też dotyczy podciągania sztangi wzdłuż tułowia - czym sztanga może być podciągana do wysokości sutków lub barków? A może zamiast tych ćwiczeń wykonywać push press (wyciskopodrzut) i high pull?

Z góry dzięki za pomoc. Pozdr






Zmieniony przez - bartek895 w dniu 2011-09-03 16:56:37
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 383 Napisanych postów 37475 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126431
te z obciążeniem wlasnego ciała nie tyle mogą być kontuzjogenne ze wzgledu na ruch- jesli opanujesz ułożenie ciała i utrzymanie równowagi- a moga być raczej niebezpieczne ze wzgledu na powyższe mankamenty

a te z użyciem sztangi w pełnym zakresie moga być już kontuzjogenne ze względu na sam ruch; jego tor niekorzystny dla stawów barkowych

dlatego też wszelkie formy tych ćwiczeń należy dobierać indywidualnie, lub tak samo w niektórych przypadkach odrzucać...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
Czyli pierwsze ćwiczenie (wyciskanie wąsko na poręczach z tułowiem równoległym do podłoża) mogę spokojnie wykonywać? Ruch jest podobny nieco do pompek na poręczach, więc chyba będzie ok.

Co do wyciskania żołnierskiego i podciągania sztangi wzdłuż tułowia to lepiej je wykonywać w podstawowej formie czy lepiej zamienić na bardziej dynamiczne odpowiedniki tj. push press i high pull?

Jeszcze jedna kwestia, odnośnie brzucha. Czy można go robić w wersji siłowej (tzn. tak jak pozostałe partie ciała). Chodzi mi głównie o robienie brzuszków z obciążeniem (które będzie rosło z treningu na trening), przy 5-8 powtórzeniach. Wyglądało by to mniej więcej tak: jeden trening - brzuch na ławce skośnej z obciążeniem, drugi trening - podciąganie ugiętych nóg do klatki piersiowej, we zwisie na drążku z obciążeniem przymocowanym do nóg (coś podobnego do tego w 4:53 min. filmiku)

Zmieniony przez - bartek895 w dniu 2011-09-07 17:39:44
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 3164 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 70190
Nie uznaje 2 ostatnich cwiczen + sciagania drazka za glowe

zza glowy ZAWSZE zamieniam na zolnierskie lub push press, a podciąganie sztangi wzdłuż tułowia na high pull albo podciaganie ale hantli, tyle ode mnie ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 383 Napisanych postów 37475 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126431
bartek895

eksperymentuj- bo to różnie bywa, odrzucaj od razu jedynie to co jest ewidentnie szkodliwe

Zmieniony przez - apokalipsa w dniu 2011-09-07 19:45:18
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
odrzucaj od razu jedynie to co jest ewidentnie szkodliwe - w tych ćwiczeniach nie wiem czy jest coś szkodliwego więc pytam - nie chcę się przekonywać na własnej skórze czy robię to ćwiczenie dobrze i źle.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 383 Napisanych postów 37475 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126431
podciąganie sztangi wzdłuż tułowia w pełnym zakresie jest ewidentnie szkodliwe
wyc. zza karku też w pełnym- czyli b. głęboko- raczej również
ponadto ćw. jak na filmiku gdy nie masz pewnego doświadczenia, wyrobienia, że tak powiem mogą być niebezpieczne, niekóre pozycje czy ustawienia ciała -np. względem kończyn górnych też- ale tutaj już bardziej ogólnie bo takich ćwiczeń analizować nie chcę; jakoś mało mnie one przekonuja[w treningu domatora byc może, ale ze sprzetem conajmniej wystarczającym do ogarnięcia podstaw ich poprostu nie widzę...

----------------

nie chodzi tu tyle o przekonywanie się czy sie robi źle, ale raczej czy można robić lepiej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
podciąganie sztangi wzdłuż tułowia w pełnym zakresie jest ewidentnie szkodliwe
wyc. zza karku też w pełnym- czyli b. głęboko- raczej
- i o taką odpowiedź mi chodziło, DZIĘKI . A co powiesz o wyciskaniu żołnierskim, czyli sprzed głowy?

a co sądzisz o trenowaniu brzucha w sposób który omówiłem?

Zmieniony przez - bartek895 w dniu 2011-09-07 21:37:03
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 383 Napisanych postów 37475 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126431
m. brzucha daj w zakresie 8-12[15]- to też jest siłowy[kulturystyczny] i myslę, ze poniżej nie ma sensu schodzić- pracuja b. mocno przy pełnych przysiadach, mc

b. ważna jest tez technika i właściwy dobór ćwiczeń- unoszenie nóg na drążku/podporze robiłbym raczej w normalnym zakresie[czyli ruch znacznie krótszy- niewiele ponad poziom wznosisz nogi]

natomiast jesli chodzi o owo wyciskanie to jest to ćwiczenie dobre- mnie osobiście nie leży, robie zza karku
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
a co sądzisz o robieniu brzucha z obciążeniem?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 383 Napisanych postów 37475 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126431
właściwie napisałem powy zej- zakres który podałem jest już niemalże z natury "obciążeniowy".

więc w których ćw. możesz dodać to oczywiście
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

2 x w tyg FBW + Bieganie

Następny temat

Push&Pull do oceny....POMOC

nutloveb