SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kompletny poczatkujacy (ale senior)

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5075

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 36 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 227
Witam!

Od razu przepraszam za brak polskich liter i ewentualne bledy (od 11 roku zycia nie mieszkam w Polsce), ale slyszalem duzo dobrego o tym forum i postanowilem sprobowac sie Was poradzic.
Na poczatek ankieta:
Zdjęcie sylwetki (mile widziane):
Wiek : 31 lat
Waga : 72kg
Wzrost : 184 cm
Staż treningowy: krotkie zrywy z dlugimi przerwami, zaczynam praktycznie od zera
Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często): Tenis (od jakiegos roku nie mam juz niestety tak duzo czasu zeby grac, jako nastolatek bylem semi-profesjonalista), pilka nozna raz, dwa razy na miesiac
Dostęp do siłowni / sprzętu domowej siłowni : silownia
Ograniczenia żywieniowe(uczulenia, choroby) : brak, staram sie ograniczyc spozywanie miesa (nie wiem jak to zostanie przyjete, no ale taka jest prawda)
Stan zdrowia: zdrowy
Preferowane formy aktywności fizycznej: silownia, bieganie
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : whey protein, niestety nie pamietam nazwy, bylo to rok temu, pozniej doznalem kontuzji barku i mialem prawie rok przerwy
Stosowane wcześniej diety/rozklad b/w/t: brak
Wrażliwość na stymulanty: raczej nie chce ich uzywac
Możliwości finansowe: bez ograniczen
Twoje pytanie -cel/problem/opis: Moje pytanie to przede wszystkim w ktora strone pojsc redukcje czy mase. Uwazam, ze mam duzego pecha bo przy chudej i dlugiej sylwetce mam tez niestety brzuch, boczki (moja najwieksza zmora, nie moge na nie patrzec) i bardzo waskie barki (najbardziej zalezy mi na rozbudowaniu ramion, barkow). Chcialbym po prostu poradzic sie, mialem przez krotki czas prywatnego trenera, ktory musial wyjechac, zalecal mi trening prawie codzienny z niskimi kg, teraz niby polecil mi kogos innego, ale nie wiem cyz odpowiada mi ta forma pomocy, postanowilem ze poszukam cos sam, takze zwracam sie do Was z prosba o ukierunkowanie mnie i porady jak w koncu ruszyc ta sylwetke i dorobic sie miesni.


Problemem, jak pewnie u wiekszosci, jest brak czasu, dlugie godziny pracy (za biurkiem glownie), spotkania z klientami, czeste zagraniczne delegacje, ale jestem tym razem naprawde zdeterminowany i chce osiagnac rezultaty.

Wymiary wkleje pozniej, teraz jestem w pracy i nie mam jak sie pomierzyc.


Moj plan treningowy (tutaj tez nie znam polskich profesjonalnych nazw, ale mysle ze tak to sie nazywa,jakby cos bylo niezrozumiale to wytlumacze):

Poniedzialek:
Klatka piersiowa;
Trening klatki piersiowej na lawce : 4x 8-8-6-4
Wyciskanie hantli na lawce skosnej 3x10
Bicepsy:
Biceps curl 4x 8-8-6-6
Lawka scotta 3x10
Brzuch:
Crunches 4x20
Crunches obliques (na krzyz) 1x20

Sroda:
Tulow:
Lat-machine 4x 8-8-6-4
Nie mam pojecia jak przetlumaczyc kolejne cwiczenie, zalaczam zdjecie 4x8
Tricepsy:
french press 3x 8-8-6

Piatek:
Nogi:
Squat 4x 8-8-6-6
leg press: 4x 8

ramiona:
uginanie ramion ze sztanga nachwytem stojac 4x 8-8-6-4
ugnianie ramion bokiem 3x 10

brzuch:
crunches 4x 20-30
crunches obliques 1x 20

Zalaczam tez moj przykladowy spis posilkow i zdjecie (beznadziejnej jakosci i tylko tulow ale to jedyne jakie w tym momencie mam).











Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 36 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 227
Jeszcze co do kcal mojego jadlospisu, sa na pewno zanizone bo przez pomylke nie zmodyfikowalem gramow makaronu, owsianki, mysle ze mniej wiecej dobijam do 2600-700 kcal
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 1070 Wiek 40 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 6595
Pytasz czy redukcja czy masa. Kwestia Twoich priorytetow. Patrzac na Twoja fote to ja bym redukowal. Bedziesz wygladal jak z Oswiecimia ale brzucha sie pozbedziesz. Co do braku czasu to mozesz cwiczyc z domu - miejsce na sztangielki zawsze sie znajdzie, chociaz lepiej isc na silownie albo do klubu crossfit. Czas sie znajdzie. Ja wstaje 3:45 zeby isc na silownie przed praca.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 306 Napisanych postów 7682 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 117680
Liczba powtórzeń sugeruje ze powinieneś machać w zakresie +80% ciężaru maksymalnego a nie lekko. Sam układałes ten program?
Uczciwie to ja bym chyba jednak masę z głowa zalecał bo przy 184 ważyć 74 to juz jest Oświęcim;-( nie ma z czego ciąć.
Brzuch sam zejdzie.

Sport to zdrowie do póki nie robisz singli

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5201 Napisanych postów 21991 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1076573
Gwid ma rację!
Ćwiczyłeś tym planem?
Nigdy nie trenowałem grupy mięśniowej mniej niż 2 razy w tygodniu.
Pierwszy mój trening to system Weidera dla początkujących - 3 razy w tygodniu i każde ćwiczenie w 3 seriach po 6p (ciężar pozwalał na wykonanie tylko 6p - nie więcej; rosła siła i mięśnie)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 36 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 227
Tak program ukladalem sam po tym jak nie widzialem rezultatow po programie ulozonym przez trenera (byly to tylko 2,5 miesiaca, no ale jednak najmniejsze rezultaty chcialbym widziec).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 36 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 227
(Przez przypadek wyslalem niekompletna wiadomosc)Dziekuje za odpowiedzi! W tym programie, ktory ulozylem troche w ciemno, macham wlasnie mniej wiecej w zakresie 80-90%. Czyli powinienem zajac sie powoli masa, ale mowicie ze boczki powinny zejsc? brzuch jak brzuch, ale na te boczki nei moge patrzec, wiem ze nigdy nie bede waski w pasie, ale teraz to jest niestety tragedia, wolalbym 100 razy bardziej schodzic z 30 kg nadwagi ale byc ''poteznej'' budowy niz to co jest teraz. Redukcji naprawde wolalbym uniknac bo wygladam tragicznie taki wysuszony. A co myslicie o mojej diecie, jak poziom weglowodanow, bialek?


Zmieniony przez - srf31 w dniu 2015-02-18 18:48:32
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 559 Napisanych postów 6410 Wiek 40 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 57299
Na starcie może Ci wyjść rekomp. Kalorie lekko powyżej zapotrzebowania i ogień

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 36 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 227
Myslicie, ze powinienem wrzucic tez troche kardio? Mam w domu bieznie, moze w jakis dzien wolny od silowni moglbym pobiegac?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 559 Napisanych postów 6410 Wiek 40 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 57299
Nie zabije Cie to na pewno. Nie pobiegasz za dużo bo nie dasz rady tak od razu lecieć 20km Moim zdaniem śmiało.

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5201 Napisanych postów 21991 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1076573
Dla mnie dieta może być!
Czy odpowiednia to stwierdzisz po 2 tygodniach - czy będziesz miał ochotę na treningi i jak zmienia się waga i ciało.
4p na początek to za mało - lepiej trzymać się 8-6p
Nie ma potrzeby biegania - chyba, że bardzo tego Ci brakuje.
Wydaje mi się, że to nie boczki lecz miednica! Po prostu - taka Twoja uroda (geny) i to wcale nie najgorsza. Treningi zbudują muskulaturę i Twój wygląd będzie bardziej seniorski!
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Na luzie - czyli mogę ale nie muszę.

Następny temat

Czy przeżyłeś Mięśniowe Doznanie Mistyczne na treningu?

Masa