SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kolejność ćwiczeń - trening góra dół.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 994

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 6 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4732
Witam, znalazłem plan treningowy w temacie Pierwszy rok treningów, a mianowicie ten: Plan. Zazwyczaj wydawało mi się, że kolejność ćwiczeń powinna iść od partii największej do najmniejszej, lecz w tym treningu jest rozpisana trochę inaczej. Byłby ktoś skłonny wyjaśnić mi dlaczego tak jest? :)






Zmieniony przez - IntelQ w dniu 2016-06-30 17:51:31
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 13257 Napisanych postów 122954 Wiek 35 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1410708
Jak chcesz możesz zacząć od pleców
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7646 Napisanych postów 45483 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 359964
Ale tutaj jest to ulozone wg wielkosci Partii... Nogi mozna porownac rzeczywiscie do plecow i polemizowac ktora partia jest wieksza. Natomiast latwiej jest zrobic plecy po nogach niz odwrotnie

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 6 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4732
@georgu
Spójrz, że trening góra 1. Tam jest najpierw wyciskanie na klatę, później barki, plecy i znów klatka.


Zmieniony przez - IntelQ w dniu 2016-07-01 20:15:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3791 Napisanych postów 45006 Wiek 16 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 337589
Czuję się wywołany do tablicy

Generalnie kolejnośc możesz dostosować do siebie. Ale nie zaczynamy treningów od największych partii tylko od najbardziej złożonych ćwiczeń, a to jest różnica I stąd np. wyciskanie żołnierskie przed wiosłowaniem czy podciąganiem, gdyż to ćwiczenie wymaga wiekszej stabilizacji mięśni tułowia.

Ale to są już szczegóły. Polemizować nad poprawnością planu moglibyśmy, kiedy np. prostowania i wykroki znajdowały by się przed przysiadem, choć i to w niektórych wypadkach jest uzasadnionym zabiegiem. A to czy zrobisz najpierw wyciskanie na klatkę czy wiosłowanie nie ma już wiekszego znaczenia.


Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2016-07-01 21:11:12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 6 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4732
Wielkie dzięki! Takiej odpowiedzi trzeba mi było. :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3791 Napisanych postów 45006 Wiek 16 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 337589
Luz. Fajnie, że trochę zastanawiasz się nad planami zamiast bezmyślnie wszystko kopiować. Choć to forum możesz darzyć pewnym kredytem zaufania
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 6 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 4732
Chociaż mam jeszcze jedno pytanie. Bo tutaj jest przeskok z partii na partię, zawsze uważałem, że jak zaczynam trenować jakąś partie to najlepiej cały wybrany zakres ćwiczeń zrobić po kolei, a nie tak przeskakiwać. Tzn mam załóżmy 2 ćwiczenia na klatkę to wykonuję je po kolei. Więc czy trening taki jak powyższy będzie dobrze działał? :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3791 Napisanych postów 45006 Wiek 16 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 337589
Będzie działał, bo najistotniejsza jest objętośc w skali całego treningu, a nie to ile ćwiczeń zrobisz po sobie. Poza tym z takiego rozwiązania można skorzystać, bo np. nie męczysz całej klatki przed treningiem barków, tylko przeplatasz, dzieki czemu zachowujesz więcej sił na ćwiczenia złożone.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan do oceny :)

Następny temat

Trening poczatkującego od 4 miecięcy

Bialko zestaw