SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kiedy przyjmować białko - po treningu czy na noc?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 69252

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 257 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 2946
Witam jestem w trakcie układania diety i białko 80% izolat chcę brać 30 g raz dziennie tylko nei wiem czy lepiej na noc czy po treningu?co lepiej?
1

Niemożliwe to nie fakt, to tylko opinia.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1425 Napisanych postów 15945 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 229932
Początki układania diety są trudne, ale przyjrzenie się swoim posiłkom i wprowadzenie korekt wychodzi tylko na dobre.

Jak się do tego zabrać?

Najpierw należy ustalić zapotrzebowanie kaloryczne. Pomocne w tym będą informacje zawarte w artykule:
http://potreningu.pl/articles/1873/jak-prawidlowo-okreslic-zapotrzebowanie-na-energie- 

W drugiej kolejności trzeba się nauczyć prawidłowego komponowania posiłków. Każdy z nich powinien być zbilansowany, czyli taki który zawiera białko, węglowodany i tłuszcz (w zależności od celu można później wprowadzać korekty w składzie posiłków), pochodzące z dobrych źródeł.
Za dobre źródło uznaje się zwykle te produkty, które są najmniej przetworzone.

Przykładowe źródła makroskładników:
- węglowodany – kasza (różne rodzaje), ryż (różne rodzaje), ziemniaki, bataty, owoce, warzywa (np. burak, marchew)
- białko – mięso (różne rodzaje), ryby, jaja, odżywka białkowa (opcjonalnie), nabiał (sporadycznie)
- tłuszcze – oliwa z oliwek, olej lniany, olej kokosowy i inne oleje, masło, awokado, orzechy, jaja, tłuste mięso i ryby

Kiedy w diecie uwzględnić odżywkę białkową?
Odżywki są dodatkiem do diety. Pomagają osiągnąć cele treningowe i przyspieszają regenerację. Są uzupełnienie diety w te składniki, których nie jesteśmy w stanie dostarczyć z pożywienia (np. z powodu zbyt dużej ilości jedzenia). Białko można wprowadzić do diety gdy nasze zapotrzebowanie na nie jest większe. Niech to jednak jest uzupełnienie posiłków a nie ich substytut. Pora stosowania odżywki nie jest aż tak kluczowa – można ją dodać do posiłku, w którym nie ma mięsa, jaj lub innego źródła białka. Nie ma potrzeby tworzenia do tego żadnej ideologii zwłaszcza jeśli trenujemy rekreacyjnie, dla siebie, lepszego samopoczucia i wyglądu.

Odżywki białkowe w promocyjnych cenach:
https://www.sfd.pl/sklep/Odżywki_białkowe-k119.html

Poczytaj więcej o odżywkach białkowych:
http://www.sfd.pl/Białko,_a_ewentualne_skutki_uboczne-t272100.html
http://www.sfd.pl/ILE_RAZY_DZIENNIE_BRAĆ_BIAŁKO,_...-t99621.html
http://www.sfd.pl/Białko_przed_treningiem_-t32950.html

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 73 Napisanych postów 16119 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 160511
obie pory są ważne - powiedziałbym najważniejsze aby uzupełnić białko
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 255 Wiek 31 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 2065
Lepiej na noc , i najlepiej jak by to była kazeina wiec na noc jedz chudy twarożek. ALe ogolnie ja polecam na noc białko dlugo wchlanialne i ZMA z 30-40 min przed snem.
4
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 1650 Wiek 45 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 29299
Zależy,czy cwiczysz na rzeżbę,masę,czy to dieta redukcyjna itd...Ja osobiście brałem po treningu,ale mi tak pasowało.Pamiętaj to tylko dodatek do diety,więc sobie ją ułuż,a potem pomyśl gdzie ewentualnie dołożyć białko.
3

Trza być twardym, nie miętkim!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 1428 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 14364
jak ziper, po treningu i na noc. dylemat. jeżeli po treningu bierzesz carbo to wziąłbym po treningu. jeżeli nie masz carbo białko po treningu jest bez sensu chyba, że na rzeźbe. jak nie masz carbo to bierz na noc
2

PO CO CI MASA JAK MASZ SWETER

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 267 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 2569
Po treningu i na noc.
1

78.peter@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 257 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 2946
Nie chciałem zakładać nowego posta żeby nie zaśmiecać wiec piszę tu swoją dietę.Diete załatwiłem w Odżywianiu, was pytam o suplementy ale najpierw dieta.

Zapotrzebowanie to 134g białka(1,7g /kg masy ciała) 474 ww(6g/kg masy) i 119g tłuszczy (1,5g/kg masy ciała)

Śniadanie (godzina około 7.00)
Mleko zaw. tł 0,5% 400g
Musli tropikalne 120g
Oliwa z oliwek 20g
Grejpfrut 200g

razem 26,5 g białka, 30,5 g tłuszczy 120 g ww i 1373 kcal

II Śniadanie ( około 10-11)

Chleb żytni razowy 200g
Szynka z indyka 40g
Orzechy włoskie 30g

razem 23 g białka 22 g tłuszczy 108 g ww i 679 kcal

I posiłek (około godziny 2-3)
ryż biały 150g
wołowina pieczeń 100g
buraki 250g
oliwa z oliwek 20g

razem 35 g białka, 25 g tłuszczy 142 g ww i 911 kcal

od godziny 4 do godziny 6 mam trening , po treningu od razu

banan 180g
1,8 g białka, 0,5 g tłuszczy , 42,3 g ww 172 kcal

I kolacja (po powrocie do domu około godziny 7)

ser twarogowy chudy 100g
dżem wiśniowy niskosłodzony 20g
oliwa z oliwek 20g
Chleb żytni razowy 100g
razem 25,5 g białka, 22 g tłuszczy 62,5 g ww 533 kcal

II kolacja ( godzina 21)

Tuńczyk w wodzie 100g

oliwa z oliwek 14g

razem 25 g białka, 14,5 g tłuszczy , 0 g ww 221 kcal


Lączna wartość wszystkich posiłków:
Białko 137g , tłuszcze 115 g, ww 475 g 3892 kcal
15,74% kcal z białka, 29,67% z tłuszczy i 54,59% z ww


Gram w piłkę ręczną (jestem bramkarzem) trening mam przeważnie 1,5 godziny.Po treningu czasem chodzę na siłownię, z suplementów mam kreatynę , koenzym q 10, taurynę i koncentrat białka serwatki 80%. Was pytam kiedy mam co brać:D. I od razu jak może wiecie ile razy na siłownię chodzić bo to sie chyba wiąże ze sobą. Dodam że po treningu wypijam 0,5 l wody z 40 g glukozy.

Niemożliwe to nie fakt, to tylko opinia.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 250 Napisanych postów 41358 Wiek 1 rok Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126098
izolaty nie sa dobre na noc - ze wzgledy na szybka wchalanialnosc :(

co jesc w okolicy treningu masz w poscie podwieszonym w Alternatywnej Drodze :D

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 257 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 2946
gdzie jest ta alternatywna droga? bo nie widze
2

Niemożliwe to nie fakt, to tylko opinia.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 257 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 2946
aha i tam w pierwszym poście jest pomyłka zamiast izolat powinno być koncentrat
5

Niemożliwe to nie fakt, to tylko opinia.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 73 Napisanych postów 16119 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 160511
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

SW a białko

Następny temat

Została mi Dextroza-czy brac ją dalej?

Fruzelina