SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ketoza a kwasica ketonowa

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10361

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
Witam. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić czy te pojęcia są jednoznaczne wobec siebie czy oznaczają zupełnie co innego. Część twierdzi, że kwasica ketonowa to to samo co ketoza, zaś inni uważają, że ketoza jest po prostu zjawiskiem podwyższonego poziomu ciał ketonowych w organizmie, zaś kwasica ketonowa uznawana jest jako choroba metaboliczna.
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10960 Napisanych postów 50311 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
W jednej pracy na temat ketozy jest odnośnik do innej, opisującej ketozę powysiłkową:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6759842
W google znajdziesz pełną wersję free. Z niej wynika że wysiłek powoduje ketozę, która szybko mija.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2485 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 40634
Ketoza, a kwasica ketonowa, to dwie zupełnie inne rzeczy. Dla zdrowej osoby ketoza nie jest niczym szkodliwym, kwasica ketonowa nie występuje u zdrowych osób, występuje ona tylko u cukrzyków.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
no tak, ale w jednym i drugim poziom ketonów jest podwyższony. Jakie są różnice pomiędzy tymi zjawiskami?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4986 Napisanych postów 69135 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710901
Mniej wiecej taka roznica jak w przypadku zaburzenia rownowagi kwasowo-zasadowej a zakwaszenia organizmu.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
a czy mógłbyś mi jakoś wyjaśnić te różnice?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 428 Napisanych postów 56364 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
Tak jak już kolega napisał kwasica ketonowa najczęściej występuje w powiązaniu z cukrzycą typu I może być to spowodowane wstrzyknięciem niedostatecznej dawki insuliny lub poprostu niedostosowaniem dawki do odpowiednich warunków. W cukrzycy typu II może pojawić się kiedy chorzy sami potrafia omyłkowo stosować dawki insuliny.
Kwasica ketonowa wiąże się z złą przemianą tł w organiźmie, węglowodanów. Najczęściej występuje duże stężenie glukozy we krwi oraz ciał ketonowych hiperglikemia i hiperkenotemia.


tu inne źródło:
"Wszystkie wymienione czynniki prowadzą do tego, że w Twoim organizmie zaczyna brakować insuliny i właściwego jej działania, którego istotą jest zmniejszenie stężenia glukozy we krwi (poprzez zwiększenie jej dopływu do komórek oraz hamowanie reakcji jej tworzenia w wątrobie). Brak insuliny prowadzi do uruchamiania alternatywnego źródła energii, czyli tłuszczy, których nasilony rozkład prowadzi do powstania ciał ketonowych. To od ich obecności we krwi i moczu wzięła nazwę kwasica ketonowa.

Ponadto brak insuliny uruchamia w wątrobie procesy nadmiernego wytwarzania glukozy. Jej zwiększone stężenie w surowicy (hiperglikemia) prowadzi do zwiększonego wydalania glukozy z moczem oraz zwiększonej objętości oddawanego moczu. To sprzyja odwodnieniu i zaburzeniom wodno-elektrolitowym.
"


o ketozie chyba nie musze pisać bo u zdorwego człowieka nie ma kłopotu z wydzielaniem insuliny


dodatkowo przeczytaj cały ten temat
http://www.sfd.pl/Ketoza-t219451.html

mam nadzieję że rozwiałem wątpliwości
1

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
No to może zapytam inaczej. Jeżeli w diecie występuje niedobór węglowodanów, bądź nastąpiło duże niedotlenienie organizmu (np. w skutek treningu anaerobowego) wówczas w organizmie spalane są kwasy tłuszczowe, które jednak nie mogą być w pełni spalone (z powodu braku odpowiedniej ilości tlenu, bądź węglowodanów) i powstają wówczas ciała ketonowe. Czy to zjawisko określane jest ketozą czy kwasicą ketonową? Czy to nie jest tak, że ketoza jest zjawiskiem podwyższonego poziomu ciał ketonowych we krwi, a długotrwały okres wysokiego poziomu ciał ketonowych we krwi prowadzi do kwasicy ketonowej?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 428 Napisanych postów 56364 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
Podwyższony poziom ciał ketonowych we krwi to ketonemia
podwyższony ketonów we krwi to ketonuria
Długotrwała ketonuria w przeciwwieństwie to kenonemii może być patologią. Przeczytaj uważnie co wcześniej napisałem

Organizm zdrowego człowieka ma mechnizmy regulacyjne kwasica występuje u osób z PATOLOGIAMI jak pisałem!Lekarze czesto nie odróżniają tych pojęć

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
no dobra dam Ci soga za cierpliwość, ale chcę jeszcze parę odpowiedzi.
"Podwyższony poziom ciał ketonowych we krwi to ketonemia
podwyższony ketonów we krwi to ketonuria"

Czy ciałami ketonowymi nie nazywa się potocznie ketonów (i odwrotnie)?
"Długotrwała ketonuria w przeciwwieństwie to kenonemii może być patologią."
Wnioskuje stąd, że długotrwała ketonemia nie jest szkodliwa dla organizmu?

Fragment z "Podstaw żywienia człowieka" Ziemlańskiego:
"Przy znacznym ograniczeniu spożywania węglowodanów rozpoczyna się lipoliza zgromadzonych triglicerydów i wzrasta oksydacja kwasów tłuszczowych, co prowadzi do gromadzenia się ciał ketonowych (ketonów) – zjawisko zwane ketozą. W przypadku braku lub niedostatecznej ilości węglowodanów w pożywieniu dochodzi do nieprawidłowego (niecałkowitego) spalania kwasów tłuszczowych i powstawania ciał ketonowych, które zakwaszają ustrój – prowadzi to do tzw. kwasicy ketonowej"
Czyli mam rozumieć, że Ziemlański błędnie przedstawił to zjawisko?

Chciałbym rozpatrzyć ten problem pod kątem niedoboru węglowodanów w diecie - Co się wówczas dzieje z tymi związkami, jak to wszystko wygląda?

Czy ketonemia powstaje tylko w wyniku braku dostatecznej ilości węglowodanów czy także w przypadku niedotlenienia np. podczas wysiłku fizycznego?

Póki co ja rozumiem to tak:
* ketonemia - podwyższony poziom ciał ketonowych (ketonów we krwi), u osób chorych może prowadzić do kwasicy ketonowej lub ketonurii, zaś u osób zdrowych nie wpływa na powstawanie chorób
* ketoza = ketonemia ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 428 Napisanych postów 56364 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
"Podwyższony poziom ciał ketonowych we krwi to ketonemia
podwyższony ketonów we krwi to ketonuria"
oczywiście ma być
"Podwyższony poziom ciał ketonowych we krwi to ketonemia
podwyższony ketonów w moczu to ketonuria"


Chciałbym rozpatrzyć ten problem pod kątem niedoboru węglowodanów w diecie - Co się wówczas dzieje z tymi związkami, jak to wszystko wygląda?
jeśli znasz angielski proszę:
"Since posting the piece on ketone bodies and their causing breathalyzer problems I’ve had enough comments and emails to make me realize that there are probably many people unsure of what ketones really are, where they come from and why. Let’s take a look at the goals and priorities of our metabolic system to see what happens. Fear not, I’m going to try to keep the biochemistry to a minimum.

The primary goal of our metabolic system is to provide fuels in the amounts needed at the times needed to keep us alive and functioning. As long as we’ve ******enty of food, the metabolic systems busies itself with allocating it to the right places and storing what’s left over. In a society such as ours, there is usually too much food so the metabolic system has to deal with it in amounts and configurations that it wasn’t really designed to handle, leading to all kinds of problems. But that’s a story for another day.

If you read any medical school biochemistry textbook, you’ll find a section devoted to what happens metabolically during starvation. If you read these sections with a knowing eye, you’ll realize that everything discussed as happening during starvation happens during carbohydrate restriction as well. There have been a few papers published recently showing the same thing: the metabolism of carb restriction = the metabolism of starvation. I would maintain, however, based on my study of the Paleolithic diet, that starvation and carb restriction are simply the polar ends of a continuum, and that carb restriction was the norm for most of our existence as upright walking beings on this planet, making the metabolism of what biochemistry textbook authors call starvation the ‘normal’ metabolism.


So, bearing in mind that carb restriction and starvation are opposite ends of the same stick and that what applies to one applies to the other, let’s look at how it all works. I’ll explain it from a starvation perspective, but all the mechanisms work the same for a carb-restricted diet.

During starvation the primary goal of the metabolic system is to provide enough glucose to the brain and other tissues (the red blood cells, certain kidney cells, and others) that absolutely require glucose to function. Which makes sense if you think about it. You’re a Paleolithic man or woman, you’re starving, you’ve got to find food, you need a brain, red blood cells, etc. to do it. You’ve got to be alert, quick on your feet, and not focused on how hungry you are.

If you’re not eating or if you’re on a low-carbohydrate diet, where does this glucose come from?

If you’re starving, glucose comes mainly from one place, and that is from the body’s protein reservoir: muscle. A little can come from stored fat, but not from the fatty acids themselves. Although glucose can be converted to fat, the reaction can’t go the other way. Fat is stored as a triglyceride, which is three fatty acids hooked on to a glycerol molecule. The glycerol molecule is a three-carbon structure that, when freed from the attached fatty acids, can combine with another glycerol molecule to make glucose. Thus a starving person can get a little glucose from the fat that is released from the fat cells, but not nearly enough. The lion’s share has to come from muscle that breaks down into amino acids, several of which can be converted by the liver into glucose. (There are a few other minor sources of glucose conversion: the Cori cycle, for example, but these are not major sources, so we’ll leave them for another, more technical, discussion.)

But the breakdown of muscle creates another problem, namely, that (in Paleolithic times and before) survival was dependent upon our being able to hunt down other animals and/or forage for plant foods. It makes it tough to do this if a lot of muscle is being converted into glucose and your muscle mass is dwindling.

The metabolic system is then presented with two problems: 1) getting glucose for the glucose-dependent tissues; and 2) maintaining as much muscle mass as possible to allow hunting and foraging to continue.

Early on, the metabolic system doesn’t know that the starvation is going to go on for a day or for a week or two weeks. At first it plunders the muscle to get its sugar. And remember from a past post that a normal blood sugar represents only about a teaspoon of sugar dissolved in the entire blood volume, so keeping the blood sugar normal for a day or so doesn’t require a whole lot of muscular sacrifice. If we figure that an average person requires about 200 grams of sugar per day to meet all the needs of the glucose-dependent tissues, we’re looking at maybe a third of a pound of muscle per day, which isn’t all that big a deal over the first day. But we wouldn’t want it to continue at that rate. If we could reduce that amount and allow our muscle mass to last as long as possible, it would be a big help.

The metabolic system could solve its problem by a coming up with a way to reduce the glucose-dependent tissues’ need for glucose so that the protein could be spared as long as possible.

Ketones to the rescue.

The liver requires energy to convert the protein to glucose. The energy comes from fat. As the liver breaks down the fat to release its energy to power gluconeogenesis, the conversion of protein to sugar, it produces ketones as a byproduct. And what a byproduct they are. Ketones are basically water soluble (meaning they dissolve in blood) fats that are a source of energy for many tissues including the muscles, brain and heart. In fact, ketones act as a stand in for sugar in the brain. Although ketones can’t totally replace all the sugar required by the brain, they can replace a pretty good chunk of it. By reducing the body’s need for sugar, less protein is required, allowing the muscle mass (the protein reservoir) to last a lot longer before it is depleted. And ketones are the preferred fuel for the heart, making that organ operate at about 28 percent greater efficiency.

Fat is the perfect fuel. Part of it provides energy to the liver so that the liver can convert protein to glucose. The unusable part of the fat then converts to ketones, which reduce the need for glucose and spare the muscle in the process.

If, instead of starving, you’re following a low-carb diet, it gets even better. The protein you eat is converted to glucose instead of the protein in your muscles. If you keep the carbs low enough so that the liver still has to make some sugar, then you will be in fat-burning mode while maintaining your muscle mass, the best of all worlds. How low is low enough? Well, when the ketosis process is humming along nicely and the brain and other tissues have converted to ketones for fuel, the requirement for glucose drops to about 120-130 gm per day. If you keep your carbs below that at, say, 60 grams per day, you’re liver will have to produce at least 60-70 grams of glucose to make up the deficit, so you will generate ketones that entire time.

So, on a low-carb diet you can feast and starve all at the same time. Is it any wonder it’s so effective for weight loss?"

na ketozę składa się i ketonemia i ketonuria
Jeśli spożywasz tyle energi co wydatkujesz wtedy ciała ketonowe nie bedą wydalane z moczem i nie bedzie ketonurii ciała ketonowe pozostające wewnątrz naszego organizmu mogą być spalone. Ketonemia nie będzie powodowała strat energetycznych oraz jakiś patologi w zdrowym ograniźmie. Natomiast ketonuria powoduje utratę enegrii co jest powiązane z procesem odchudzania. Jeśli natomiast nie odchudzamy sie nasz bilans energetyczny jest prawidłowy a ciała ketonowe występują w moczu coś jest nie tak...


Diabetycy powiązują ketoze z patologią stąd sformułowanie w ksąiżce Ziemlańskiego jednak dla większośći osób nawet długa ketonuria nie jest patologią gdyż org posiada odpowiednie mechanizmy buforujące, które u diabetyków niekoniecznie funkcjonują.

śpieszyłem się trochę wiec wybacz pomyłki jeśli takowe zaszły

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
wielkie dzięki, już dużo wyjaśniło się dla mnie. Podsumowując:
*KETOZA - składa się na nią ketonuria i ketonemia.
*KETONEMIA - podwyższony poziom ciał ketonowych we krwi
*KETONURIA - podwyższony poziom ciał ketonowych w moczu
*KWASICA KETONOWA - stan patologiczny

Jeszcze jak możesz, to luknij na te pytania.
1. Czy ketoza jest oznaką "przestawienia się" organizmu, ze źródło węglowodanowego na tłuszczowe. Czy jest to stan w którym organizm wykorzystuje ketony jako źródło energii?
2. Mam rozumieć, że w przypadku dodatniego bilansu kalorycznego występuje tylko ketonemia, zaś podczas ujemnego bilansu kalorycznego ketonemia i ketonuria
3. Czy ketoza może powodować/ przyspieszać kwasicę ketonową?
4. Czy ketony są szkodliwe dla organizmu? Czytałem w Celejowej "Żywienie w sporcie", że ketony są "niedopałkami" które zakwaszają organizm

Jak byś odpowiedział na te pytania byłbym Ci niezmiernie wdzięczny.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

słaba kondycja

Następny temat

wieczorne aero a ostatni posiłek

Wheya