SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Kcal i makroskładniki w diecie

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1534

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1845
Cześć :)
Jest to mój pierwszy kontakt z forum więc zacznę od tego, że jestem Tomek, lat 21, stan opłakany kanapowy, a jeszcze pogorszyło się z pierwszym rokiem studiów (a mówili, że dieta studencka sprzyja utracie masy i włosów z głowy :P)
Mam prośbę związaną z jw w temacie oceną poprawności wyliczenia kcal i makro. Celem redukcja masy tłuszczowej.

BMR = (9.99x86.8) + (6.25x179) - (4.92x21) + 5 = 1888kcal (Na beeptest na WFie maszynka wyliczyła 2019kcal) - komu więc ufać? Rozumiem, że to zapotrzebowanie do przeżycia na kanapie przy mojej obecnej masie. Ale czy nie powinienem liczyć zapotrzebowania nie wliczając tłustej części mnie?
TEA - zakładam 3 treningi po 45minut do każdego 15-20 minut cardio
3x45x8kcal (1080) + EPOC 3x132 (396)= 1476kcal (1503 jeżeliby iść wynikiem z maszynki)
poza tym 2 dni z samym cardio po 60minut (nie wiem jak ma się czas do efektywności takiego cardio)
2x60minx8kcal(licząc z zapasem)=960kcal

(1476+960)/7=348
NEAT - Jestem raczej endo i ostatnimi czasy więcej przy książkach i pracy przy komputerze więc uśredniając 300kcal (?)
TEF - 1888+348+300=2536 , 8%z2536=202kcal

A więc całościowo wygląda to na 2738kcal -
Czy obcięcie do 2200-2300kcal byłoby dobrym posunięciem, czy może raczej obcinać stopniowo?
Czy taki rozkład makro będzie dobry pod redukcję tkanki tłuszczowej?
B: 2,2g /kg (mowa tu o masie ciała ogólnie czy beztłuszczowej?)
T: 20% całkowitego zapotrzebowania energetycznego
Ww: reszta zapotrzebowania

21lat, 179wzrostu, 86,8kg, BF20%
Jeżeli zapomniałem o czymś ważnym to dopiszę :)

Pozdrawiam :)


Zmieniony przez - aviatorre w dniu 2017-06-16 17:16:57

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 138 Napisanych postów 702 Wiek 37 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 10354
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2970 Napisanych postów 57165 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 623084
Na pewno aż takie obcięcie kalorii nie będzie rozsądne. 2200 to ilość, na którą możesz wejść w końcówce redukcji a nie na początku. Zacznij od 2700kcal i dodawaj stopniowo aktywność. Białko 2g, tłuszcze 1-1.3g i reszta kcal węglowodany.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1845
abdulkanarek


No niekoniecznie zapomniałem :P Dopiero układam coś pod siebie :)

@domer Rozumiem, że za bardzo chciałem obciąć kalorie, ale z drugiej strony te 2738kcal to z już wliczonym treningiem, więc czy aby na pewno tak mało obcinać?

Dzięki wielkie za odpowiedź ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
wojo zmc Moderator
Ekspert
Szacuny 869 Napisanych postów 11068 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 187390
Lepiej wolniej obcinaj kalorie by później nie głodować się.
Pozdrawiam
3

Moderator działu: Odżywianie i Odchudzanie

Moje zmagania zapraszam :
http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467-s3.html#post-18313623 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1737 Napisanych postów 27216 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 516267
Zbyt głęboki deficyt kaloryczny może w dość szybkim tempie zablokować proces lipolizy, co więcej może zwyczajnie dojść do katabolizmu, innymi słowy w głównej mierze będzie rozkładana tkanka mięśniowa niż tłuszczowa. Zdecydowanie warto zaczynać od mniejszych ilości kalorii, po czym na podstawie obserwacji postępów wprowadzać adekwatne modyfikacje.

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2970 Napisanych postów 57165 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 623084
Redukcja tkanki tłuszczowej to powolny proces, przy którym trzeba uważać. Lepiej dać za dużo i ew. zmniejszyć, niż od razu dać zbyt mało.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta redukcyjna do oceny, 115kg