SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kazeina przed treningiem? .............zonk

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 7884

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez TomQ-MAG z działu Odżywki i suplementy. Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
Kazeina jest bialkiem wolnostrawnym.

W tym temacie jest kilka badan na temat kazeiny:
http://www.sfd.pl/Białka__PORÓWNANIA_dot._szybkosci_trawienia,poziomu_insuliny,etc.-t722189.html

Tak mniej wiecej wyglada poziom aminokwasów we krwi po spozyciu roznych bialek:




kazeina powoduje niski - ale dlugotrwaly i stabilny poizom aminokwasóe we krwi
......ale bardzo niski

A co jest potrzebne do zwiekszenia syntezy białek miesniowych?
Wysoki poziom aminokwasów!

Majac wysoki poziom glukozy,insuliny - bez zwiekszonego poziomu aminokwasów - o zwiekszeniu szybkosci syntezy bialek miesniowych mozemy sobie pomażyc.


Time-divided ingestion pattern of casein-based protein supplement stimulates an increase in fat-free body mass during resistance training in young untrained men.

We hypothesized that during prolonged resistance training, time-divided ingestion pattern of casein-based protein supplement is of superior efficiency in comparison with the ingestion of the same supplement immediately before each training session. In a crossover study, 13 men aged 18 to 19 years were evaluated during 2 well-controlled, 8-week training and supplementation periods. In the time-focused supplementation regimen (TFR), the subjects consumed the supplement in the morning and in the afternoon, immediately before the training session. Time-divided supplementation regimen (TDR) included 1 morning dose, whereas the second dose was ingested in the evening, 5 hours after training. The daily dose of the supplement contained approximately 70 g of protein (82% casein) and less than 1 g of carbohydrate and fat. Body mass, body composition (dual-energy x-ray absorptiometry scanned), and one-repetition maximum (1RM) for bench press and squat were determined at the beginning and at the end of both 8-week training and supplementation periods. Training produced a significant increase in 1RM strength both in the bench press (9.4% and 7.2%) and the squat exercise (10.7% and 17.8%) in the TFR and TDR, respectively, with no differences between the supplementation regimens. Fat-free mass increased from 62.4 +/- 1.2 to 63.5 +/- 1.3 kg (P = .046) with TDR, whereas no change was evident with TFR. The increase in 1RM strength in the squat exercise was related to the increase in fat-free mass in TDR (r = 0.569; P = .041). These findings may have practical implications for the timing of ingestion of protein supplements to enhance the efficacy of resistance training.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19628107

13 mezczyzn uczestniczylo w 2 testach po 8tygodni

roznica byla taka ze spozywali:
-kazeine rano + przed treningiem (TFR)
-kazeine rano + 5h po treningu (TDR)





w sumie spozywali okolo 70g (82% kazeiny)

wyniki:

-wzrost sily w WL 9.4% (TFR) i 7.2% (TDR)
-wzrost sily w przysiadzie 10.7% (TFR) i 17.8% (TDR)
-wzrost beztluszczowej masy ciala z 62.4 do 63.5kg (TDR)




wnioski autorów:
te badania moga miec wplyw na timing spozycia bialka w celu lepszego wykorzystania treningu
wedlug nich bilako przed treningiem nie wplywa na zwiekszenie syntezy!


.....zgoda co do jednej rzeczy - kazeina nie jest najlpeszym wyjsciem do spozycie przed treningiem!

Ile trawi sie kazeina?
~7-8h

Jaki powoduje wyrzut aminokwasów?
stały ale niewielki

czego potrzeba do wzrostu szybkosci syntezy bialek miesniowych?
wysokiego poziomu aminokwasów

Czy kazeina jest lepszym wyjsciem niz szybkostrawne bialko serwatkowe w okresie okolotreningowym?
to badanie pokazuje ze nie za bardzo


Zmieniony przez - solaros w dniu 2011-05-24 04:09:44

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 374 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3801
Nic chyba nowego naukowcy nie odkryli - bo np. mnie tak uczyli w technikum gastronomicznym a je kończyłem w 1997 r. Związane jest to z poziomem podpuszczki czyli enzymem odpowiedzialnym za trawienie kazeiny. Dzieci - szczególnie te małe mają jej więcej więc trawienie kazeiny przebiega sprawniej. Im człowiek starszy tym ma jej mniej w sokach trawiennych (kosztem innych) więc białko mleczne zalega dłużej w żołądku a rozkład do aminokwasów nie jest też chyba duży.

Zmieniony przez - chkk w dniu 2011-05-24 08:11:23
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 196 Napisanych postów 11362 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 86672
Ciekawe, logiczne. Jak się okazuje pozostawanie przy WPC i WPH nie jest złe ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 3369 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 11510
Czyli nadal się sprawdza, że dobrym wykorzystaniem kazeiny jest jej spożywanie przed snem .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
chkk - tylko ze tutaj byly bardzo mlode osoby -> 18-19lat!

ale masz racje
wszelkie badania - no moze wiekszosc nad WPH (czy wszelkiego rodzaju hydrolizatami) jest przeprowadzana na osobach starszych!
z reszta pisalem o tym w badaniach porownujacych czas trawienia roznych bialak

albo osoby strasze,albo osoby z powaznym problemami trawiennymi,albo osoby umierajacace,ciezko chore itd.
jesli przychodzi do mlodych ludzi i porownac WPC z WPH brak istotnych roznic
inaczej wyglada u ludzi starszych - im szybsze bialko,tymbardziej z wieksza zawartoscia leucyny - tym lepiej ,im wolniejsze bialko,im mniejsza ilosc leucyny - tym mniejsze efekty

jesli o nich chodzi - to musi byc duzo i szybko (bardzo szybko) strawnego
http://www.sfd.pl/Białka__PORÓWNANIA_dot._szybkosci_trawienia,poziomu_insuliny,etc.-t722189.html#post5


Zmieniony przez - solaros w dniu 2011-05-24 14:02:58

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 374 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3801
Myślałem głównie o małych dzieciach. To w zasadzie logiczne. Małe dzieci do 2 lat mają zapewne bardzo dużo podpuszczki, bo w piją tylko mleko lub głównie mleko i jego produkty. Z czasem w organizmach zaczynają wzrastać ilościowo inne enzymy trawienne, bo pożywienie się urozmaica. I tak np. patrząc na soję z wykresu który przedstawiłeś - to jej białko rozkłada się szybko a nieporównywalnie lepiej do kazeiny. Jednak małe dzieci do lat 4 nie zaleca się w diecie suchych nasion strąkowych (pomijam groszek i fasolkę szparagową). Natomiast 18-19 lat to osoby dorosłe i dla nich białko mleczne (kazeina) też nie będzie łatwo strawna choć zapewne lepiej niż kolesiowi jak ja w wieku chrystusowym

Należy pamiętać, że białko twarogów, jogurtów, kefirów itp jest przetworzone więc na pewno lepiej strawne niż świeże mleko czy inne produkty ze świerzego mleka jak słodka śmietanka czy maślanka, lody. Mój syn który był uczulony na białko mleka i przy każdej próbie podania świeżego mleka rzygał dalej niż widział. Przetwory za to wciągał aż miło choć oczywiście w nie za dużych ilościach, bo i tak trochę go wysypywało.

Tamtego posta napisałem oczywiście w celu potwierdzenia tamtych badań co podałeś solaros


Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
bialko sojowe jest gorszym wyborem - porownujac nawet do mleka!
a mleko krowie to 80% kazeina - reszta bialko serwatkowe
wiec bialko sojowe (zwykle - nie zadne hydrolizowane) gorzej wypada w porownaniu do samego mleka!

oczywiscie ten poziom aminek bedzie wyzszy - ale przekladajac to na sama szybkosc syntezy/'ilosc syntezy' - czyli wykorzystanie aminokwasów - to juz mleko kroluje:




soja ma mniej eaa,bcaa a na pewno mniej leucyny
i jest gorzej strawne niz bialko mleka

a co jak porownac bialko sojowe do wpc?

Zmieniony przez - solaros w dniu 2011-05-24 14:56:55

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 374 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3801
Chodziło mi głównie o to, że z wiekiem strawność białka sojowego wzrasta (oczywiście nie bez końca) a kazeiny spada.

Oczywiście pod względem aminokwasów soja jest białkiem niepełnowartościowym, choć żywieniowcy zwykle mówią na nie jako "względnie pełnowartościowym", gdyż zawiera aminokwasy egzogenne. Kazeina jest natomiast pełnowartościwym białkeim ma (chyba) wszystkie egzogenne aminokwasy.

Dla mnie "strąki" też nie są łatwostrawne.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Mleko po treningu (cz.1)

Następny temat

Różeniec górski (Rhodiola rosea) - stymuluje wchłanianie glukozy przez mięśnie

Zestaw 1