SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jakie witaminy dla osoby redukującej i pracującej fizycznie?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1114

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 15 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1211
Witam. Chciałbym zakupić jakieś suplementy ponieważ ostatnio brakuje mi ochoty na wszystko. Myślę o takich witaminach

https://www.sfd.pl/sklep/SFD_D3_ _K2-opis35835.html?gclid=EAIaIQobChMIjJWU3aC02AIVB2QZCh2tYwDUEAQYASABEgLtyPD_BwE

Oraz do tego witamina b12 bo ostatnio robiłem badanie krwi i wyszedł mi niewielki niedobór neutrocytów - 44,1 %

https://www.sfd.pl/sklep/Medicaline_Witamina_B12_Methylcobalamin_1000µg_Vege-opis34838.html?gclid=EAIaIQobChMIwY6Nx6G02AIVVWQZCh2OXwBOEAQYASABEgLiP_D_BwE

Co myślicie o takim zestawie? Nie będzie nic kolidowalo?

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10688 Napisanych postów 45209 Wiek 25 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57796
Kompleksowo


Zmieniony przez - -ZŁY- w dniu 2017-12-31 14:16:47
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 15 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1211
Co kompleksowo?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8190 Napisanych postów 108948 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1328369
To nie moze z sobą kolidować, przecież większość witamin i minerałów wystpuje razem w preparatach multiwitaminowych.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 15 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1211
Ale w mniejszych ilościach. Czy w takm razie multiwitaminy będą wystarczające?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8190 Napisanych postów 108948 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1328369
Jeśli ogólnie chcesz poprawić prace organizmu to dałbym multivitaminy i dodatkowo to czego brakuje i trzeba większe ilość suplementować

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 15 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1211
Czyli dobrym wyborem będzie kupno tych witamin o które pytałem wcześniej plus te?
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_VitaminALL_SPORT-opis34822.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 371 Napisanych postów 953 Wiek 29 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 53586
Zależy konkretnie od diety...

Witamina A - bez sensu, marchewka jest bardzo niskokaloryczna, a wystarczy połowa sztuki (~30g) co daje ~13-kcal na 100% wit. A.
Witamina C - zawsze warto.
Witamina D3 - praktycznie obowiązkowa.
Witamina E - jeśli ograniczasz tłuszcz na redukcji, to może być sensowne. Tylko warto wybierać preparaty zawierające naturalną formę, a najlepiej pełen profil tokoferolów (rzadko występuje w suplementach).
K - bardzo pospolicie występuje w zielonych warzywach (mało kalorii), także w suszonych ziołach na bazie warzyw (rzeżucha, szpinak). Warto wspomnieć, że w 3g matchy jest ponad 100% dziennego zapotrzebowania. Jak sobie ktoś zrobi z rana matchę z MCT to temat załatwiony.
Witaminy z grupy B - mogą się przydać, ale wolę kupować płatki drożdżowe osobiście. Wątróbka jest również w nie bogata, również strączkowe.
Wapń - zależy od diety. Jeśli nie możemy spożywać produktów mlecznych, to warto. Woda wysokozmineralizowana pokrywa sporo zapotrzebowania (nawet do 50%), ale dalej mogą być braki
Żelazo - zwykle nie ma problemu, szczególnie jak jemy wątróbkę od czasu do czasu.
Magnez - mogą być problemy, w zależności od diety. Kasze (gryczana), strączkowe, ziarna zawierają go najwięcej, niektóre orzechy jak migdały.
Fosfor - nie powinno być problemu przy zbilansowanej diecie. Fosfor często występuje w ziarnach, ale też strączkowych, serach żółtych. Występuje też umiarkowanie w różnych mięsach.
Potas - czasem warto suplementować, ale trzeba uważać bo objawy przedawkowania mogą zagrażać bezpośrednio życiu. Strączkowe to najbogatsze źródło, często też ludzie robią błąd wyrzucając/ograniczając w diecie ziemniaki. Poszczególnie warzywa korzeniowe też zawierają umiarkowane ilości np. marchew.
Cynk - warto suplementować, zwykle są niedobory.
Miedź - warto suplementować.
Mangan - zupełnie bez sensu. Mangan jest bardzo popularnym mikroelementem, występuje w dużych ilościach praktycznie w każdym roślinnym źródle, szczególnie ryżu, przyprawach ziołowych, ziarnach, zbożach... Jak ktoś się odżywia w miarę zdrowo, to najczęściej ma aż za dużo manganu w diecie w stosunku do zaleceń. Serio, ciężko doprowadzić do niedoborów manganu w diecie.
Selen - również uważam, że suplementacja jest bez sensu. Dość powszechny mikroelement w diecie. Można go znaleźć w dużych ilościach tak i w produktach pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego. O ile mangan nie ma w zasadzie żadnej istotnej szkodliwości przy przekroczeniu zaleceń, do selen może już być toksyczny na dłuższą metę.

Podsumowując: C, D3, Wapń, Magnez, Cynk, Miedź.
Opcjonalnie: witamina E, witaminy z grupy B, potas (bardzo uważać na dawki przy potasie).
1

Hey. Don't ever let somebody tell you... You can't do something. Not even me. All right? You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period.
║Fat-Burners║ http://imgur.com/a/MdOh5 ║Metabolizm║ http://imgur.com/a/bZPkl 
║O3║〔ALA〕https://goo.gl/AfZCMd 〔EPA/DHA 〕https://goo.gl/7oiGaQ ║O6║〔LA〕https://i.imgur.com/MJiJchw.png 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 371 Napisanych postów 953 Wiek 29 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 53586
matt_dejmon
Czyli dobrym wyborem będzie kupno tych witamin o które pytałem wcześniej plus te?
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_VitaminALL_SPORT-opis34822.html


Unikałbym wszystkiego co zawiera retinol (aktywna forma witaminy A).
1

Hey. Don't ever let somebody tell you... You can't do something. Not even me. All right? You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period.
║Fat-Burners║ http://imgur.com/a/MdOh5 ║Metabolizm║ http://imgur.com/a/bZPkl 
║O3║〔ALA〕https://goo.gl/AfZCMd 〔EPA/DHA 〕https://goo.gl/7oiGaQ ║O6║〔LA〕https://i.imgur.com/MJiJchw.png 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 15 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1211
Arthass dzięki bardzo za konkretną odpowiedz. Bardzo mi pomogleś.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Strom + Hp ew jakaś alternatywa