SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jakie odżywki dla piłkarza ?

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14851

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10982 Napisanych postów 50413 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
witam , tak wiec gram w pilke i chcialbym zakupic jakies male wspomagacze firmy Olimp..."Oczekiwalbym" od nich zarowno dostarczanie mi energi , jak i byc moze zwiekszenia masy miesniowej...dodam iz na silownie nie chodze , jedyne co to trenuje 4-5 razy w tygodniu oczywiscie pilke w klubie...Pewien sprzedawca w sklepie proponowal mi produkt Olimp Carbo , ale obawiam sie iz jego rada spowodowana byla tylko tym , iz produkt ten byl najdrozszy z jego calego asortymentu :) Pobieznie przeczyralem takze m.in. o OLIMP CREAPURE MONOHYDRATE POWDER ...

tak wiec prosilbym goraco o obiektywne porady odnosnie specyfikow firmy Olimp , dla mnie :) dodam , iz mam 17 lat.

z gory dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 5120 Napisanych postów 69783 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 715078
Piłka nożna jak każdy innych sport, w którym pracują nasze mięśnie, wymaga odpowiedniej suplementacji, która wzbogaci naszą dietę i spowoduje uzyskanie lepszych efektów treningowych. Warto jednak pamiętać o tym, że każda dyscyplina sportowa cechuje się inną specyfiką treningowo-wysiłkową. Z tego też względu dobór odpowiednich suplementów będzie inny i niezmiernie istotny w każdej z nich.

Piłka nożna jest jedną najpopularniejszych dyscyplin sportowych na całym świecie. Nie tylko lubimy trenować i grać w piłkę, ale również oglądać w telewizji różnego rodzaju mecze. Dyscyplinę tę określić można jako gra zespołowa, która polega na rywalizacji dwóch zespołów, w skład których wchodzi 11 zawodników, w tym jeden bramkarz. Mecz trwa dwa razy 45 minut z 15-minutową przerwą między połowami. Wygrywa drużyna, której zawodnicy do końca meczu strzelą więcej bramek przeciwnikowi.

Dobór suplementacji dla piłkarza wyglądać może następująco:

1. Napój izotoniczny-porcja z wodą w trakcie treningu lub meczu: https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Iso_Energy_Plus-opis36894.html.
2. BCAA - 10 g 20 minut przed meczem i drugie tyle popijane w jego trakcie razem z napojem izotonicznym: https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_BCAA-opis32628.html.
3. Carbo - 50 g bezpośrednio po meczu lub sparingu: https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Carbo_Multi_Max-opis33309.html
4. Kreatyna - 5 g dziennie: https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Creatine_Muscle_Max-opis33277.html




Zmieniony przez - domer w dniu 2018-10-08 15:05:20

Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 10990 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 88360
z gory sie nastaw na to ze nie bedziesz mial wiekszych miesni po takim treningu...nie zbudujeszw ten sposoob nic szczegolnego...
ale zalezy Ci pewnie BARDZIEJ na wytrzymalosci...zatem proponuje izo plus olimpa...czyli izotonik...mozesz popijac w trakcie meczu i treningoow...

po treningu takze wskazane by bylo uzupelnienie glikogenu plasnie przez carbo ktore polecil Ci sprzedawca...to bdb produkt...w ilosci 50g

kreatynyne owszem takze moze byc...jednak masy Ci nie da...wspomoze wytrzymalosc i sile...brane 3g w sposoob ciagly mysle ze bedzie ok..
1

Pozdrawiam
misoo

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 4202 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 31690
Dodam tylko zebys kupil preparat witaminowo- mineralny - jest niezbedny(np: vigor), jezeli jestes przemeczony to ZMA bedzie tez bardzo dobrym wyjsciem wspomoze regeneracje(w Twoim wieku jest calkowicie bezpieczne o to sie nie martw), i jezeli trzeba cos na pobudzenie przed teningiem, alo meczem to proponuje techno power
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10982 Napisanych postów 50413 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
o tak , przemeczony sezonem przeygotowawczym jestem i to nawet bardzo...ciezko jednak bylo mi odgadnac skrot ZNA ?co to takiego ?
co do poszukiwanego przeze mnie preparatu , chcialbym aby ten zwiekszyl wydajnosc moich miesnie , tj.np. szybkosc , oraz wzmocnil mnie nieco gdyz jestem troche podatny na kontuzje...jesli to wazne to mam 178 i 68 kg wagi ... co do tych napoi izotermicznych (?):) to czy przypadkiem nie jest to cos w rodzaju REdbulli ? przyznam ze mam lekki metlik , tak wiec moglby prosic o dokladne nazwy tych olimpowskich odzywek ? z gory dzieki pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 539 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 16979
Masz obecnie 17lat i powinieneś rozumieć że raczej od treningu piłkarskiego masa Ci RACZEJ nie wzrośnie. Ja jestem rok starszy i również gram w piłke w drużenie amatorskiej- 2razy w tygodniu i teraz nie obserwuje żednego wzrostu masy nóg. Muszę przyznać że wcześniej gdzieś tak od 10 roku życia przez 6 lat uganiałem się z kumplami za piłką nieraz i 5 razy w tygodniu i uda mi się tak rozrosły ( szczególnie dwugłowe) że obecnie po ponad dwóch latach treningu „góry” nadal jest ona proporcjonalnie zbyt mała w stosunku do nóg. Można powiedzieć że nogi których na dobrą sprawę nigdy porządnie na siłownii nie trenowałem (nie nadążyłbym z regeneracją przez to że 2razy w tygodniu gram w piłkę) wyglądają naprawdę jak u pakera. Najśmieszniejsze jest to że już nie raz kumple pytali mnie jak trenuje nogi na siłowni i prosili o rozpiskę. Ze wszystkich około 15 kumpli którzy grali ze mną przez te wszystkie lata w piłkę tylko ja miałem ta szczęście. Jak więc widzisz wszystko zależy od genetyki i jeżeli masz predyspozycje do rozwijania danej grupy w tym przypadku nóg jakiekolwiek przeciążenie będzie powodowało ich wzrost. Skoro jednak masz 17 lat i nadal u siebie takowych nie odkryłeś trening typowo piłkarski Ci w tej mierze nie pomoże. Nie rezygnuj jednak ze suplementacji. Proponuje suple dokładnie takie same jak koledzy tzn Techno Power (ostatecznie może być sama Tauryna) przed treningiem/meczem; carbo po meczu/treningu. Dorzuciłbym również Izo Plus podczas samego trwania wysiłku i w przerwie meczu. Z siłownii bym nie rezygnowł w okresie zimowym może na niej znacznie poprawić bazę wytrzymałościowo-siłową. Jeżeli interesowało bi Cię zarysowanie treningu coś wymyśle. Nie wiem czy wiesz ale trener Dariusz Wdowczyk stwierdził w jednym z wywiadów że to właśnie dzięki zajęciom na siłowni w okresie między rundą jesienną a wiosenną mistrzowskiego sezonu Polonii Warszawa piłkarze znacznie poprawili formę.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10982 Napisanych postów 50413 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
no wlasnie chodzi o to , iz nie uczeszczam na silownie...traning mam codziennie od poniedzialku do piatku , a w sobote mecz...trening rzecz jasna bardzo wyczerpujace , sezon przygotowawczy takze , a ja chcialbym sie wzmocnic w pelny mznaczeniu tego slowa :) pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 10990 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 88360
ZMA to preparat mineralno-witaminowy...wspomaga on regneracje i polepsza jakosc snu...wszechstronnie pomocny w sporcie i warty kupna...chociaz moim zdaniem nie kosztem takich supli jak izotonik...to NIE jest cos w stylu redbulla...jest to napooj ktory ma za zadanie uzupelniac plyny w organizmie..podczas wysilku dochodzi do znacznego zmniejszenia ilosci wody w org co sie przycznia do pogorszenia kondycji etc...dlatego najlepiej podczas dlugich wysiloow jakimi sa mecze warto uzupelniac plyny...ps: zwykla woda uzupelnia plyny dosc wolno...izotonik to napooj ktory robi to blyskawicznie uzupelniajac jednoczesnie elektrolity przez co polepsza wyniki dlugowysilkowe...

co do kontuzji...to napisz na czym one polegaja..czy mowa o czestych dolegliwosciach pilkarzy - bolacych kolanach ??

Pozdrawiam
misoo

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10982 Napisanych postów 50413 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
hmm co do kontuzji to lapia mnie roznie , to (glownie) sciega (widzialem te kapsulki glukozaminy ,nad ktorymi tez sie zastanawiam ; to naderwany miesien czworoglowy , to dwuglowy , kolana rzadziej...

dzieki waszym odpowiedzia wiem juz , iz dobra opcja bedzie zakup Carbo Olip,Izo Plus i Techno Power :) czy to wszystko ??

jeszcze raz dzieki za wpisy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 5177 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 43039
Ja bym Ci polecił jeszcze BCAA i kreatynę. Zobacz jak będziesz łapał masę po tej kreatynie, żebyś nie był za ociążały ale to raczej mało prawdopodobne w Twoim przypadku. Możesz spróbować również z gainerem - odżwyką węglowodanowo-białkową i pić ją pomiędzy posiłkami.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 539 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 16979
Kreatyna jak najbardziej,ale w okresie przygotowawzym. Nie polecam w trakcie sezonu ze względu na możliwość skurczy. BCAA też jest bardzo dobrym rozwiązaniem szczególnie przed wysiłkiem , ale wychodzi relatywnie drogo. Dlatego na początek radziłbym się skupić tylko na Techno Power, Izo Plus i Carbo. A co do kontuzji może wartoby było zamiast supli zainwestować w bardziej zawansowaną formę odnowy biologicznej, próbowałeś czegoś taiego.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 3393 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 15438
Gry zespołowe, w tym piłka nożna charakterzyją sie zmiennym tempem wysiłku. Organizm wykorzystuje najintensywniej dwa systemy energetyczne ATP-CP oraz mleczanowy system energetyczny, GŁównym żródłem energii do pracy mieśniowej są zatem zgromadzone w organizmie zasoby fosfokreatyny i glikogenu. Z tego tytułu ważną role moze odegrac kompensacja tych składników w mieśniach. Najistostenijszymi preparatmi będą wiec odżywka Carbo lub CARB BX (którą polecił sprzedawca) oraz kreatyna. Istotna rolę w piłce nożnej odgrywa także odpowiednie pobudzenie, co sprzyja skuteczniejszej inicjacji skurczów mieśniowych. Przed wysiłkiem można zastosować takie preparaty jak kofeina i tauryna. Obydwa zwiazki synergicznie sprzyjają pobudzeniu mieśniowemu na skutek aktywacji jonów wapniowych. W bardziej złożonej suplementacji warto również rozważyc zastosowanie ALC + LECYTYNA. Ponieważ w trakcie treningu lub zawodów dochodzi do znacznej utraty wodno-minteralnej warto w trakcie wysiłku uwzgledniać napój IZO PLUS
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Creapure Citrate, L-Glutamine 4000 i WPC

Następny temat

gluta or aminokwasy....co lepsze?

nutloveb