SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jakie jest moje zapotrzebowanie kaloryczne?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2382

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2502
No wlasnie, bo w roznych zrodlach roznie podaja ... mam ok. 184-185cm wzrostu i 73kg wagi, jestem ektomorfikiem (chudziutkie raczki - biceps 30cm, klatka 95cm). 3x w tygodniu zajecia z pilki noznej, do tego teraz dojdzie 3x silownia. Wg mnie potrzebuje ok. 5000kcal (jak mozna tyle zjesc :O), ale moze sie myle... help! ;)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 8194 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 21398
pierwsza dieta? zacznij od 2500 kcal i jak nie bedzie efektow to zwiekszaj stopniowo obserwujac swoj organizm.

Mzoesz zjesc i 7000 kcal czerpiac je glwonie z tluszczy ale nie bedize to zbyt zdrowe i w 99,9% przypadkow nie jest potrzebne nawet taki poziom jak 5000 kcal. W naprawde hardcorowych przypadkach jkie znam masa zaczynala hulac przy 4000-4500 kcal i o dziwo jak juz raz ruszyla to potem spokojnie szla i na mniejszej liczbie kcal. Polecam zaczac definitywnie od okolo 2500.

“How in the hell could a man enjoy being awakened at 8:30 a.m. by an alarm clock, leap out of bed, dress, force-feed, shit, piss, brush teeth and hair, and fight traffic to get to a place where essentially you made lots of money for somebody else and were asked to be grateful for the opportunity to do so? ”
― Charles Bukowski

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 123 Napisanych postów 4616 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 53303
Chcesz powiedzieć, że jak damy 4000-4500 kcal i masa ładnie pójdzie to potem można zmniejszyć i też ładnie idzie?

Nasze zapotrzebowanie kaloryczne wzrasta wraz z naszymi rozmiarami, w tle cały czas poprzez coraz silniejszą adaptację metaboliczną `tracimy` coraz więcej kalorii dostarczanych. Najlepiej jest zaczynać od małej nadwyżki kalorycznej i wraz z efektami(wzrostem masy) zwiększać kaloryczność. Zmniejszanie w takim momencie oznacza brak postępów, ewentualnie spadek masy, chyba, że ktoś na początku zwiększył ilość kalorii 2 razy w stosunku do tego ile potrzebuj, ale tego nie polecam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2502
no tak panowie, tylko ze 2500 to moim zdaniem zdecydowanie za malo, nawet jak na 1 diete ... w koncu mam 3 treningi silowe po ok 60min + 3 treningi wytrzymalosciowe z pilki noznej ... wydaje mi sie, ze 2500 to zdecydowanie za malo :) probowalem kilkoma wzorami, zawsze mi wychodzi 4800 - 5100, ale moze faktycznie robie gdzies blad :P
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2502
moze ktos sie wypowie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 15094 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 101723
w poscie podwieszonym masz wzory, policz raz jeszcze

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2502
Proste, ze przeczytalem, ze policzylem. Moje watpliwosci dotycza wlasnie aktywnosci fizycznej - jak mam ja potraktowac, ile wiecej kalorii musze spozyc.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 130 Napisanych postów 8967 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 48014
przy 3 treningach wytrzymalosciowych dodatkowo trudniej bedzie robic mase...
Trening areobowy
5 - 10 kcal na minutę w zależności od intensywności
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku
-lekka intensywność - dodatkowe 5 kcal
-średnia intensywność - dodatkowe 35 kcal
-wysoka intensywność - dodatkowe 180 kcal

i to ze wyliczysz nie znaczy ze "trafisz" wiec obserwuj organizm i zwiekszaj/zmniejszaj
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 15094 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 101723
na Twoim miejscu ponizej 3000 bym nie schodzil
ale watpie, zebys cos przytyl na 3000 jesli naprawde jestes ekto.
sprobuj zacząc od tych 3k i najwyzej zwiekszysz do 3,5k nawet (lub dalej, jesli nie bedzie szlo)

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2502
TDEE = BMR + TEA + TEF + NEAT

BMR - Podstawowa przemiana materii
Mężczyźni
BMR= (9.99 X 73) + (6.25 X 185) - (4.92 X 19) + 5 = 729,27 + 1156,25 - 93,48 + 5 = 1797,04

TEA - Kalorie spalone ze względu na aktywność fizyczną
Trening siłowy
7 - 9 kcal na minutę w zależności od intensywności
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku
4-7% Całkowitego zapotrzebowania kalorycznego

(3 x 60 x 9) + (3 x (0,07 x 1797,04)) = 1620 + 377,38 = 1997,38 -> dzielimy przez dni tyg. /7 => 285,34

Trening areobowy
5 - 10 kcal na minutę w zależności od intensywności
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku
-lekka intensywność - dodatkowe 5 kcal
-średnia intensywność - dodatkowe 35 kcal
-wysoka intensywność - dodatkowe 180 kcal

(3 x 90 x 10) + 180 = 2880, dzielone na 7 => 411,42

NEAT = 900

---

wszystko razem: 1797,04 + 285,34 + 411,42 + 900 + TEF = 3393,8 + TEF

TEF = 0,1 x 3393,8 = 339,38

-----------------

TDEE = 3733,18




A wiec jeszcze inny wynik, moze wczesniej zle liczylem :P Moze ktos sprawdzic, czy dobrze zrozumialem te wzory?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 15094 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 101723
mi z tego wzoru zawsze za duzo wychodzi
zacznij jak pisalem i zwiekszaj
musisz "wyczuc" swoje zapotrzebowanie, a nie je policzyc

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

czy kompot z truskawek zastapi carbo/dextroze

Następny temat

Pomocy

Wheya