SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jaki trening w czasie redukcji?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3800

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

Płeć

Cel

Waga

Wzrost

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Stosowana lub planowana suplementacja

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 33 dni Przeczytanych tematów 267
Witam
Przygotuję sie do rzeźby i mam pytanie jakie jest najlepsze rozwiązanie dla zachowania jak największej ilości masy mięśniowej na redukcji
Sam trening siłowy z deficytem kalorycznym czy do tych 2 rzeczy dodać interwały lub areoby? A I w przypadku treningu siłowego na redukcji jak długie mają być przerwy między seriami i czy operować takim samym ciężarem i liczbą serii jak i liczbą powtórzeń podczas robienia masy?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5392 Napisanych postów 71123 Wiek 37 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 723475
Niestety źle mi myślisz. Deficyt kaloryczny, to deficyt kaloryczny i tutaj nie ma specjalnego znaczenia, czy ustalisz sobie zerowy bilans energetyczny i w wprowadzisz dodatkową aktywność fizyczną, czy też uwzględnisz dodatkową aktywność fizyczną wyliczając zapotrzebowanie kaloryczne organizmu. Wyjdzie dokładnie na to samo. Zakładając, że ogólna aktywność fizyczna jest na niskim lub średnim poziomie, to jak najbardziej warto dodać jej więcej, ale to nie będzie decydujące pod kątem zachowania mięśni. Stracisz je na redukcji i trzeba się z tym pogodzić.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
prz1993 Zawodnik IFBB
Ekspert
Szacuny 18565 Napisanych postów 28434 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 833754
Właśnie może wbrew temu co Ci się wydaje, największe znaczenie w zachowaniu masy mięśniowej na redukcji będzie miał trening, oraz dieta. Trening powinien opierać się na dużych ciężarach, póki dajesz radę, staraj się progresowac tak samo jak ja masie. Jeśli chodzi zaś o dietę, to zwiększona podaż białka oraz ogólnie nie schodzenie zbyt nisko z kaloriami pomoże zachować masę mięśniową. Oczywiście jeśli przesadzisz z ilością aerobów, to też może być to kataboliczne dla mięśni.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 33 dni Przeczytanych tematów 267
Czyli przerwy między seriami zostawić takie same tak? 90s? Będzie odpowiednie? A jeśli chodzi o liczbę kcal jeśli jadlem 3534kcal na masie to czy rozpoczynając redukcje powiedzmy zmniejszając o 600kcal to byłoby 2934kcal byłoby dobre na start by potem stopniowo zmniejszać a i 1.5g białka na kilogram masy ciała starczy? I areoby wykonywać jeśli robić to od razu po treningu siłowym czy np najlepiej pod wieczór gdy trening siłowy jest rano


Zmieniony przez - Hęhę w dniu 2022-05-24 15:39:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
prz1993 Zawodnik IFBB
Ekspert
Szacuny 18565 Napisanych postów 28434 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 833754
Tak, przerwy mogą być jak na masie. Masz odpocząć przed kolejną serią, żeby wykonać ja z max obciążeniem. Dopiero w ćwiczeniach izolowanych możesz skracać przerwy.
Co do kalorii - najlepiej, jakbyś obliczył swoje zero kaloryczne, i od niego zaczął, dodając tylko trochę aerobów. Kiedy je robić? Nie ma to większego znaczenia, to tylko narzędzie do pogłębienia deficytu.
Białka natomiast osobiście dałbym trochę więcej, ok. 2g, choć tu na pewno szkoły będą różne.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 33 dni Przeczytanych tematów 267
Jeśli ćwiczę 5 razy w tygodniu i to ile razy wykonywać areoby codziennie czy tylko w dni treningowe i jak długie mają być powiedzmy na bieżni 1h? 30min? A jeśli chodzi o ilość kalorii to zjadać taką samą ilość codziennie w dni nietreningowe też? A I jakie tętno najlepiej utrzymywać przy areobach?


Zmieniony przez - Hęhę w dniu 2022-05-24 16:07:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 26597 Napisanych postów 18755 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 266345
Tak jak wyżej wytłumaczone to na redukcji najwązniejszy jest trening siłowy aby dac bodziec dla miesni bo organizm w deficycie bez bodźca siłowego traktuje mięsnie jako zbędny balast i one od ciebie będą odchodzić , tutaj podstaw ato solidny siłowy z dobrym ciezarem i odpowiednie cięcie kcal , cardio oczywiscie warto dodac bo ma wiele prozdrowotnych plusów oraz fajnie wydatkuje energie a dzięki temu mozemy pogłebiać deficyt dodając aktywnosci a nie tnąc z jedzenia które jest naszym paliwem. Najlepiej połączyć siłowu i cardio ale siłowy zawsze jako baza
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 481 Napisanych postów 1645 Wiek 37 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 19087
Daj na początek np 3x25min...jeśli po tyg waga/obwody nie spadną zamiast zmniejszać ilość kcal daj 3x30min
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 33 dni Przeczytanych tematów 267
jaaaaa85
Daj na początek np 3x25min...jeśli po tyg waga/obwody nie spadną zamiast zmniejszać ilość kcal daj 3x30min


Czy tutaj utzrymawac jakiś konkretny poziom tętna Czy dawać z siebie ile się da?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 113 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 6673
Przy krótkich cardio, poniżej 30 minut, chyba lepsze będą interwały - krótszy sprint przeplatany dłuższym truchtem czy chodem czy szybkie/wolne tempa na rowerku stacjonarnym. Podniesie do tętno wyżej i zwiększy dług tlenowy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 33 dni Przeczytanych tematów 267
A propo mam jeszcze pytanie czy zero kaloryczne czyli zeby utrzymać wagę nie chudnąć ani nie tyjąc to muszę w to wliczyć te treningi czy należy te kalorie obliczyć jakbym leżał i pachniał. Wliczając 5 treningów żeby utrzymać wagę wyszło mi 2714kcal czyli dodając cardio wychodzi że będę na dobrym deficycie do redukcji?


Zmieniony przez - Hęhę w dniu 2022-05-24 19:16:40
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 481 Napisanych postów 1645 Wiek 37 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 19087
Tristram
Przy krótkich cardio, poniżej 30 minut, chyba lepsze będą interwały - krótszy sprint przeplatany dłuższym truchtem czy chodem czy szybkie/wolne tempa na rowerku stacjonarnym. Podniesie do tętno wyżej i zwiększy dług tlenowy.
a to czemu?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Śniadanie - jakie wybrać?

Zdrowie