SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak zacząć - kilka pytań.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 624

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 73
Witam, jako że jestem laikiem i nigdy nie miałem do czynienia z kulturystyką mam kilka pytań, na które mam nadzieję uzyskam od Was odpowiedź.
Tak więc na początek: Mam 18 lat, niecałe 170cm wzrostu i jakieś 60 kg wagi. Zamierzam zacząć chodzić na szkolny atlas, jednak nie do końca wiem jak się za to zabrać. Czytałem kilka artykułów na ten temat jednak nie za bardzo to ogarniam. Moim założeniem jest uzyskanie "ładnej klaty" , tj. wypracowanie mięśni klatki piersiowej (co oczywiście nie wyklucza treningu innych partii mojego ciała). A o to moje pytanie:
1. Czy z racji mojego wieku i niskiego wzrostu, ćwiczenia mogą w jakiś sposób zahamować mój wzrost oO?
2. Ile razy w tyg treningi? Mam lekcje WF 3 razy w tyg, czy to może kolidować z moim treningiem?
3. Jakaś dieta? Nie posiadam zbędnej tkanki tłuszczowej (z wyjątkiem brzucha).
4. Niestety ilość przyrządów w szkolnym atlasie nie jest oszałamiająca, jednak nie stać mnie w chwili obecnej na profesjonalną siłownię. Czy na urządzeniu typu ławka pozioma, czy "kierownica" (nie wiem jak to nazwać) zdołam uzyskać jako takie efekty?
5. Czy oprócz tego powinienem wykonywać jakieś dodatkowe ćwiczenia w zaciszu domowym? Dodam, że nie posiadam żadnych urządzeń oprócz uchwytów do pompek.
6. Od czego powinienem zacząć? Od budowy masy?
Dziękuje wszystkim za swoje wypowiedzi i za jakikolwiek wkład wnoszący coś do sprawy. Pozdrawiam : ).
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)