SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak wzmocnić nadgarstki?

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1064

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 888 Napisanych postów 2096 Wiek 2 lata Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 60709
Znacie jakieś dobre sposoby na wzmocnienie nadgarstków? wykonuje w pracy dużą ilość wierceń i innych operacji. Problem z nadgarstkami miałem od dzieciństwa, zawsze były słabe. Przy kręceniu dookoła cały czas mocno "strzelają" i odczuwam również ból w skali 3-4 w skali na 10. Kupiłem sobie ściskacz z regulacją obciążenia do 50 kg, takie coś jak "powerball" oraz zwijam obciążenie na sznurku (2,5kg). Staram się tym powerballem kręcić dwa razy dziennie po 10 minut, do tego z 3 serie nawijania obciążenia a po wszystkim 2-3 serie ściskacza tak po 20-30 powtórzeń w serii. Ale z efektami średnio.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9986 Napisanych postów 155446 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213032
No tutaj pod uwagę Trzeba również wziąć to ze biceps jest najsilniejszym odwracaczem przedramienia czyli odpowiada za ruch wspomnianej przez ciebie supinacji. Dlatego jeżeli był problem na przykład z mięśniami mającymi wpływ na rotację nadgarstków to jeżeli wzmocniła jest mięsień ramienny wzmocniła się bicepsa to będą one wspomagały ruch zachodzący w nadgarstkach w całym przedramieniu co może również mieć wpływ na zmniejszenie bólu w stawie łokciowym także tutaj faktycznie wzmocnienie jak gdyby funkcji odwracania przez biceps może być pomocne
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 9685 Napisanych postów 17068 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 573929
W moim przypadku najlepiej sprawdziły się zwykłe ćwiczenia, jak np. pompki czy podciąganie w których nadgarstki muszą pracować z dużym obciążeniem. Podobnie wyciskanie hantli leżąc oraz wyciskanie jednorącz stojąc. W tym ostatnim fajne efekty daje praca z mniej typową formą obciążenia, jak np. kettel trzymany dnem do góry czy po prostu talerz od sztangi. Ćwiczenia jednorącz angażują oba nadgarstki i unikamy sytuacji gdzie mocniejsza ręką pracuje mocniej przez co ta słabsza nie ma szans się wzmocnić. Trzeba tylko pamiętać o prawidłowej technice i odpowiednim ułożeniu nadgarstków, tak żeby się nie wykręcały. Ciężary na początek też raczej umiarkowane.
Akurat w "moim" sporcie gdzie nadgarstki wykonują mnóstwo ciężkiej pracy podstawą są typowo siłowe ćwiczenia, natomiast wszelkie ściskacze czy nawijanie linki to tylko ćwiczenia uzupełniające. Jak zaczynałam miałam problem z bólem nadgarstków do tego stopnia, że musiałam zakładać usztywniacze. Od 3 lat już nie używam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9986 Napisanych postów 155446 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213032
Witaj!
przede wszystkim musza one nabrac wytrzymalosci "z czasem" sama praca fizyczna spowoduje, ze Twoje nadgarstki beda silne.
Jednak... tutaj dochoidzi rowniez zabdanie o to, aby miensie przedramion bylo odpowiendio rozluznione. Strzelanie w stawach zazwyczaj jest pobjawem swiadczacym o spieciach miesniowych, ktore zbyt mocno dociskaja struktury stawowe. Jest to bardzo pospinane miensie przedramionw przyslzosci powodowac bneda np. lokiec tenisisty, czy lokieci golfisty, w zaleznosci ktoe beda mocniej naprezone
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 38 Wiek 24 lat Na forum 81 dni Przeczytanych tematów 497
Podpinam się pod pytanko, ja akurat mam problem z nadgarstkami dość mocny ( zwyrodnie, destrukcja etc. w rtg ). Bez owijek niektorych cwiczen nie zrobie. Wszystko po upadku z trampoliny na rece za dzieciaka : D Osobiscie mi mocno wzmacnia nadgarstki bez duzej bolesnosci klata hantlami
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 9685 Napisanych postów 17068 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 573929
W przypadku poważniejszych problemów warto się skonsultować z dobrym fizjoterapeutą.
Ja miałam kilkanaście lat temu przeciążony nadgarstek, zrobił się stan zapalny i uraz, miałam rękę w gipsie. Później długo nie mogłam nic robić bez usztywniacza. Na treningi też usztywniacz, ale to powodowało że nadgarstek dalej był słaby. Dopiero ćwiczenia bez usztywniacza pomogły, jak się nadgarstek wzmocnił to przestało boleć. Ćwiczenia z hantlami dużo dają.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 6352 Napisanych postów 11023 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2151690
Właśnie ja bym tutaj udał się też do dobrego fizjo bo jak Tomek dobrze doradził możesz też mieć pospinane mięśnie przedramion i może się to skończyć jeszcze gorzej. Co do nadgarstków to ja tez miałem takie problemy jak zaczynałem treningi, zwyczajnie wszystko było słabe i wraz ze stażem treningowym i wzrastającymi obciążeniami wszystko się wzmacniało. Wiadomo przychodziły momenty gdzie nawet za mocno na treningu były przeciążone ale wtedy robiłem jakiś tydzień lżejszego treningu żeby dać im się zregenerować bo jednak to ciągły stres dla nich.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16633 Napisanych postów 128534 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1442375


1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 263 Napisanych postów 704 Wiek 40 lat Na forum 203 dni Przeczytanych tematów 5061
Bierzesz hantle, na początek niewielkie obciążenie kładziesz przedramię np. na krześle, wysuwasz nadgarstek poza krzesło i wykonujesz pełne ruchy nadgarstka góra - dół, możesz robić to podchwytem i nachwytem z czasem jak nadgarstek będzie mocniejszy zwiększasz obciążenie, są też ściskacze wzmacniające nadgarstki, ale wiadomo na wszystko potrzebny jest czas, regularnie ćwicząc wzmocnisz nadgarstki i mięśnie przedramion i ważne żebyś przed ćwiczeniem rozruszał nadgarstki


Zmieniony przez - Gucio547 w dniu 2021-11-01 20:33:22
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Szacuny 25143 Napisanych postów 23067 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 367571
parę lat temu 2013-15 walczyłem ze swoimi nadgarstkami, bolały, przeskakiwały i lekarze twierdzili, że nic mi nie jest (usg, rtg), a jeden jak to powiedział "nic tam nie jest, ale na wszelki wypadek włożymy na dwa tygodnie w gips", po przerwie okolo rocznej/półtora do treningów siłowych, czyli w 2015r. większość treningów robiłem ze łzami w oczach z bólu nadgarstków...... ale wdrożyłem wtedy rozciąganie nadgarstków i stosowałem część ćwiczęń z filmu wyżej - po każdym treningu, do tego kolagen, msm, witamina c i chyba nawet glukozamine wtedy brałem - po około 3 miesiącach była znaczna poprawa, a po pół roku zapomniałem, że miałem jakikolwiek problem z nadgarstkami
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 5120 Napisanych postów 69781 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 715070
Ciężko tutaj niestety o dobór odpowiednich ćwiczeń, w sytuacji gdy występuje jakiś problem z Twoimi nadgarstkami, jak np. zmiany zwyrodnieniowe. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego jak regularne wizyty u fizjoterapeuty, który zajmie się Tobą holistycznie od strony zabiegów manualnych oraz zaleci odpowiednie ćwiczenia. Poza tym, warto wprowadzić suplementację, np. witaminą D3, kolagenem, msm, boswellia serrata.

https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Collagen_Premium-opis40198.html

https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_D3_ _K2_Forte-opis35836.html
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 888 Napisanych postów 2096 Wiek 2 lata Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 60709
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, ja pół życia przesiedziałem przed komputerem nie mając nic wspólnego z pracą fizyczną, zresztą już od małego miałem problemy z nadgarstkami, zawsze były drobne i podatne na jakieś urazy, nie raz bywało tak że grając w piłkę, obroniłem jakiś strzał i mocno wykrzywiło mi nadgarstki do tyłu powodując silny ból. W tej chwili wykonuje około tysiąca wierceń w różnych płaszczyznach w ciągu jednej zmiany, i mój nadgarstek ciągle jest wygięty w różne strony. Znalazłem wczoraj takie ćwiczenia https://darebee.com/workouts/wrist-pain-workout.html  i powiem że jak tak rozruszam rękę to przez 15-20 minut nie odczuwam w ogóle bólu. Suple na stawy kupie i spróbuje tych ćwiczeń Wodyna


Zmieniony przez - qw3rty w dniu 2021-11-03 08:34:10
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wzrok i jąkanie

nutloveb