SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak ułożyć własną dietę?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 27109

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8809
Jak ułożyć własną dietę?

Zacznę od tego, że ułożenie diety zaleca się tylko tym osobom, które chcą schudnąć, a które dotąd odżywiały się „w miarę" zdrowo. Tym, którzy stosowali diety X kcal, żywili się fastfoodami, jedli 3 posiłki dziennie itp. zaleca się na początku zastosowanie do 10 wskazówek żywieniowych: http://www.sfd.pl/Dla_początkujących-t373792.html

Krok 1: Oceń swoje tempo metabolizmu spoczynkowego i oblicz swój codzienny wydatek energetyczny.

a) http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php
b) Wybierz BMR & RMR Calculator
c) Zmień jednostki na cm i kg
d) Wprowadź dane
e) „CALCULATE"
f) Zapisz liczbę RMR w zależności od współczynnika aktywności. ( Im większy, tym większa aktywność ruchowa w ciągu dnia )

Krok 2: Oblicz liczbę kalorii wydatkowaną podczas ćwiczeń.

http://www.e-manus.pl/calc.php?id=5

Krok 3: Dodaj liczby z punktu 1 i 2.

Krok 4: Zmniejsz spożycie kalorii o 15%.
Otrzymany wynik z punktu 3 pomnóż przez 0,85.

Krok 5: Oblicz swoje zapotrzebowanie na węglowodany.
Wynik z punktu 4 pomnóż przez 0,5 a następnie podziel przez 4. Otrzymałeś ilość gram węglowodanów do spożycia w ciągu dnia.

Krok 6: Oblicz swoje zapotrzebowanie na białko.
Pomnóż swoją wagę w kilogramach przez 2,3 co da dzienny pobór białek w gramach.

Krok 7: Oblicz swoje zapotrzebowanie na tłuszcz.
Spożycie tłuszczów powinno wypełnić pozostałą ilość kalorii, które musisz dostarczyć. Tak więc ilości kalorii z punktu 4 odejmij sumę ilości kalorii z węglowodanów i z białek. Otrzymany wynik podziel przez 9. Tyle właśnie gram tłuszczy będziesz spożywać.

Krok 8: Zapoznaj się z „Podstawami układania diety"

http://www.sfd.pl/PODSTAWY_UKŁADANIA_DIETY.-t527693.html

Krok 9: Umieść swoją dietę na forum do sprawdzenia.

http://www.sfd.pl/odchudzanie/


Krok 10: Jedz, trenuj i chudnij.


Oczywiste jest, że czynnikiem warunkującym sukces w odchudzaniu oprócz diety jest odpowiedni trening, dlatego w związku z tym, w imieniu specjalistów, zapraszam do działu "TRENING".

Przydatne artykuły:
http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html
http://www.sfd.pl/Wstęp_do_odżywiania-t50408.html
http://www.sfd.pl/Czynniki_warunkujące_sukces_w_kulturystyce.Artykuł_dla_każdego!-t226776.html

Źródło:
- sfd.pl
- Anita Bean „Kompletny przewodnik - Żywienie w sporcie"


Zmieniony przez - squixy w dniu 2010-05-20 17:25:54

Zmieniony przez - Morales_37 w dniu 2010-06-28 12:44:22

Zmieniony przez - DUDA_ w dniu 2010-09-14 16:12:48
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 234 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1202
bardzo przydatny artykuł, sog dla Ciebie

Don't never let somebody tell you.. "You can't do something". You got a dream, you gotta protect it.
People can't do something themselves, they wanna tell you..
"You can't do it". You want something? Go and get it!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 55
na pewno przydatny, ale link kalkulatora nie działa...

''Rekord świata można stracić nazajutrz, mistrzostwo świata można zdobyć co rok,
a złotym medalistą igrzysk olimpijskich jest się raz na 4 lata!!"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8809
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 34 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 306
"Zacznę od tego, że ułożenie diety zaleca się tylko tym osobom, które chcą schudnąć" - Dietę stosuje się także aby przytyć jak nei zauważyłem że było napisane to sory.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 7165 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 30760
po 1 wyrwałeś z kontekstu pół zdania. W całości ma zupełnie inny sens.
po 2 to jest dział 'odchudzanie'...

/pozdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 91
Krok 3: Dodaj liczby z punktu 1 i 2.
No i tutaj moja przygoda z twoim poradnikiem sie konczy bo nie wiem o jakie punkty Ci chodzi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8809
Punkt 1: Kalorie wydatkowane przez twój organizm podczas normalnych czynności w ciągu dnia.
Punkt 2: Kalorie spalane podczas ćwiczeń.

Czego nie rozumiesz?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10970 Napisanych postów 50337 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
np 2422 i 2942 (tak jest u mnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8809
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10970 Napisanych postów 50337 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
raczej nie, wpisalem tam ze siedzie 600minut dziennie (w sumie teraz policzylem to powinno wyjsc ponad 900) i z tego sie zrobilo tyle kalorii. a moze tego sie nie pisze? :D
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Korekta diety na mase, dużo białka, mało tłuszczy

Następny temat

proszę o pomoc :(

Black weekend