SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jak się za to zabrać?

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 1125

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 451 Napisanych postów 150 Wiek 120 dni Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 6891
Witam, mam pytanie - czy będę w stanie poprawić sylwetkę jedząc po prostu zdrowo + ćwicząc?
Mam 15 lat, 171 cm wzrostu, waga 62-64. W domu mam jedynie hantle 20kg, i tylko nimi mogę trenować, plan treningowy mam, jednak gorzej z dietą, ponieważ mieszkam z rodzicami i nie będę sobie osobno robił obiadu, jedynie co robię to staram się aby te białko wynosiło codziennie minimum 1,5g na kg. + Wiadomo, że odstawione wszelakie kolorowe napoje oprócz soków 100% chociaż i tego nie za dużo, słodycze, fast-foody. Moim celem jest zrobienie fajnego brzucha (sześciopak) i zrobienie sobie trochę mięśni do lata 2019 ;) Więc mam dużo czasu, Trenować będę w Wtorki, Czwartki, Niedzielę + 3 razy w tygodniu mam treningi boksu więc cardio będzie robione. Tak jak wyżej pytanie brzmi czy po prostu jedząc zdrowo, nie opychać się ani nie głodzić będę w stanie zrobić fajną estetyczną sylwetkę? Narazie jest z tym kiepsko. Obwód pasa 85cm, stażu jako tako z treningiem siłowym dużego nie mam, ale przeczytałem bardzo dużo artykułów, tematów, itd. Kilka razy byłem też na siłowni ale tylko "zobaczyć"

Mam nadzieję, że wszystko zwięźle napisałem. Pozdrawiam

Edit: zapomniałem dodać że suplementuje jakąś multwitaminę z apteki + Omega 3 1000mg + mam kreatynę ale obecnie jej nie stosuje

Zdjęcie poglądowe






Zmieniony przez - Melomann w dniu 2018-09-16 22:25:14

Zmieniony przez - Melomann w dniu 2018-09-16 22:28:23

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 498 Wiek 18 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 11027
Co do samego sprzętu warto dokupić sobie drążek i powiesić pod futryną, koszt niewielki, a da Ci sporo możliwości.

Co do tych hantli, masz możliwość rozkręcania ich czy to 20kg jest na stałe?

Warto byłoby zacząć od wyboru celu treningowego bo nie da się na raz gubić tłuszczu i budować mięśni. Nie nastawiaj się, że musisz dążyć do następnych wakacji, pamiętaj, że sylwetkę buduje się na lata, a nie na lato. Sama w sobie praca trwa latami i tylko jesli będziesz wytrwały uda Ci się zrealizować cel.

Fajnie jakbyś opisał jak wygląda kwestia odżywiania. Najlepiej podeślij przykładowy dzień jesli chodzi o posiłki.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4283 Napisanych postów 4075 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 112406
dokładnie drążek to super opcja jeżeli chcesz ćwiczyć w domu. Przemyśl czy nie skusić się na trening na siłowni będziesz miał dostęp do większych ciężarów. Jaki jest Twój cel? Co chcesz osiągnąć? jaką sylwetkę chciałbyś zbudować? Dieta i ćwiczenia to podstawa na pewno tylko nie wiadomo co znaczy dla Ciebie dobra dieta.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 451 Napisanych postów 150 Wiek 120 dni Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 6891
Witam. Hantle mogę rozkręcać,a drążka niestety nie mogę posiadać ponieważ mieszkam w starym bloku i ściana by nie wytrzymała. Niestety obecnie nie mam możliwości jeździć na siłownię więc pozostało mi ćwiczyć w domu. Sylwetkę jaka chce osiągnąć to fajny brzuch jak i mocne plecy (bez drążka lipa - wiem), mocne ramiona i klatę no i nogi ale obecnie nie mogę ich ćwiczyć że względu na małą kontuzję. Ale co do reszty to widać na zdjęciu albo nie widać, że mam trochę tego tłuszczu na brzuchu więc powinienem jeść trochę mniej, albo masować i potem redukcja?
Moje przykładowe posiłki
Śniadanie serek wiejski z owocami

2 Śniadanie - z 3 kanapki (chleb razowy )(szkolne - złożone) z masłem, z szynką z kurczaka albo indyka i ogórek

3 - Kanapki (też razowy chleb) np z serem i ketchupem + jakiś kabanos drobiowy

4- I tutaj to co mama ugotuje, nieraz jakaś zupa, wczoraj np: Ziemniaki z mielonymi z indyka i mizeria

I w międzyczasie zjem sobie jakąś gruszkę albo jabłko czy banana
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6620 Napisanych postów 143351 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1157897
witaj, co do odzywiania, minimum bym tutaj wyliczyl zapotrzebownaie kaloryczne i tego typu wyznacznika dietetycznego sie trzymal, abywiedziec na jakim poziomie energii sie poruszasz w granicach zera, na jakim tyjesz, a na jakim reukujesz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 451 Napisanych postów 150 Wiek 120 dni Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 6891
Moje zapotrzebowanie to około 2800 kcal. Czyli rozumiem że po prostu liczyć kalorie i jeśli chce masować dodać 200-300 kcal a redukować odjąć. Tylko co powinienem zrobić najpierw?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6620 Napisanych postów 143351 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1157897
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 451 Napisanych postów 150 Wiek 120 dni Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 6891
To tak też będę robił, chociaż kalkulatory pokazują mi że posiadam aż 20% BF, nie dostałem informacji co z tą kreatyna więc zdecydowałem się na stosowanie stałe około 3 gramy do śniadania w dni nietreningowe, a w dni kiedy ćwiczę biorę po treningu.

Zacząłem też liczyć kalorie z aplikacją na telefon, narazie postaram się jeść coś koło 2800-3100 kcal. Jak będę jeszcze posiadał jakieś pytania to żeby nie robić spamu będę pisał w tym temacie jeżeli to nie problem.

Pytanie następne żeby nie robić następnego postu: Jeśli jadłbym 2800 kcal czyli moje zapotrzebowanie tak aby wychodziło na 0, co bym z tego miał? Zaszła by tak zwana rekompozycja?


Zmieniony przez - Melomann w dniu 2018-09-17 15:17:38

Zmieniony przez - Melomann w dniu 2018-09-17 19:23:09
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1823 Napisanych postów 47953 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 484928
TomQ-MAG
zdecydownaie buduj czyli masa



jestem tego samego zdania

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 498 Wiek 18 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 11027
Jeśli mieszkasz na blokach to gdzieś w pobliżu pownienes mieć jakiś trzepak,który zalaywiłby problem z drazkiem. Zostaje jeszcze opcja zamontowania w piwnicy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4283 Napisanych postów 4075 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 112406
z tego Twojego przykładowego menu wydaje mi się, że jedziesz na minusie ...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

TRENING NA SILOWNI PLAN TRENINGOWY KICKBOXING

;