SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jak się rozciągać żeby miało to sens?

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 188333

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 66 Napisanych postów 106 Wiek 4 lata Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 15984
Ja tylko napiszę, że główna przyczyna problemów z rozciągnięciem nie tkwi w nogach czy czy biodrach ale w głowie.
To co powstrzymuje nas od szerokiego rozstawienia nóg to spięte na kamień mięśnie trzymane przez... nieżwiadomy umysł.
Jest to naturalna reakcja obronna mózgu mająca "w jego mniemaniu" chronić stawy przed uszkodzeniem.
Z mojego doświadczenia wynika, że najlepsze efekty daje rozciąganie z pełnym zaangażowaniem umysłu nad ROZLUZNIENIEM i PUSZCZANIEM NAPIEC.
Każdą pozycję wykonujemy tak by dojść do momentu w którym zaczynamy czuć lekki ból i nie katujemy się dalej, a zaczynamy pracować głową i puszczać napięte mięśnie. Pozycja SAMA SIE POGLEBI pod wpływem rozluźnienia. Czas wykonywania każdego ćwiczenia powinien być jak najdłuższy - w końcu pracujemy głową.
Takie rozciąganie daje długotrwałe efekty i chroni nas od kontuzji. Poza tym jest w sporej części przyjemne - takie lekkie sado-maso:)



Zmieniony przez - Marcin Małecki instr. Tai Combat w dniu 2018-01-06 14:00:40

Zmieniony przez - Marcin Małecki instr. Tai Combat w dniu 2018-01-06 14:01:09

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

1

Never TRY to win a fight.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 357 Napisanych postów 885 Wiek 42 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 64503
Pamiętam artykuł z "Muscle & Fitness" o metodzie rozciągania kulturystów podczas narkozy, w celu uniknięcia napięć mięśni, które ograniczają elastyczność mięśni i powodują mikrourazy. To były lata 90-te i nie wiem czy się przyjęło.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 344 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2972
Polecam Pavel Tsatsouline "Rozciąganie odprężone". Na zachętę: rozciągać się bez rozgrzewki:)

Jeżeli chcesz krzywdzić,najpierw naucz się leczyć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 34 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 762
Witam prosiłbym o poradę dot. rozciągania

problem jest w tym że mam bardzo ograniczone ruchy nogami na boki ( towarzyszy "blokada" i delikatny ból) problem maleje po dłuższym rozciąganiu.

i tu moje pytanie:
Jak zmniejszyć to spięcie mięśni/ścięgien żeby poprawić ten zakres?
może macie jakiś wskazany sposób rozciągania na to ?


Z góry dzięki za odpowiedź


Zmieniony przez - andrzejb_74 w dniu 2018-04-03 19:20:08
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 344 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2972
@ andrzejb_74

j.w. książka wyjaśnia wszystko,Tsatsouline to były szkoleniowiec Speznazu, metody może szokujące dla Europejczyków z zachodu, ale po prostu skuteczne i oparte tak o praktykę jak i badania. Wydatek niewielki, można kupić w sieci.

BTW, szpagatu bocznego nie może zrobić każdy z uwagi na indywidualną budowę anatomiczną (w przeciwieństwie do przedniego). Jeżeli nigdy bocznego nie ćwiczyłeś/nie miałeś dużego naciągu można sobie zrobić więcej szkód niż pożytku (jeżeli to 74 to nie obwód w bicepsie:). Ciekawostka z Tsatsoulina:
Tsatsouline
naciąg większy niż to wymaga np. konkretny styl walki nie tylko nie podniesie poziomu umiejętności, ale może go wręcz obniżyć dodatkowo prowokując kontuzję



Zmieniony przez - kojanis w dniu 2018-04-04 17:23:49

Jeżeli chcesz krzywdzić,najpierw naucz się leczyć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 357 Napisanych postów 885 Wiek 42 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 64503
Teraz takie głupie pytanie. Czy da się intensywnie rozciągać bez bólu kolejnego dnia? Znam całą teorię, dobrze się rozgrzewam, staram się nie przekraczać granicy bólu podczas rozciągania. Rozciągam się średnio 2 razy w tygodniu (porządnie w domu) i do tego takie tam rozciąganie na treningu raz w tygodniu. I tak bolą mnie ścięgna.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 66 Napisanych postów 106 Wiek 4 lata Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 15984
Po pierwsze 2x w tygodniu to może być za mało - szczególnie dla osób którym po rozciąganiu "się wraca". Ja np. mam taką konstrukcję psycho-fizyczna.
Po drugie większość efektów rozciągania pochodzi od pracy głową. Więc pytanie jak podczas swoich sesji pracujesz umysłem.

Never TRY to win a fight.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 357 Napisanych postów 885 Wiek 42 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 64503
A na jaki mięsień położyć nacisk jak jest problem z kopnięciem mawashi-geri? Rozciągnięcie w bok jest wystarczające, w przód też, ale podczas kopnięcia okrężnego nagle ściąga w okolicy pachwin i blokuje kopnięcie. Może zna ktoś konkretne ćwiczenia?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

bjj >>> pytanie(a)

Następny temat

Początki

;