SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak po redukcji wrócić do normy ?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 174

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

15

Płeć

Kobieta

Cel

Utrzymanie wagi

Waga

56

Wzrost

159

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Siedzący tryb życia

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Codziennie skalpel

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Redukcja około 1200 kcal dziennie

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Stosowana lub planowana suplementacja

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 37 dni Przeczytanych tematów 25
Witam, chciałabym się dowiedzieć jak po redukcji nie powróciły mi kilogramy i jak utrzymać swoją sylwetkę. Mam 159 cm wzrostu ważę 56 kg codziennie ćwiczę Skalpel Chodakowskiej i do treningu dodaję ćwiczenia na różne partie ciała. Przed redukcją ważyłam 72 kg. Podczas redukcji jadłam około 1200 kcal przez 4 miesiące udało mi się schudnąć ale czuję się słabo i chcę wrócić do normalności bez obawy przed powrotem kilogramów. Jak mogę to zrobić ?




Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6030 Napisanych postów 7735 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 230557
Wejdz na swoje zerowe zapotrzebowanie i nadal pilnuj jedzenia i aktywnosci , jeśli zaprzestaniesz diety i treningów to ładnie wypracowanej sylwetki niestety nie utrzymasz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 5 Wiek 26 lat Na forum 174 dni Przeczytanych tematów 33
Witaj,

Jak najszybciej wejdź na poziom na początek diety izo-kalorycznej (bilans zerowy) i zachowaj aktywność sportową. Strzelam 1700-1800kcal! Rób pomiary co 2 tygodnie i na tej podstawie zmieniaj kalorykę (nawet jeśli przestrzelisz kaloriami 300 dziennie, to przytycie jednego kilograma zajmie Ci około 23-25 dni, więc nie ma co się bać, że nie zdążysz zareagować :) PS: jeśli waga pokaże więcej, to nie martw się, bo to prawdopodobnie zmagazynowana woda, która z czasem się unormuje jeśli będziesz trwale dbać o zasady zdrowego stylu życia). Zadbaj o produkty nieprzetworzone w diecie, unikaj cukrów dodanych do produktów, w których sama byś ich nie dodała= czytaj etykiety (płatki fitness, wędlina, ser, surówki itp.), większą część węglowodanów ulokuj przed i po treningu, dbaj o nawodnienie 35ml/kg suchej masy ciała, u Ciebie to będzie 1500ml minimum (polecam wodę średnio-mineralizowaną), unikaj tłuszczów trans (fast foody, smażenie na oliwie i innych tłuszczach zawierających NNKT, śpij w godzinach od 21-23 do 6-8.
A najlepiej zrób badania i na ich podstawie uzupełnij niedobory. Jeśli nie wiesz jak, to udaj się do polecanego lokalnego dietetyka :)

EDIT: No i jeszcze jedna ważna sprawa :) Codziennie spójrz w lustro i powiedz sobie! KURŁA, Jestem zaj**ista :D
Powodzenia!
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3697 Napisanych postów 62708 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 677261
Niestety nie wrócisz do normalności po głodówce. Jeżeli jadałaś 1200 kalorii przez cztery miesiące, to jest wielce prawdopodobne, że doprowadziłaś do zaburzeń hormonalnych. Długotrwałe odżywianie się w ten sposób może nawet doprowadzić do nieodwracalnych zmian w funkcjonowaniu tarczycy, czy nadnerczy. Jest to szczególnie powszechne wśród kobiet, które lubią się głodzić.

Nie pozostaje nic innego jak wyjść z tej patologicznej sytuacji jak najszybciej i zacząć jeść normalne ilości kcal. Raczej nie będzie to ilość mniejsza niż 2000. Poza tym polecam wykonać badania:

https://www.sfd.pl/Długa_redukcja_KOBIETO_zbadaj_się!-t1131700.html 
2

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10442 Napisanych postów 117574 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1383961
Za mało tych kaloriui jadłaś, nastolatka w Twoim przypadku powinna iwęcej spożywać nawet gdybyś nietrenowała to i tak te 1200 to mało, zwracaj uwagę na jakoś porzywienia i dobrze by aktywnosć treningowa nadal była

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Praca na noc a kalorie

aerofull