SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak cwiczyc

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 397

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 68 Wiek 27 lat Na forum 258 dni Przeczytanych tematów 778
Witam ile seri i powtórzeń powinno sie robic zeby sylwetka wyglądała lepiej, a nie szła tylko siła i obciążenie w górę, bo jest duzo osób które nie wyglądają a podnoszą wiecej a ja chciałem sie skupić na poprawie sylwetki w głównej mierze i so tego dołożyć ciężar zeby nie stać w miejscu. bo z tego co słyszałem to powinno sie robic 4seri na większe partie mięśniowe Np klata i 8-12 powtórzeń zeby budować sylwetkę ciężarem który przy ostatnich 2 powtórzeniach jest juz na ostatkach sił a powiedzmy klatka na 5 seri gdzie robi sie większym ciężarem po 5 powtórzeń gdzie ostatnie sa na ostatnich siłach działa na to zeby podnosić wiecej ale sylwetka nie zmienia sie tak szybko?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5882 Napisanych postów 61201 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 760149

Można powiedzieć, że ćwiczyć trzeba ciężko i sumiennie bo żeby cokolwiek więcej Ci napisać musiałbyś dać jakieś informacje o sobie, a tego nie zrobiłeś.
Najogólniej pisząc masę mięśniową buduje się najczęściej na zakresie powtórzeń ok 10 to jest najczęściej polecany zakres powtórzeń w okresie budowania masy mięśniowej.

To jednak nie znaczy, że na wyższym zakresie powtórzeń sięgającym 15 powtórzeń czy też mniejszym np 5 czy 3 powtórzenia nie da się budować masy mięśniowej. Jeśli trenujemy odpowiednio ciężko i w tym treningu pilnujemy progresu ciężarowego to już jeden z elementów mamy spełniony aby budować masę mięśniową. Drugim niezbędnym elementem jest odpowiednia dieta, bez której nie mamy szans zwiększyć masy mięśniowej. Na dzień dzisiejszy nadwyżka kaloryczna jest niezbędna w diecie żeby budować masę mięśniową.

I rozwój siły to jedna rzecz, która u Ciebie następuje, a jak poprzesz to odpowiednią dietą to stworzysz odpowiednie warunki do wzrostu masy mięśniowej. Jeśli chcesz skonsultować swój plan to wrzuć go tutaj wraz z informacjami o sobie.

Polecamy również: Zakres powtórzeń i jego wpływ na grupy mięśniowe



Zmieniony przez - rion10 w dniu 2022-11-22 13:21:27

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 17199 Napisanych postów 130266 Wiek 38 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1451536
Daj ankietę działu bo nic o Tobie nie wiemy.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1282 Napisanych postów 5240 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 134835
Po 1, naucz się czym są znaki interpunkcyjne.

Po 2, te 4 serie to chyba na jednym treningu, bo przecież nie w skali tygodnia.

Po 3, jak będziesz zalany to żaden zakres powtórzeń Ci nie pomoże bo mięśnie będą zasłonięte przez tłuszcz.

Po 4, ćwicząc sylwetkowo mięśnie atakujesz pod różnymi kątami i tak, by poruszyć włókna szybko-i wolno kurczliwe.

Po 5, da się ćwiczyć i siłowo, i hipertroficznie na jednym treningu, nie ma zakazu.

Po 6, na partię aby rosło i był bodziec najlepszy zakres - tak przynajmniej wynika z najnowszych badań - to 10-20 serii tygodniowo.

Jak widzisz, spore widełki.


Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2022-11-24 02:44:52
1

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Usunięty przez rion10 za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 2 Wiek 50 lat Na forum 10 dni Przeczytanych tematów 11
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 68 Wiek 27 lat Na forum 258 dni Przeczytanych tematów 778
aktualnie robie cos takiego
a) plecy+barki - https://prnt.sc/Nr-gwGcTF-Z9
b) nogi+klata - https://prnt.sc/aOwMqUSdop2S
c) łapy - https://prnt.sc/wkdWawHmkiIh

w treningu a) skupiam sie na martwym robiac go 5x5 i progresujac z ciezarem w b) przysiady i wyciskanie na lawce c) robie poprostu cale rece

pytanie czy tak robiac nie jest to typowo ciezar na siłe bo nie ukrywam wolalbym troche mniej sily a wygladac lepiej wizualnie, i slyszlaem wlasnie ze zeby sylwetka sie zmieniala wygladowo robi sie od tych 8-12 powtorzen przy np wyciskaniu na plaskiej
a robiac tym 5x5 i przed tym jakies rozgrzewkowe serie idzie typowo w sile, a sylwetka nie ulega zmianie az tak bardzo jak przy wiekszych powtorzeniach

drugie ew pytanie, co mozna by zmienic/dodac tutaj ?
...
Napisał(a)
Usunięty przez nightingal za pkt 6 regulaminu
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 2 Wiek 50 lat Na forum 10 dni Przeczytanych tematów 11
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Maksymalna siła

nutloveb